1.4-99г прегрява на дълъг път

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

1.4-99г прегрява на дълъг път

Мнениеот suba » Вто 10 фев 2009 23:11


Здравейте колеги!
Едно приятелче има Поло 1.4 от 99 година с клима.
Проблема му е следния-като тръгне на дълак път и подържа 140, колата започва да прегрява.Когато кара в града (София),в най-големите задръствания няма никакъв проблем.
Колата е със сменен термостат и датчик за вентилатора на радиатора.От какво може да се получава?

Последна промяна от dobrin на Сря 11 фев 2009 23:58, променено общо 1 път.
Причина: "Дълъг" се пише!




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: 1.4-99г прегрява на дълак път

Мнениеот lrlmodo » Вто 10 фев 2009 23:58


Гарнитура на главата си отива, крива или пукната глава


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: 1.4-99г прегрява на дълак път

Мнениеот siso92 » Сря 11 фев 2009 0:52


Ако е 60 коня,не са ли му множко 140 с климатик?Пък и веднага ли загрява и на колко градуса?


jabeto
Мнения: 241
Регистриран на: Вто 30 окт 2007 15:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: 1.4-99г прегрява на дълак път

Мнениеот jabeto » Сря 11 фев 2009 11:35


Да не би като е сменян термостата после системата да не е обезвъсдушена както трябва или тя автомат.се обезвъздушаваше на полотата :roll:


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: 1.4-99г прегрява на дълак път

Мнениеот lrlmodo » Сря 11 фев 2009 12:24


Сама се обезвъздушава


Потребителски аватар
smash_
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.4-99г прегрява на дълак път

Мнениеот smash_ » Сря 11 фев 2009 16:55


И на мене ми се виждат множко 140 с климатик.


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: 1.4-99г прегрява на дълак път

Мнениеот doc_j » Сря 11 фев 2009 17:14


Маамустара, явно сте хвърляли боб, щом знаете, че тия 140 ги поддържа при включен климатик, без човека да е писал такова нещо!!! И освен това колкото и да е натоварен двигателя при 140 няма как да не се охлажда. Освен ако няма добра циркулация на охлаждащия флуид, което ме навежда на мисълта за водна помпа или както Любо каза - гарнитура на главата.

И айде без повече трупане на излишни мнения и повтаряне на казаното от някои преди вас ако не ви питат, щото тия дни само едни и същи работи и тъпотии чета в този раздел!!!

П.П. Пише се "дълъг", а не "дълак"


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път

Мнениеот suba » Чет 12 фев 2009 20:46


Извинявам се за дълак-дълъг,толкова съм си грамотен :D
Значи 140 са без клима.Всепак вънка е под 0.Системата си е обезвъздушена.А и 140 мисля,че са нормални за този мотор.По каталог мах е 170 и.Относно гарнитурата на главата се замислих сериозно.Ще оглегам за други симптоми за пропускаща гарнитура.Мерси ще пиша за развитието.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път

Мнениеот suba » Съб 14 фев 2009 17:21


Вчера огледах хубаво полото и не намерих никакви признаци за пробив в гарнитурата.Засега ще сменим водната помпа и ще изчистим хубаво питата на радиатора и тогава ще мислим за гарнитура.Благодаря за насоката


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път

Мнениеот lrlmodo » Съб 14 фев 2009 18:24


Да виж помпата, нея я пропуснахме наистина.
Тя се проверява лесно - на празен ход при нормално ниво на течността в казанчето водата трябва да циркулира в него. От малкото маркуче, което влиза в казанчето и идва доп течност и така става циркулацията.
Ако всичко е нормално - тя е наред - при празен ход течността си циркулира доволно.
А от това да държиш 140 двигателя не вижда зор и си се охлажда перфектно :да:
МОжеш и промивка на системата да направиш, може да има затлачвания някъде от така разпространените простотии за запушване на течове :wink:


hipokrat
Мнения: 74
Регистриран на: Сря 02 апр 2008 15:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път

Мнениеот hipokrat » Пон 16 фев 2009 17:25


а сигурен ли си че показанията на таблото на практика са реални, защото би могло температурата на антифриза да си е нормална а датчика да те лъже.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път

Мнениеот Uneek » Пон 16 фев 2009 20:49


hipokrat написа:а сигурен ли си че показанията на таблото на практика са реални, защото би могло температурата на антифриза да си е нормална а датчика да те лъже.


И това е доста вероятно - аз веднъж така миналото лято си изкарах акъла - пътувам от гърция за България и по едно време гледам 110 :shock и на следващата секунда отиде на 90 - след малко пак скок - на 110 - ама буквално за секунди - което на практика е невъзможно. Спрях ударих 1 шамар на таблото отгоре и заспа температурата... :lol:


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път

Мнениеот Pencp » Вто 17 фев 2009 14:46


Първо ти препоръчвам да смениш водната помпа,по-въдможност с оригинална или с рециклирана такава.Този двигател има склонност да прегрява точно заради водната помпа,или по-скоро заради нейната турбинка.Във сервиз на VW искат да ги сменят задължително на 2г.или 80 хил.км!Второ,промий си системата с дестилирана вода!На този двигател не може да се източи цялата охлаждаща течност в системата поради конструктивни особености.Затова дори и да е подменяна течността някога /въпреки че това е задължително условие/,всички утайки си остават в блока на двигатела.Като смените помпата обаче,ще може да се източи всичката течност от блока.Трето-термостата трябва да е с маркирано-87 C по Целзий на него.Четвърто-използвай само оригинален антифриз на VW на който пише-G12,G-12 Plus или G-12 Plus Plus и не го смесвай с G11 при никакви обстоятелства.Най-добре е да разредиш течността в отношение 1:1 с дейонизирана вода.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта