Дизел - техники на каране

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот morfei1 » Сря 25 фев 2009 15:36


Абе то че има 6000оборота има, но малко му е трудно да ги напълни :Mr Green Fun

Сещам се за едни Фордчета Екскорт 92год. купето, където чистия дизел е с табло на бензин - стоково и оборотомера му е до 7000 или 8000 оборота mhihi




Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Student_pravo » Пет 27 фев 2009 9:54


Колеги,забравих да попитам защо като дизелът ми е чисто студен и върви като куц кон? След като загрее, мощността се увеличава двойно е всичко е наред. Това се случва когато не съм го карал 3-4 дни. А ако например съм го карал сутринта и после до вечерта двигателят изстине напълно, вечерта пак си върви добре, защото през деня все пак съм го карал. Като куц кон върви само ако не е карана 2-3-4 дни и то само докато поне малко загрее двигателят. На какво се дължи това?


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот веселин » Пет 27 фев 2009 19:09


Student_pravo написа:Колеги,забравих да попитам защо като дизелът ми е чисто студен и върви като куц кон? След като загрее, мощността се увеличава двойно е всичко е наред. Това се случва когато не съм го карал 3-4 дни. А ако например съм го карал сутринта и после до вечерта двигателят изстине напълно, вечерта пак си върви добре, защото през деня все пак съм го карал. Като куц кон върви само ако не е карана 2-3-4 дни и то само докато поне малко загрее двигателят. На какво се дължи това?

Ако маслото на скоростите и на двигателя са с неподходящ вискозитет или маслен горивен и въздушен филтър са със съмнително качество или за смяна ..... и както вече бе споменато - не тормози студен двигател с високи обороти и стремеж за "Бързи и яростни " :wink:


Потребителски аватар
vacheto76
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 19:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот vacheto76 » Пет 27 фев 2009 23:06


Бих предложил на колегата да сменя марката ако иска да кара дизел защото Опел и дизел са две много далечни неща(с изключение на Исузо моторите)


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Zinoto » Съб 28 фев 2009 1:19


Като не ви харесва ...

Последна промяна от Zinoto на Съб 28 фев 2009 10:47, променено общо 1 път.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот myrshavija » Съб 28 фев 2009 6:39


Zinoto нищо не каза :screwy


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Student_pravo » Съб 28 фев 2009 10:04


Така е, но всеки си има право на мнение според мен. Последният въпрос ми е, тъй като нали двигателят е 2.0 DTI 16v - по какъв начин се усеща 16в-то при един автомобил? Примерно ако имаме два еднакви двигателя, но единия е 16в, а другия не е - как бих ги различил (ако характеристиките са им еднакви - конски сили и т.н). Едва ли има голямо значение дали е дизел или бензин? Например ето турбото го усещам най-силно над 2000 оборота. Мнението на един приятел за 16в-то е, че се усещало с тяга в по-ниските обороти? И аз нямам представа, затова ще се радвам да науча от вас в какво точно се изразява "привилегията" на 16в и как се усеща?


Потребителски аватар
rokirz
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 09 окт 2008 16:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот rokirz » Съб 28 фев 2009 10:38


Колега, аз бих ти препоръчал да си я караш до 3500 оборота - тези обороти са за нормално каране в икономичен режим, аз имам ГОЛФ 3 GTD и си го карам така.
Ако искаш да се дърпаш с някой ,трябва да я държиш от 3000 до 4500 - тогава е в силата си.
Не съм се сблъсквал с електронни помпи и не им знам чалъмите, моята е механична и я натягам малко за да пуска повече гориво, обаче трябжа да се следят оборотите да не надвишават 1000 по време на натягането за да не останеш без масълце. Отзад се изхвърля яко дим, ама откача.
Мога да се боря с бензин 1.8 моно инжекция, от тук нагоре вече нямам сила - малък е мотора
Това мога да кажа аз.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот kiko946 » Нед 01 мар 2009 9:25


1998 г.се сдобих с GOLF dizel i тогава стари дизелджии ми казаха да не я галя ,че дизел ите е хубаво при движение ускоряване, смена на скорости повишаващо по възможност да се настъпва близо до максимума да се продухва ли прочистване ли и не затлачване на колектори те ли ? кво са имали пред вид не знам. ако некой се сеща ,да си каже мнението.


