1.9 1Z проблем със запалване - свещи, реле - ОК, не подгрява

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1.9 1Z проблем със запалване - свещи, реле - ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Вто 24 фев 2009 11:26


привет,
ето я историята накратко:
колата си палеше супер лесно, подгрява и пали за 1 оборот,
един студен и скапан ден запали много трудно, подгряване - въртене 3-4 секунди, пак подгряване пак въртене 3-4 секудни и запали, след което от време на време в движение нямаше сила, натискам педала, тя глъхне, на критиката да загасне беше, установих че се е развалила някаква пластмасова пишк@ на нафтовия филтър и влизал въздух в системата, как го установих не ме питайте, приказка без край, както и да е, държа да вметна че дори и топла колата палеше много трудно, с много въртене,

такаа, смених тази пластмасовата пишк@ и колата като чели заработи добре, вече топла, пак започна да си пали от половин оборот, струва ми се дори че върви повече от преди, обаче остана трудното палене сутрин на много студен двигател, въздух в системата вече няма, но сутрин пали много трудно, запали ли веднъж след това вече пали от половин оборот,
това което съм направил е всички филтри сменени, подгревни свещи са проверени, всичките работят, колата няма грешки гледкам си я на ваг ком, но пали ужасно трудно след тази интервенция с въздуха в горивото от пластмасовия клапан


всякаква помощ и съвете са добре дошли, нямам пари за 3-ти акумолатор :)

поздрави


едит: за малко да забравя, нормално ли е в маркуча след нафтовия филтър където горивото отива към помпата, да минава от време на време по някое балонче въздух? може ли някой просто да хвърли един поглед на работещо тди 1з, преди просто не съм обръщал внимание на това и нямам спомен дали са фърчали балончета, когато колата имаше проблеми с въздъх в горивото бяха горе долу 50/50 балони/гориво

поздрави

едит: ако ще помогне още малко инфо: като запали двигателя тресе доста докато се стабилизира и пуши доста, малко като поработи и пушека и тресенето изчезват

едит: колата не подгрява, свещите и релето за тях са работещи

Последна промяна от daniel_falin на Вто 17 мар 2009 9:51, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
disela
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с 1.9тди 1Z

Мнениеот disela » Вто 24 фев 2009 11:56


Не е нормално да има балончета в маркуча за излишното. .
провери пак системата

Сигурен си, че свещите са наред?


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с 1.9тди 1Z

Мнениеот daniel_falin » Вто 24 фев 2009 11:59


disela написа:Не е нормално да има балончета в маркуча за излишното. .
провери пак системата

Сигурен си, че свещите са наред?


да, всички свещи работят

а за балончетата, те са в маркуча който отива към помпата, не в тези за излишната нафта и са редко, да кажем през 2 секунди


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с 1.9тди 1Z

Мнениеот daniel_falin » Вто 24 фев 2009 12:01


преди да направя центровка на помпата палеше трудно но не чак толкова трудно, но симптомите бяха подобни

възможно ли е от този въздух в горивото да се е разцентровала нафтовата помпа ??
поздрави


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с 1.9тди 1Z

Мнениеот rosen79 » Вто 24 фев 2009 12:19


Аз след смяна на горивен филтър имах такива балончета,но не ми влияеха нито на паленето, нито на вървенето.Сега тези балончета ги няма,от какво се получава не мога да кажа.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: проблем с 1.9тди 1Z

Мнениеот Zinoto » Вто 24 фев 2009 23:32


Закачи я на ваг-ком, може да ти е мръднала зъбчатката на коляновия вал и да ти е избягала пак центровката.


Потребителски аватар
petyo_k
Мнения: 110
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: проблем с 1.9тди 1Z

Мнениеот petyo_k » Сря 25 фев 2009 19:41


Привет на всички,значи моят двигател също е 1з ,имах проблем с дебитомера и както казва колегата-не ме питайте как открих,че дебитомер е проблема.Колата не искаше никак да върви и реших да и сменя горивния филтър за да видя дали ще тръгне.Докато свалях стария съм издърпал маркучето което идва откъм резервоара и няма палене,а аз не знам защо.И какво направих аз-извиках един приятел и теглене.След това направих колата открих извадения маркуч,разбрах,че мизерията с невървежа я прави дебитомера,смених го и като заработи нормално открих друг проблем-когато е студена и се развият кам 2 и нещо 3000 оборота колата сякаш започва да работи на 3 цилиндъра и отзад пуши бяло известно време,след това се оправя.Като загрее няма проблем.
Друг приятел испати с някаква шайба и камичка които се съсипвали на този двигател и измества центровка.Неговата кола започна да прави същата работа като моята,но по повече и дори на загрят мотор.Той сподели,че онова там нещо превъртяло и колата взела да мени центровка след доста палене на скорост и теглене като с моята.
Колегата,който има подобен проблем сутрин,дали е палил на скорост своята кола преди да разбере от какво е взела да пали така трудно?
Ако може някой по-вещ в тези неща от мен и от колегата с другия 1з да каже мнение от какво като са студени тези двигатели работят така гадно и отзад пуши и каква връзка има това с паленето на скорост.


mercedes_benz
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 29 яну 2009 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: Проблем със запалване на 1.9тди 1Z

Мнениеот mercedes_benz » Пет 27 фев 2009 0:55


Здравейте приятели и аз имам автомобил със същият двигател отскоро се радвам на новата си придобивка (ако може радост да се нарече толковата разоди отидоха по нея) и абсолютно същият проблем сутрин отзаде пуши като локомотив един бял (грозно бял ) пушек така няколко секунди докато вероятно си влезе в някакъв сервизен режим и нмалява оборотите веднъж стоят на нормалните веднъж се вдигат с около стотина както си иска прави.Имаше чистене на дебитомера доста мръсен беше и вървежа и се пооправи (и вървежа и не беше никак добре) но проблема с пушека си остана. Последва и изолиране на AGR клапана щото пък той постоянно си стоеше отворен и тикаше изгорелите газове постоянно малко се подобри вървенето. И дотук това ще трябва да се отваря помпата и сега съм в стадий дирене на кадърен майстор вече обходих няколко и нито един не можа да ми вдъхне доверие а някои пък само ме разиграваха ела следобед ела утре - неприятно усещане да те разиграват и за сега продължава ходенето по мъките.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9тди 1Z

Мнениеот Zinoto » Пет 27 фев 2009 1:50


Намери някой с ваг-ком да ти види центровката и е желателно да се види и на разпределителния вал дали ще е на белези. Добрия майстор тръгва стъпка по стъпка, ако се наложи и помпата се отваря, но първо виж това.


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9тди 1Z

Мнениеот daniel_falin » Пет 27 фев 2009 10:37


Zinoto написа:Намери някой с ваг-ком да ти види центровката и е желателно да се види и на разпределителния вал дали ще е на белези. Добрия майстор тръгва стъпка по стъпка, ако се наложи и помпата се отваря, но първо виж това.


аз си имам ваг ком, как да проверя центровката ??

поздрави


mercedes_benz
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 29 яну 2009 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: Проблем със запалване на 1.9тди 1Z

Мнениеот mercedes_benz » Нед 01 мар 2009 1:25


Така отидох за регулиране на помпата (количеството гориво уж не било в граници) е да ама майстора по майсторски си закачи лаптопа да си види за какво става на въпрос и хоп о чудо изгорял бил компютъра а как върви колата питам се аз наум а после и него е позамисли се и се стигна до изгорели крайни стъпала в ЕБУ което мисля си пак доста влияние ще окаже вурху пускането и работата на двигателя но както и да прати ме при компютърджия за щастие не го открих иначе като нищо щях да стана горд собственик на още един компютър ей така да си ги сменям когато ми кефне и с радост да си се сещам за добротата на майсторите ни. Оказа се че дебитомера дава нереални стойости което обеснява намалената мощност но мисля си няма само това да е проблема ще продължава ходенето по мъките ...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем със запалване на 1.9тди 1Z

Мнениеот emo-gar » Нед 01 мар 2009 2:39


Та да се върнем малко назад...Тази счупена пластмасова пишк@ на филтъра не е ли всъщност и обратен клапан за нафтата?


Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Проблем със запалване на 1.9тди 1Z

Мнениеот =TDI= » Нед 01 мар 2009 8:44


на горивният филтър има още една пластмасова ***** с врътка и се намира отдолу.
При мен се счупи, изтече всичката нафта насред пътя .Затапих го с парче силиконово уплътнения и една видия.Още карам така - не съм го сменял.
Проблема с мехурчетата го реших като притегнах всички скобички на маркучи от резервоара до филтъра.


mercedes_benz
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 29 яну 2009 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: Проблем със запалване на 1.9тди 1Z

Мнениеот mercedes_benz » Нед 15 мар 2009 0:16


приятел проблема с паленето дето имаше оправили го? проверявал ли си си свещите в какво състояние са и изобщо подгряват ли като проблема може и от реле или кабели да е


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9тди 1Z

Мнениеот daniel_falin » Нед 15 мар 2009 2:24


mercedes_benz написа:приятел проблема с паленето дето имаше оправили го? проверявал ли си си свещите в какво състояние са и изобщо подгряват ли като проблема може и от реле или кабели да е


ами не не е оправен проблема :(

това което успях да открия сам е, че не отива ток до подгревните свещи, дори и лампата за подгряване да свети, дори чувам как релето цъква при колената ми но ток до подгревните свещи не отива, голямия шалтер отпред при мотора работи, бушона му е здрав, но ток до свещите не отива :(

опитах да се свържа с прехвалените майстори в форума, ама не ме еб@ват за слива



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986, pe6o__ и 70 госта