Дизел - техники на каране

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Дизел - техники на каране

Мнениеот Student_pravo » Нед 22 фев 2009 22:09


Здравейте. Колата, която имам не е Фолксваген, а Опел, но си мисля че това не е пречка да пиша тук, защото форумът ми харесва, а в този на Опел регистрацията е неадекватна за този момент. Освен това темата ми е с общ характер.
Пускам темата във връзка с управлението на дизелов автомобил. 5 години съм карал бензинов двигател 2.0i, 115к.с. Свикнал съм му и определено е доста пъргав и бях много доволен. Преди половин година обаче си закупих дизелов такъв - 2.0 DTI, 16v 101к.с. Въпросът ми е обаче какви препоръки давате за карането на дизел, за да се "щади". Например чувал съм че на първа не е добре да се форсира на повече от 3000 оборота, не е хубаво като е студен да се мъчи и също така е опасно да не се прегрее. Моля потребителите на форума, които имат дизелови автомобили да споделят как точно карат, в какви обороти държите колите си, какви техники при изпреварване използвате, какво е специфичното при карането на дизел и т.н. Мисля си, че дизела бие старата ми кола на дълъг път (въпреки че е 14 коня по-малко), но определено в старта на първа може би ще издишне. Забелязах, че за да постигна ускорение до към 70-80 рязко (при потегляне на светофар примерно), трябва да я държа поне до 3500 оборота на първа. Тогава набира рязко и горе-долу е като бензинката. Вредно ли е например за дизела всеки път на първа да го държа до към 3000 оборота и после слагам направо втора? Само при това положение го усешам доста гъвкав и пъргав. И последният ми въпрос е какво мислите за този дизелов двигател - 2.0 DTI 16 v - 101к.с. Конкретният модел е Вектра Б седан




Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот fichtenweg » Нед 22 фев 2009 22:22


има специален раздел за дизелови агрегати, ще намериш много информация за правилното отношение към дизела
темата която си отворил не е много за този раздел


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Zinoto » Нед 22 фев 2009 22:46


Карах такъв мотор на Астра G близо 1 година и го продадох. Сега съм с Ауди А3 от 1 година и половина и изобщо не съжалявам даже съм доволен, че смених марката и мотора, въпреки че опела има някой достойнства но минусите са доста повече и по-големи. Когато е загрял мотора не се притеснявай на първа до 3000 оборота когато имаш нужда от бързо набиране не пречи, иначе следи наистина да не грее и когато е студен първия километър до 2000 оборота се стреми даже и лятото.
Иначе мотора си е такъв - тромав идва, тя и колата е тежка. Основната разлика е в разхода на извънградско към 2 литра на 100 повече от 1.9 ТДИ, в града към 1 литър повече. Като прибавим по-сложната помпа и въбоще мотора, това че е с верига не е по-добре, въпреки че ти отпада варианта скъсан ремък. Това, че си със 16 клапана изобщо не се усеща. Това е мойто мнение колега, но така или иначе я имаш вече ако решиш да я сменяш доста пари ще похарчиш.


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Student_pravo » Нед 22 фев 2009 23:02


Извинявам се за грешния раздел. Благодаря и на колегата за мнението. Аз скоро не мисля да я сменям, но има начин да се реши проблемът ако е тромава - чип тунинг и става 136 коня. Въпреки че мен мощността ме устройва и то доста,особено след като вече разбрах че не е проблем да я карам до 3000 оборота. След 2000 (вероятно като развърти по-бързо турбото) се усеша много голяма тяга и смея да съм 100 % сигурен, че ще бяга стара ми бензинова. Иначе на същата вектра като моята бензиновата версия е 136 коня и 150, но разходът който дава ме отклони от избора на 150 коньовия двигател и затова си взех дизеловия.


Потребителски аватар
mimojef
Мнения: 82
Регистриран на: Пет 07 ное 2008 23:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот mimojef » Пон 23 фев 2009 7:04


Колега ... от 1995 година карам дизел ! Е вярно само Фолксваген но мисля че това не е от голямо значение. Та.. Карането на дизела над 3000 оборота въобще не ти е проблем! Това за до 2000 оборота преди да е загрял също са глупости ! Разбира се, че можеш да си я изряскаш и над 2000 ако ти се наложи (дори и да ти се налага често не е проблем)!!! Не променяй стила си на каране. Както си си карал бензиновата та си карай и тази. Няма страшно давай газ до дупка :D Ако искаш да го счупиш трябва дааааа....... чакай да помисля малкоо .. А да! За да го счупиш трябва да го караш без масло ! За друго не се сешам. Газ до ламарината УСПЕХ :да:


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот fichtenweg » Пон 23 фев 2009 10:59


колега...нека и аз споделя това онова. В книжата на колата (моята е пасат Б5. 2000 г., АНН двигател) наистина пише че не е препоръчително форсиране настуден двигател, както и често каране на прекалено късо разстояние.

"първа не е добре да се форсира на повече от 3000 оборота" - този въпрос не мога да го коментирам, не съм чувал/чел да има някакви негативни последици, но все пак при какви обстоятелства има нужда да се държи двигателя в такива обороти, почти ми е трудно да си представя терен който да не може да се преодолее по друг начин освен на 1ва при над 3000 об/мин. Поне според мен при нормалната експлоатация на автомобила този въпрос си губи малко смисъла, освен ако не искаш да си правиш някакви експерименти.

"и също така е опасно да не се прегрее" - това е опасно за какъвто и да е автомобил, далеч не само за дизелов

"Вредно ли е например за дизела всеки път на първа да го държа до към 3000 оборота и после слагам направо втора?" - дали е вредно не мога да кажа, но със сигурност мога да ти кажа че е излишно. Дизела има висока тяга още при далеч по ниски обороти (още под 2000 об/мин) и няма смисъл да настъпваш повечко с десния крак. Ясно е че бензиновите имат по-бърз старт, но пък за сметка на това когато си на дълъг път все едно караш автоматик - спокойно можеш да държиш само на 5та (от 60 км/час до колкото искаш) като при това имаш адекватна мощност на двигателя да изведе автомобила от най-ниската скорост за 5та предавка до по-висока скорост. На бензиновите им се налага да изтеглят за сметка на по-високи обороти и по-ниска предавка за да достигнат някаква скороста и веднага щом се изпречи някой при изкачване и упражнението с включване на по-ниска пак се повтаря.

Последна промяна от fichtenweg на Пон 23 фев 2009 11:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот rosen79 » Пон 23 фев 2009 11:05


viewtopic.php?f=24&t=65218
Колега,тая темичка мисля,че ще ти е полезна.Прочети я внимателно,и недей да слушаш разни колеги дето си юркат колата като е студена.До като не вдигне температура, над 2000об ти препоръчшам да НЕ я караш!!!


Потребителски аватар
petyo_k
Мнения: 110
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот petyo_k » Пон 23 фев 2009 11:22


В зависимост от това колко време искаш да я караш тази кола,можеш да определиш стила си на каране.За тези Вектри по-новите знам,че много патат с електроники.Мисля,че нафтата която сипваш е важен фактор за тях (и не само за тях разбира се).А и за колегата fichtenweg,това за ниските обороти наистина важи,но за ВАГ групата.Опелите са значително по-тромави.За техният 2.0 110 коня дизел може да се каже,че поема от по-ниски обороти почти като Фолксваген,иначе другите са доста тромави и наистина си им трябва малко повече издуване,особено ако са dtl.


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот The^Maniac » Пон 23 фев 2009 15:44


Какво правя аз:
- Докато не вдигне 60 градуса температура на маслото я карам лекичко - до 2000 оборота;
- Когато съм давал повечко време газ, като спра преди да изгася изчаквам 3-4 мин;
- Един път в месеца извънградско 3-4 пъти пълня оборотомера на 3-та и 4-та за прочистване на геометрията;
- На 10 000 км хубаво масло според спецификацията на производителя;

През останалото време си я карам както намеря за добре. Когато ми е спокойно си я крепя с 1500-2000 оборота и разхода е смешен. Когато ми се дава газ си я режа до 4500 оборота - пак никакви проблеми. ТДИ-тата имат огромен въртящ момент и придават голяма еластичност на мотора. Когато си карам лекичко с 2000 оборота на 5-та с 90км/ч и реша да изпреварвам просто давам газ до долу. Не е необохдимо да връщам предавки и т.н. Искам ли ускорение и имам ли поне 1500 оборота просто давам газ до долу.

Съветвам всеки притежател на автомобил с принудително пълнене и електронно управление да се възползва от чип-тунинга. Просто след това караш друг автомобил.

TDI rules :bowdown


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Student_pravo » Пон 23 фев 2009 16:31


Прави са колегите за ниските обороти. Аз затова споменах, че в градско я карам на ниски и няма никакъв проблем. Също и при мен го има това че на 5-та карам с 60 и ускорява доста при подаване на повечко газ (въпреки че карам със 60 и съм на 5-та). Освен това преди няколко месеца ходих до Рилския манастир и го изкачих на 4-та с около 60, а денивелацията хич не е малка там, особено на някои участъци. С бензинката обикновено го изкачвам на 3-та и наместа връщам втора. За високите обороти попитах, защото ги използвам предимно при рязко пристрояване към колоната, при потегляне от светофар и т.н. Иначе през останалото време я държа в диапазона 1400-2200 и всичко е ОК.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот fichtenweg » Пон 23 фев 2009 20:31


Student_pravo написа:За високите обороти попитах, защото ги използвам предимно при рязко пристрояване към колоната, при потегляне от светофар и т.н. Иначе през останалото време я държа в диапазона 1400-2200 и всичко е ОК.


ако само това притеснение ти е останало ... :D изобщо не го брой за проблем, още повече ако е на загрят двигател. Ще си караш колата дълго и безаварийно ... че чак ще ти омръзне :mrgreen:

Нещото на което аз отдавам може би най-голямо значение е колкото се може повече време на двигателя да повърти на място преди потегляне (без да изпадам в крайности разбира се). Понеже мразя да стържа стъкла - пускам да се грее задното, предните пък се размразяват от парното (ако колата е тотално вкочанена в лед - огледалата се сгряват електрически а фаровете пускам на дълги) и така максимум за около 15-20 минути ледът е паднал а пък и купето се е затоплило.
Естествено всичкия този ел. товар означава и по-голям товар за двигателя от алтернатора, но в никакъв случай не може да се сравни с амортизацията на двигателя ако веднага след старта потеглим.


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Student_pravo » Пон 23 фев 2009 21:18


Да, надявам се. Много благодаря на всички за отговорите. Не очаквах такова топло отношение, при положение че нямам Фолксваген, а Опел. Ако имам други въпроси, ще питам в темата ми.


Потребителски аватар
mimojef
Мнения: 82
Регистриран на: Пет 07 ное 2008 23:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот mimojef » Пон 23 фев 2009 22:18


Това за потеглянето с топъл и студен двигател важи колкото за дизеловите толкова и за бензиновите двигатели!!! С нищо дизеловия двигател не е по специален от бензиновия за да се налага специално да се учим да караме дизелови автомобили! Дори дизела е доста по твърд от бензиновия! Мисълта ми е, че колата си е кола дали бензин или дизел караш си я както си искаш! Имаш волан имаш педал за газ и педал за спирачка (по някога имаш и трети педал а по някога нямаш, но той не е толкова важен). Като искаш караш като баро (бавно), като искаш си я караш на яка стъпка! Това е ! Като настъпваш много ше караш по кратко време! Ката настъпваш малко ще караш по-дълго време!(НО ТОВА ВАЖИ КАКТО ЗА ДИЗЕЛОВИТЕ ТАКА И ЗА БЕНЗИНОВИТЕ)дори бензиновите повече се влияят от горе споменатото!


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Ventoman » Пон 23 фев 2009 22:25


Не ми се четеше цялата тема та ще отговоря филосовски :lol:
Казват че всеки двигател като го разработваш постепенно му вдигаш оборотите. На вентото съм стигнал края на разработката ама неще да вдигне 6000об. а на всяка предвака като загрее колата го пробвам :shock До сега двигател ни ми се е трошил :mrgreen:


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот stenly_m » Сря 25 фев 2009 7:59


Ако има 6000 оборота това Венто какво ли щеше да прави ?:) :shock



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ssssl и 45 госта