Здравейте. Колата, която имам не е Фолксваген, а Опел, но си мисля че това не е пречка да пиша тук, защото форумът ми харесва, а в този на Опел регистрацията е неадекватна за този момент. Освен това темата ми е с общ характер.
Пускам темата във връзка с управлението на дизелов автомобил. 5 години съм карал бензинов двигател 2.0i, 115к.с. Свикнал съм му и определено е доста пъргав и бях много доволен. Преди половин година обаче си закупих дизелов такъв - 2.0 DTI, 16v 101к.с. Въпросът ми е обаче какви препоръки давате за карането на дизел, за да се "щади". Например чувал съм че на първа не е добре да се форсира на повече от 3000 оборота, не е хубаво като е студен да се мъчи и също така е опасно да не се прегрее. Моля потребителите на форума, които имат дизелови автомобили да споделят как точно карат, в какви обороти държите колите си, какви техники при изпреварване използвате, какво е специфичното при карането на дизел и т.н. Мисля си, че дизела бие старата ми кола на дълъг път (въпреки че е 14 коня по-малко), но определено в старта на първа може би ще издишне. Забелязах, че за да постигна ускорение до към 70-80 рязко (при потегляне на светофар примерно), трябва да я държа поне до 3500 оборота на първа. Тогава набира рязко и горе-долу е като бензинката. Вредно ли е например за дизела всеки път на първа да го държа до към 3000 оборота и после слагам направо втора? Само при това положение го усешам доста гъвкав и пъргав. И последният ми въпрос е какво мислите за този дизелов двигател - 2.0 DTI 16 v - 101к.с. Конкретният модел е Вектра Б седан



Дизел - техники на каране
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Дизел - техники на каране
има специален раздел за дизелови агрегати, ще намериш много информация за правилното отношение към дизела
темата която си отворил не е много за този раздел
темата която си отворил не е много за този раздел
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Дизел - техники на каране
Карах такъв мотор на Астра G близо 1 година и го продадох. Сега съм с Ауди А3 от 1 година и половина и изобщо не съжалявам даже съм доволен, че смених марката и мотора, въпреки че опела има някой достойнства но минусите са доста повече и по-големи. Когато е загрял мотора не се притеснявай на първа до 3000 оборота когато имаш нужда от бързо набиране не пречи, иначе следи наистина да не грее и когато е студен първия километър до 2000 оборота се стреми даже и лятото.
Иначе мотора си е такъв - тромав идва, тя и колата е тежка. Основната разлика е в разхода на извънградско към 2 литра на 100 повече от 1.9 ТДИ, в града към 1 литър повече. Като прибавим по-сложната помпа и въбоще мотора, това че е с верига не е по-добре, въпреки че ти отпада варианта скъсан ремък. Това, че си със 16 клапана изобщо не се усеща. Това е мойто мнение колега, но така или иначе я имаш вече ако решиш да я сменяш доста пари ще похарчиш.
Иначе мотора си е такъв - тромав идва, тя и колата е тежка. Основната разлика е в разхода на извънградско към 2 литра на 100 повече от 1.9 ТДИ, в града към 1 литър повече. Като прибавим по-сложната помпа и въбоще мотора, това че е с верига не е по-добре, въпреки че ти отпада варианта скъсан ремък. Това, че си със 16 клапана изобщо не се усеща. Това е мойто мнение колега, но така или иначе я имаш вече ако решиш да я сменяш доста пари ще похарчиш.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Дизел - техники на каране
Извинявам се за грешния раздел. Благодаря и на колегата за мнението. Аз скоро не мисля да я сменям, но има начин да се реши проблемът ако е тромава - чип тунинг и става 136 коня. Въпреки че мен мощността ме устройва и то доста,особено след като вече разбрах че не е проблем да я карам до 3000 оборота. След 2000 (вероятно като развърти по-бързо турбото) се усеша много голяма тяга и смея да съм 100 % сигурен, че ще бяга стара ми бензинова. Иначе на същата вектра като моята бензиновата версия е 136 коня и 150, но разходът който дава ме отклони от избора на 150 коньовия двигател и затова си взех дизеловия.
Re: Дизел - техники на каране
Колега ... от 1995 година карам дизел ! Е вярно само Фолксваген но мисля че това не е от голямо значение. Та.. Карането на дизела над 3000 оборота въобще не ти е проблем! Това за до 2000 оборота преди да е загрял също са глупости ! Разбира се, че можеш да си я изряскаш и над 2000 ако ти се наложи (дори и да ти се налага често не е проблем)!!! Не променяй стила си на каране. Както си си карал бензиновата та си карай и тази. Няма страшно давай газ до дупка
Ако искаш да го счупиш трябва дааааа....... чакай да помисля малкоо .. А да! За да го счупиш трябва да го караш без масло ! За друго не се сешам. Газ до ламарината УСПЕХ 


- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Дизел - техники на каране
колега...нека и аз споделя това онова. В книжата на колата (моята е пасат Б5. 2000 г., АНН двигател) наистина пише че не е препоръчително форсиране настуден двигател, както и често каране на прекалено късо разстояние.
"първа не е добре да се форсира на повече от 3000 оборота" - този въпрос не мога да го коментирам, не съм чувал/чел да има някакви негативни последици, но все пак при какви обстоятелства има нужда да се държи двигателя в такива обороти, почти ми е трудно да си представя терен който да не може да се преодолее по друг начин освен на 1ва при над 3000 об/мин. Поне според мен при нормалната експлоатация на автомобила този въпрос си губи малко смисъла, освен ако не искаш да си правиш някакви експерименти.
"и също така е опасно да не се прегрее" - това е опасно за какъвто и да е автомобил, далеч не само за дизелов
"Вредно ли е например за дизела всеки път на първа да го държа до към 3000 оборота и после слагам направо втора?" - дали е вредно не мога да кажа, но със сигурност мога да ти кажа че е излишно. Дизела има висока тяга още при далеч по ниски обороти (още под 2000 об/мин) и няма смисъл да настъпваш повечко с десния крак. Ясно е че бензиновите имат по-бърз старт, но пък за сметка на това когато си на дълъг път все едно караш автоматик - спокойно можеш да държиш само на 5та (от 60 км/час до колкото искаш) като при това имаш адекватна мощност на двигателя да изведе автомобила от най-ниската скорост за 5та предавка до по-висока скорост. На бензиновите им се налага да изтеглят за сметка на по-високи обороти и по-ниска предавка за да достигнат някаква скороста и веднага щом се изпречи някой при изкачване и упражнението с включване на по-ниска пак се повтаря.
"първа не е добре да се форсира на повече от 3000 оборота" - този въпрос не мога да го коментирам, не съм чувал/чел да има някакви негативни последици, но все пак при какви обстоятелства има нужда да се държи двигателя в такива обороти, почти ми е трудно да си представя терен който да не може да се преодолее по друг начин освен на 1ва при над 3000 об/мин. Поне според мен при нормалната експлоатация на автомобила този въпрос си губи малко смисъла, освен ако не искаш да си правиш някакви експерименти.
"и също така е опасно да не се прегрее" - това е опасно за какъвто и да е автомобил, далеч не само за дизелов
"Вредно ли е например за дизела всеки път на първа да го държа до към 3000 оборота и после слагам направо втора?" - дали е вредно не мога да кажа, но със сигурност мога да ти кажа че е излишно. Дизела има висока тяга още при далеч по ниски обороти (още под 2000 об/мин) и няма смисъл да настъпваш повечко с десния крак. Ясно е че бензиновите имат по-бърз старт, но пък за сметка на това когато си на дълъг път все едно караш автоматик - спокойно можеш да държиш само на 5та (от 60 км/час до колкото искаш) като при това имаш адекватна мощност на двигателя да изведе автомобила от най-ниската скорост за 5та предавка до по-висока скорост. На бензиновите им се налага да изтеглят за сметка на по-високи обороти и по-ниска предавка за да достигнат някаква скороста и веднага щом се изпречи някой при изкачване и упражнението с включване на по-ниска пак се повтаря.
Последна промяна от fichtenweg на Пон 23 фев 2009 11:05, променено общо 1 път.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дизел - техники на каране
viewtopic.php?f=24&t=65218
Колега,тая темичка мисля,че ще ти е полезна.Прочети я внимателно,и недей да слушаш разни колеги дето си юркат колата като е студена.До като не вдигне температура, над 2000об ти препоръчшам да НЕ я караш!!!
Колега,тая темичка мисля,че ще ти е полезна.Прочети я внимателно,и недей да слушаш разни колеги дето си юркат колата като е студена.До като не вдигне температура, над 2000об ти препоръчшам да НЕ я караш!!!
- petyo_k
- Мнения: 110
- Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Дизел - техники на каране
В зависимост от това колко време искаш да я караш тази кола,можеш да определиш стила си на каране.За тези Вектри по-новите знам,че много патат с електроники.Мисля,че нафтата която сипваш е важен фактор за тях (и не само за тях разбира се).А и за колегата fichtenweg,това за ниските обороти наистина важи,но за ВАГ групата.Опелите са значително по-тромави.За техният 2.0 110 коня дизел може да се каже,че поема от по-ниски обороти почти като Фолксваген,иначе другите са доста тромави и наистина си им трябва малко повече издуване,особено ако са dtl.
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дизел - техники на каране
Какво правя аз:
- Докато не вдигне 60 градуса температура на маслото я карам лекичко - до 2000 оборота;
- Когато съм давал повечко време газ, като спра преди да изгася изчаквам 3-4 мин;
- Един път в месеца извънградско 3-4 пъти пълня оборотомера на 3-та и 4-та за прочистване на геометрията;
- На 10 000 км хубаво масло според спецификацията на производителя;
През останалото време си я карам както намеря за добре. Когато ми е спокойно си я крепя с 1500-2000 оборота и разхода е смешен. Когато ми се дава газ си я режа до 4500 оборота - пак никакви проблеми. ТДИ-тата имат огромен въртящ момент и придават голяма еластичност на мотора. Когато си карам лекичко с 2000 оборота на 5-та с 90км/ч и реша да изпреварвам просто давам газ до долу. Не е необохдимо да връщам предавки и т.н. Искам ли ускорение и имам ли поне 1500 оборота просто давам газ до долу.
Съветвам всеки притежател на автомобил с принудително пълнене и електронно управление да се възползва от чип-тунинга. Просто след това караш друг автомобил.
TDI rules
- Докато не вдигне 60 градуса температура на маслото я карам лекичко - до 2000 оборота;
- Когато съм давал повечко време газ, като спра преди да изгася изчаквам 3-4 мин;
- Един път в месеца извънградско 3-4 пъти пълня оборотомера на 3-та и 4-та за прочистване на геометрията;
- На 10 000 км хубаво масло според спецификацията на производителя;
През останалото време си я карам както намеря за добре. Когато ми е спокойно си я крепя с 1500-2000 оборота и разхода е смешен. Когато ми се дава газ си я режа до 4500 оборота - пак никакви проблеми. ТДИ-тата имат огромен въртящ момент и придават голяма еластичност на мотора. Когато си карам лекичко с 2000 оборота на 5-та с 90км/ч и реша да изпреварвам просто давам газ до долу. Не е необохдимо да връщам предавки и т.н. Искам ли ускорение и имам ли поне 1500 оборота просто давам газ до долу.
Съветвам всеки притежател на автомобил с принудително пълнене и електронно управление да се възползва от чип-тунинга. Просто след това караш друг автомобил.
TDI rules

- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Дизел - техники на каране
Прави са колегите за ниските обороти. Аз затова споменах, че в градско я карам на ниски и няма никакъв проблем. Също и при мен го има това че на 5-та карам с 60 и ускорява доста при подаване на повечко газ (въпреки че карам със 60 и съм на 5-та). Освен това преди няколко месеца ходих до Рилския манастир и го изкачих на 4-та с около 60, а денивелацията хич не е малка там, особено на някои участъци. С бензинката обикновено го изкачвам на 3-та и наместа връщам втора. За високите обороти попитах, защото ги използвам предимно при рязко пристрояване към колоната, при потегляне от светофар и т.н. Иначе през останалото време я държа в диапазона 1400-2200 и всичко е ОК.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Дизел - техники на каране
Student_pravo написа:За високите обороти попитах, защото ги използвам предимно при рязко пристрояване към колоната, при потегляне от светофар и т.н. Иначе през останалото време я държа в диапазона 1400-2200 и всичко е ОК.
ако само това притеснение ти е останало ...


Нещото на което аз отдавам може би най-голямо значение е колкото се може повече време на двигателя да повърти на място преди потегляне (без да изпадам в крайности разбира се). Понеже мразя да стържа стъкла - пускам да се грее задното, предните пък се размразяват от парното (ако колата е тотално вкочанена в лед - огледалата се сгряват електрически а фаровете пускам на дълги) и така максимум за около 15-20 минути ледът е паднал а пък и купето се е затоплило.
Естествено всичкия този ел. товар означава и по-голям товар за двигателя от алтернатора, но в никакъв случай не може да се сравни с амортизацията на двигателя ако веднага след старта потеглим.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Дизел - техники на каране
Да, надявам се. Много благодаря на всички за отговорите. Не очаквах такова топло отношение, при положение че нямам Фолксваген, а Опел. Ако имам други въпроси, ще питам в темата ми.
Re: Дизел - техники на каране
Това за потеглянето с топъл и студен двигател важи колкото за дизеловите толкова и за бензиновите двигатели!!! С нищо дизеловия двигател не е по специален от бензиновия за да се налага специално да се учим да караме дизелови автомобили! Дори дизела е доста по твърд от бензиновия! Мисълта ми е, че колата си е кола дали бензин или дизел караш си я както си искаш! Имаш волан имаш педал за газ и педал за спирачка (по някога имаш и трети педал а по някога нямаш, но той не е толкова важен). Като искаш караш като баро (бавно), като искаш си я караш на яка стъпка! Това е ! Като настъпваш много ше караш по кратко време! Ката настъпваш малко ще караш по-дълго време!(НО ТОВА ВАЖИ КАКТО ЗА ДИЗЕЛОВИТЕ ТАКА И ЗА БЕНЗИНОВИТЕ)дори бензиновите повече се влияят от горе споменатото!
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел - техники на каране
Не ми се четеше цялата тема та ще отговоря филосовски
Казват че всеки двигател като го разработваш постепенно му вдигаш оборотите. На вентото съм стигнал края на разработката ама неще да вдигне 6000об. а на всяка предвака като загрее колата го пробвам
До сега двигател ни ми се е трошил 

Казват че всеки двигател като го разработваш постепенно му вдигаш оборотите. На вентото съм стигнал края на разработката ама неще да вдигне 6000об. а на всяка предвака като загрее колата го пробвам


- stenly_m
- Мнения: 586
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: ASV
- Местоположение: Wilmington, NC
- Контакти:
Re: Дизел - техники на каране
Ако има 6000 оборота това Венто какво ли щеше да прави ?:) 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], JMJ и 68 госта