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Student_pravo » Нед 01 мар 2009 10:28


Снощи ми се наложи да изпреваря и я държах между 2500 и 4000 докато задмина един досаден тир. Много добре дръпна, обаче шумът от двигателя беше меко казано силен. Имах чувство, че ще се пръсне и че вътре няма да може да се чуваме какво говориме ако почна да я карам над 3500 оборота :D


Потребителски аватар
Apokalypsis
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот Apokalypsis » Нед 01 мар 2009 10:46


Student_pravo написа:Снощи ми се наложи да изпреваря и я държах между 2500 и 4000 докато задмина един досаден тир. Много добре дръпна, обаче шумът от двигателя беше меко казано силен. Имах чувство, че ще се пръсне и че вътре няма да може да се чуваме какво говориме ако почна да я карам над 3500 оборота :D

Именно в това е магията mhihi


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот morfei1 » Нед 01 мар 2009 16:00


То точно рецепта за това няма, но ако си карате печките постояно в диапазона 1200 ~ 2000 оборота, не си мислете че щадите двигателя. По същата логика, ако държите мотора непрекъснато във високи обороти 3000 ~ 4000, не с мислете, че също му удлъжавате живота. Дизела нито обича прекалено високите обороти нито обича прекалено ниските, затова и най-добре върви между 1900 ~ 3000 оборота, затова и в този диапазон се постига максималния въртящ момент, затова и в този диапазон колата е най-пъргава, най-икономична, а шума на двигатея е в рамките на нормалното.

С това не се опитвам да ви кажа, че ако се движите в града с 40км, задължително трябва да сте на 2 скорост за да сте в обороти :wink: .


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот rusty » Нед 01 мар 2009 19:08


Имах такаъв Опел преди време, Вектра, 101 к.с., главата е с 16 клапана но само един разпределителен вал, не може да се о4аква да има разлика. Впръскването на този мотор е централно, намирам го за доста добре, но кофти конструирано, ако някой е отварял такава глава, знае какво имам предвид: траверси :)


veloceraptor
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот veloceraptor » Нед 01 мар 2009 20:09


morfei1 написа:То точно рецепта за това няма, но ако си карате печките постояно в диапазона 1200 ~ 2000 оборота, не си мислете че щадите двигателя. По същата логика, ако държите мотора непрекъснато във високи обороти 3000 ~ 4000, не с мислете, че също му удлъжавате живота. Дизела нито обича прекалено високите обороти нито обича прекалено ниските, затова и най-добре върви между 1900 ~ 3000 оборота, затова и в този диапазон се постига максималния въртящ момент, затова и в този диапазон колата е най-пъргава, най-икономична, а шума на двигатея е в рамките на нормалното.

С това не се опитвам да ви кажа, че ако се движите в града с 40км, задължително трябва да сте на 2 скорост за да сте в обороти :wink: .


:да: Абсолютно вярно! Аз винаги държа 1900+ оборота дори и в града. Предимствата са няколко, първо колата е по-икономична, доказано на дълъг път с разлика от 1 литър! Второ винаги разполагате с пълната мощност и колата ускорява без замисляне, т.е. не е необходимо да давате пълна газ и да чакате нещо да се случи. Трето мазането на мотора е оптимално защото налягането на маслото е достатъчно високо. Дизелите са най-силни в диапазона на обороти между максимален въртящ момент и максимална мощност. Под тези обороти турбината не надува достатъчно, а над тях двигателя гори като за световно но ефект никакъв. Т.е. оптимален диапазон 2000 до 4000 оборота.
На водача остава само избора на подходяща предавка. :)


Потребителски аватар
blagi1972
Мнения: 207
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 19:56
Автомобил: GOLF 4
Двигател: ALH
Местоположение: София

Re: Дизел - техники на каране

Мнениеот blagi1972 » Нед 01 мар 2009 21:06


veloceraptor написа:
morfei1 написа:То точно рецепта за това няма, но ако си карате печките постояно в диапазона 1200 ~ 2000 оборота, не си мислете че щадите двигателя. По същата логика, ако държите мотора непрекъснато във високи обороти 3000 ~ 4000, не с мислете, че също му удлъжавате живота. Дизела нито обича прекалено високите обороти нито обича прекалено ниските, затова и най-добре върви между 1900 ~ 3000 оборота, затова и в този диапазон се постига максималния въртящ момент, затова и в този диапазон колата е най-пъргава, най-икономична, а шума на двигатея е в рамките на нормалното.

С това не се опитвам да ви кажа, че ако се движите в града с 40км, задължително трябва да сте на 2 скорост за да сте в обороти :wink: .


:да: Абсолютно вярно! Аз винаги държа 1900+ оборота дори и в града. Предимствата са няколко, първо колата е по-икономична, доказано на дълъг път с разлика от 1 литър! Второ винаги разполагате с пълната мощност и колата ускорява без замисляне, т.е. не е необходимо да давате пълна газ и да чакате нещо да се случи. Трето мазането на мотора е оптимално защото налягането на маслото е достатъчно високо. Дизелите са най-силни в диапазона на обороти между максимален въртящ момент и максимална мощност. Под тези обороти турбината не надува достатъчно, а над тях двигателя гори като за световно но ефект никакъв. Т.е. оптимален диапазон 2000 до 4000 оборота.
На водача остава само избора на подходяща предавка. :)
Напълно съм съгласен с оборотите,които е споменал колегата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта