
Сещам се за едни Фордчета Екскорт 92год. купето, където чистия дизел е с табло на бензин - стоково и оборотомера му е до 7000 или 8000 оборота

Student_pravo написа:Колеги,забравих да попитам защо като дизелът ми е чисто студен и върви като куц кон? След като загрее, мощността се увеличава двойно е всичко е наред. Това се случва когато не съм го карал 3-4 дни. А ако например съм го карал сутринта и после до вечерта двигателят изстине напълно, вечерта пак си върви добре, защото през деня все пак съм го карал. Като куц кон върви само ако не е карана 2-3-4 дни и то само докато поне малко загрее двигателят. На какво се дължи това?
Student_pravo написа:Снощи ми се наложи да изпреваря и я държах между 2500 и 4000 докато задмина един досаден тир. Много добре дръпна, обаче шумът от двигателя беше меко казано силен. Имах чувство, че ще се пръсне и че вътре няма да може да се чуваме какво говориме ако почна да я карам над 3500 оборота
morfei1 написа:То точно рецепта за това няма, но ако си карате печките постояно в диапазона 1200 ~ 2000 оборота, не си мислете че щадите двигателя. По същата логика, ако държите мотора непрекъснато във високи обороти 3000 ~ 4000, не с мислете, че също му удлъжавате живота. Дизела нито обича прекалено високите обороти нито обича прекалено ниските, затова и най-добре върви между 1900 ~ 3000 оборота, затова и в този диапазон се постига максималния въртящ момент, затова и в този диапазон колата е най-пъргава, най-икономична, а шума на двигатея е в рамките на нормалното.
С това не се опитвам да ви кажа, че ако се движите в града с 40км, задължително трябва да сте на 2 скорост за да сте в обороти.
Напълно съм съгласен с оборотите,които е споменал колегата.veloceraptor написа:morfei1 написа:То точно рецепта за това няма, но ако си карате печките постояно в диапазона 1200 ~ 2000 оборота, не си мислете че щадите двигателя. По същата логика, ако държите мотора непрекъснато във високи обороти 3000 ~ 4000, не с мислете, че също му удлъжавате живота. Дизела нито обича прекалено високите обороти нито обича прекалено ниските, затова и най-добре върви между 1900 ~ 3000 оборота, затова и в този диапазон се постига максималния въртящ момент, затова и в този диапазон колата е най-пъргава, най-икономична, а шума на двигатея е в рамките на нормалното.
С това не се опитвам да ви кажа, че ако се движите в града с 40км, задължително трябва да сте на 2 скорост за да сте в обороти.
Абсолютно вярно! Аз винаги държа 1900+ оборота дори и в града. Предимствата са няколко, първо колата е по-икономична, доказано на дълъг път с разлика от 1 литър! Второ винаги разполагате с пълната мощност и колата ускорява без замисляне, т.е. не е необходимо да давате пълна газ и да чакате нещо да се случи. Трето мазането на мотора е оптимално защото налягането на маслото е достатъчно високо. Дизелите са най-силни в диапазона на обороти между максимален въртящ момент и максимална мощност. Под тези обороти турбината не надува достатъчно, а над тях двигателя гори като за световно но ефект никакъв. Т.е. оптимален диапазон 2000 до 4000 оборота.
На водача остава само избора на подходяща предавка.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта