1. Купувате си 16 SMD диода (ако няма по единично да се продават купувате лентичките които са по 3 диода на тях, излиза към 1 лев единия диод)
2. Набавяте си поялник който и със ОСТЪР край за да може да се борави с диодите (2,5 милиметра диода) + пинсета
3. Слизате долу до колата с кръстата отвертка и един камък звезда (не знам кой номер беше звездата но ви трябва)
4. С кръстата отвертка отвивате пластмасовия "кожух" който е непосредствено след волана (той се държи на 2 видийки), махате го за да се открие по лесен достъп до другите 2 видийки които са отстрани (червената стрелка и точно срещу нея е другата видийка които се отвиват вече със споменатия камък звезда.
5. След като махнете пластмасовия "кожух", се захващате да отвивате пластмасовия предпазител на таблото. Той е захванат с 4 видийки тип звезда (2 отстрани на волана където е червената стрелка другите 2 са горе от вътрешната страна на предпазителя)
6. След като ги развиете го вадите. ВАДИ СЕ КАТО СЕ ИЗКАРА МАКСИМАЛНО НАПРЕД И СЕ ДЪРПА НА ЛЯВО (вие ще видите как ще е най добре. ТРЯБВА МАЛКО ГРУБА СИЛА ДА ИГРАЕ НО НЕ ПРЕКАЛЕНО ЗА ДА НЕ СЕ СЧУПИ :)
7. Вадите самото табло, като откачате двете букси с които е свързано към колата :) (това е лесно)
8. Прибирате се у вас и се захващате с пипкавата работа. Не че до сега не беше ама...
9. Като обърнете таблото развивате тези болтчета обозначени с червено и дърпате да се извади бялата пластмаса :)
10. Трябва да изглежда ето така
11. После дърпате и тази зелена платка и ще излезе и самото табло със стрелки и тем подобни...
12. Следва махането на стрелките което ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ИЗВЪРШВА ОБРАТНО ПО ЧАСОВНИКОВАТА СТРЕЛКАкато хем отвивате хем дърпате нагоре (те ще излязат). Това се прави с цел, понеже стрелките са с някакъв вид моторче, и при махането им обратно по часовниковата стрелка вие го развивате, а когато ги слагате го завивате и за да показва точни показания ще усетите кога моторчето се е завило МАКСИМАЛНО и трябва на това завито максимално положение стрелките да ви сочат ето така
13. При тази стъпка след като сте махнали стрелките махате шаблона с надписите при което се открива мястото където седят часовника и дневния километраж. Те се махат като обърнете таблото наопаки и разкачите тези крачета и махате бялата пластмаса свободно без тя да се държи някъде.
14. Трябва вече да имате визуален контакт с диодчетата
15. Започвате да разпоявате като с една малка отвертка държите диода отдолу и като разпоите едната му част надигате леко за да не залепне пак и разпоявате другата част на диода. Така за всичките 16 диодчета :)

15.1 След разпояване на всички нужни диоди от таблото ще изглежда така

16. Ако сте си купили лентичка правите следната операция като първо няма да е лошо да отбележите с перманентен маркер къде са им плюсовете.
16.1 Подхващате диодчето с отвертка отдолу и разпоявате едната му част, като същото правите и за другата му част. ВНИМАВАТЕ ДА НЕ ГИ ИЗГОРИТЕ ЗАЩОТО ГОРЯТ ОТ ТЕМПЕРАТУРАТА НА ПОЯЛНИКА. Няма да е лошо да имате някакво захранване у вас което да работи на 12V за да проверявате всяко диодче дали е изправно след дадената операция.

17. След като сме разпоили от всякъде всяко едно диодче следва....запояването на новите в/у таблото. То става с помощта на малък поялник и ПИНСЕТА! Поради малките диодчета. Ето какви са те

18. ВСЕКИ ДИОД СИ ИМА + и -. Ето схемата на плюсовете и минусите. С червено са отбелязани ПЛЮСОВЕТЕ

19. Спояване към платката на таблото. Както казах вече с пинсета и отново се внимава да не изгорят диодчетата от температурата на поялника. Ето как става това - с пинсетата придържате диода като с поялника разтапяте малко калай в/у таблото и го слагате там.




20. Краен изгледа на запоените диоди

21. Ако нямате трансформаторче или нещо с което да проверявате дали има изгорели диоди вземате така таблото и го закарвате в колата да проверите всичко ли свети! Закачате и пускате на габарити. Ефекта е следния

22. Ако има изгоряло...се сменя, а ако няма сглобявате по обратния ред :) ЗА СТРЕЛКИТЕ СЕ ВЪРНЕТЕ КЪМ ТОЧКА 12 ДА ПРОЧЕТЕТЕ КАК СЕ СЛАГАТ.
Краен резултат.

--------------------
Дано съм Ви бил полезен :)