Здравеите колеги.
Имам нужда от съвет. Сутрин на студен ДВГ нивото на маслото в/у щеката е 3-4мм над МАХ. Има лек мирис на бенз, кото не е от сега. В смисъл винаги си е миришело. Има и прословутата пияна по капачката за наливане на маслото. От скоро се появи и така обсъждания надпис INSP SERV, на дневния километраж. Маслото е Valvoline 15w40, на 5000км от смяна в сервиз и диагностика на компа, Полото 1.0 АЕР - 98г., на 81 000км по километраж де, иначе кой знае. Видимо колата си работи както винаги. Освен този проблем с оборотите на празен ход, които се менят и след 4 диагностики в два сервиза "главите" се произнесоха:
1 сервиз - дроселовата клапа е за смяна, 400 лв.
2 сервиз - повреда на компа, дроселната си е наред, трябва да се отвори компа да се разпояват някакви интеграли и да се запояват пак, цена 100лв.
Та накратко какво да правя:
1-нова диагностика? И в кои сервиз в Пловдив?
2-смяна на маслото? И къде?
3-нулиране на надписа и си свиркам и си карам?
4-кое от двете да предприема: дросел или комп, като мен променливите обороти на празен не ме притесняват, защото иначе колата не гасне и си работи супер, когато не е на празен ход, просто ДВГ-то играе малко, докато чакам зеленото : ).
Извинете ме за многословието ми.
Предварително благодаря за съветите Ви.
Повишено ниво на маслото
- tumbavw
- Мнения: 13
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:10
- Автомобил: vw polo 1998 50hp
- Двигател: 6 N
- Местоположение: Пловдив
Повишено ниво на маслото
Последна промяна от tumbavw на Вто 17 фев 2009 23:48, променено общо 1 път.
- eradev
- Мнения: 257
- Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
- Автомобил: HR-V
- Двигател: D16W1
- Местоположение: Бургас
Re: Повишено ниво на маслото
1. Винаги на едно и също място ли е колата когато мериш маслото?
2. Има комбинация от натискане на двете копчета на таблото, с което се нулира надписа. Потърси из форума.
3. Щом не те притесняват оборотите, свиркай си, както ти казваш. Поздрави!
2. Има комбинация от натискане на двете копчета на таблото, с което се нулира надписа. Потърси из форума.
3. Щом не те притесняват оборотите, свиркай си, както ти казваш. Поздрави!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Повишено ниво на маслото
Отиди там където разбират какво вършат. Да я караш в това състояние не е добре, щом маслото мирише на бензин, макар някои да казват че ако се кара на къси разстояния това е нормално и винаги се получава. Има някаква мембрана на инжекциона ти която трябва да се смени щото е почнала да се закъсва и оттам меси бенз с маслото - повече не знам, но търси този който знае за какво говоря.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2169
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Повишено ниво на маслото
Оборотите на празен ход ти се менят от вакума ,явно мембраната се е прецакала!
- tumbavw
- Мнения: 13
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:10
- Автомобил: vw polo 1998 50hp
- Двигател: 6 N
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишено ниво на маслото
Благодаря Ви за бързите отговори : ) Не съм много компетентен, но колата с инжекцион има ли вакум? И какви са тези мембрани на инжекциона? Аз си мисля, че единственото място където може бенза да се смеси с маслото е горивната помпа. Така ли е или се лъжа?
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Повишено ниво на маслото
При Жигулито е така, ама твоята горивна помпа е в резервоара......За съжаление не мога да ти кажа точно къде се намира мембраната на инжекциона /нямаше ме като я сменяха на едно АЕЕ/ затова те съветвам да потърсиш някой който знае, или някой от колегите ако се сети за какво става дума.Вакуум също имаш, а в сервоапарата ти има мембрана, която ако се закъса почват проблеми и с оборотите./Можеш да я изключиш като причина в буквалния смисъл като откачиш вакуума и видиш дали играят оборотите.
-
Anio-Mamata
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишено ниво на маслото
отиваш на диагностика в кичука,пресечката срещу нептуна-сервиз кастрол-търсиш митко,на мен ми оправи полото за 15 мин-и на мен ми бяха казали нов дросел 900 лева.
- tumbavw
- Мнения: 13
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:10
- Автомобил: vw polo 1998 50hp
- Двигател: 6 N
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишено ниво на маслото
Здравеите!
Тези дни останах по-свободен и се поразрових из форума, та ето и резултатите.
1 - оказа се, че там където спирам има наклон към левия калник. Преместих колата на равно и на сутринта нивото бе точно на МАХ. По съвет на eradev
2 - оказа се, че надписа insp serv се е появил, защото се е изминала 1 година от смяна на маслото и в сервиза така са го програмирали. Нулирах го. По тема от форума.
3 - реших да си почистя дроселовата клапа. По темата пусната от Аnbuch - почистване на дроселовата клапа. Струва ми се страхотно ако има описания там ефект. Ако няма ефект, ще проверя вакума на сервото и ... Като го направя, ще пиша резултата.
Е да мириса на бенз си остава, както и пияната, което маи е от недобро масло, според форум темите. Ще го сменям с друго. Това ме навежда на мисалта за марка. Има толкова много мнения тук, че няма да е лошо някои от модераторите да направи нещо като анкета на видно място във форума и да има графичен израз. Ако това стане ще е супер
.
И да попитам има ли някои, които може да ми обясни за тази вакум мембрана на инйекциона, за която пише maslinkov? Какво е това животно
? Има ли лесен начин да се провери в изправност ли е?
Благодаря Ви!
Тези дни останах по-свободен и се поразрових из форума, та ето и резултатите.
1 - оказа се, че там където спирам има наклон към левия калник. Преместих колата на равно и на сутринта нивото бе точно на МАХ. По съвет на eradev
2 - оказа се, че надписа insp serv се е появил, защото се е изминала 1 година от смяна на маслото и в сервиза така са го програмирали. Нулирах го. По тема от форума.
3 - реших да си почистя дроселовата клапа. По темата пусната от Аnbuch - почистване на дроселовата клапа. Струва ми се страхотно ако има описания там ефект. Ако няма ефект, ще проверя вакума на сервото и ... Като го направя, ще пиша резултата.
Е да мириса на бенз си остава, както и пияната, което маи е от недобро масло, според форум темите. Ще го сменям с друго. Това ме навежда на мисалта за марка. Има толкова много мнения тук, че няма да е лошо някои от модераторите да направи нещо като анкета на видно място във форума и да има графичен израз. Ако това стане ще е супер
.И да попитам има ли някои, които може да ми обясни за тази вакум мембрана на инйекциона, за която пише maslinkov? Какво е това животно
Благодаря Ви!

Re: Повишено ниво на маслото
Колега имах същият проблем с пяната по капачката
Решението на който е много просто и лесно
Купуваш масло Motul Synergy + струва около 55лв. сменяш и забравяш за този проблем
Относно мириса на бензин аз го имам същия
Изчетох и чух доста мнения по въпроса но не и решение аз я карам така откакто я взех или 35000км.
Така че си карай колата и не се вглеждай толкова
Поздрави !
Решението на който е много просто и лесно
Купуваш масло Motul Synergy + струва около 55лв. сменяш и забравяш за този проблем
Относно мириса на бензин аз го имам същия
Изчетох и чух доста мнения по въпроса но не и решение аз я карам така откакто я взех или 35000км.
Така че си карай колата и не се вглеждай толкова
Поздрави !
- speka
- Мнения: 111
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Повишено ниво на маслото
колега кажи моля те как го нулира тоя serv.insp аз на моя aer съм пробвал всички методи от форума и все не става плсс помогни ?tumbavw написа:Здравеите!
Тези дни останах по-свободен и се поразрових из форума, та ето и резултатите.
1 - оказа се, че там където спирам има наклон към левия калник. Преместих колата на равно и на сутринта нивото бе точно на МАХ. По съвет на eradev
2 - оказа се, че надписа insp serv се е появил, защото се е изминала 1 година от смяна на маслото и в сервиза така са го програмирали. Нулирах го. По тема от форума.
3 - реших да си почистя дроселовата клапа. По темата пусната от Аnbuch - почистване на дроселовата клапа. Струва ми се страхотно ако има описания там ефект. Ако няма ефект, ще проверя вакума на сервото и ... Като го направя, ще пиша резултата.
Е да мириса на бенз си остава, както и пияната, което маи е от недобро масло, според форум темите. Ще го сменям с друго. Това ме навежда на мисалта за марка. Има толкова много мнения тук, че няма да е лошо някои от модераторите да направи нещо като анкета на видно място във форума и да има графичен израз. Ако това стане ще е супер![]()
.
И да попитам има ли някои, които може да ми обясни за тази вакум мембрана на инйекциона, за която пише maslinkov? Какво е това животно? Има ли лесен начин да се провери в изправност ли е?
Благодаря Ви!
- tumbavw
- Мнения: 13
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:10
- Автомобил: vw polo 1998 50hp
- Двигател: 6 N
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишено ниво на маслото
Колега, при мен стана така: дадох контакт и задържах бутона за нулиране на дневния километраж натиснат докато не се изчисти надписа. Около 10-тина секунди. Надявам се да се получи и при теб. Успех 
Благодаря и за съвета на topkarov . След 5000км като сменям ще пиша резултата

Благодаря и за съвета на topkarov . След 5000км като сменям ще пиша резултата
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19727
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишено ниво на маслото
Под 'мембрана' да не би да се има предвид мембраната на регулатора на налягането на горивото?
Иначе то се командва с вакуум от всмукателния колектор, да.
Вакуума се проверява лесно: Откача се някое от маркучлетата му, пали се колата на празен ход и ясно трябва да се усеща на пръста как засмуква.
Да се има предвид, че след 2 500 оборота вакуума трябва да изчезва.
Не знам какво са проверили на диагностиките, но важни параметри в случая са показанията на дебитомера, на дроселната клапа и на Ламбда-сондата. Също може да напълни картера с бензин ако прекъсва искра на някой цилиндър.
При каране на къси разтояния, студен мотор, конденза по капачката и бензина в картера са често срещани явления
Иначе то се командва с вакуум от всмукателния колектор, да.
Вакуума се проверява лесно: Откача се някое от маркучлетата му, пали се колата на празен ход и ясно трябва да се усеща на пръста как засмуква.
Да се има предвид, че след 2 500 оборота вакуума трябва да изчезва.
Не знам какво са проверили на диагностиките, но важни параметри в случая са показанията на дебитомера, на дроселната клапа и на Ламбда-сондата. Също може да напълни картера с бензин ако прекъсва искра на някой цилиндър.
При каране на къси разтояния, студен мотор, конденза по капачката и бензина в картера са често срещани явления
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта