Значи колата си я купих с гуми напомпани с азот.
В момента имам съмнения за налягането в едната гума и тук едва ли ще намеря такъв химичен елемент за помпане на гуми, та мисълта ми е да пробвам ли стандартно да допълня с въздух или първо да я изпусна докрай.
Благодаря за вниманието.
Гуми с азот конкретен въпрос.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Гуми с азот конкретен въпрос.
Последна промяна от L&R на Чет 02 мар 2006 16:23, променено общо 1 път.
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Почти навсякъде гумаджиите имат азот,и предлагат пълнене.
Не помня,обаче,колко се плаща-май по 5лв на гума.Напр в "Радиал" до моста "Чавдар" помпат с азот.Предимството му е ,че вози по добре колата ,а и много по-рядко се налага да помпаш гуми .
ПС- не пречи да я допълниш с въздух(все пак в него има доста голям% азот).
Не помня,обаче,колко се плаща-май по 5лв на гума.Напр в "Радиал" до моста "Чавдар" помпат с азот.Предимството му е ,че вози по добре колата ,а и много по-рядко се налага да помпаш гуми .
ПС- не пречи да я допълниш с въздух(все пак в него има доста голям% азот).
Последна промяна от Iavor на Чет 02 мар 2006 15:26, променено общо 1 път.
Наскоро си говорих с Тошко Дунев (Дунев Мотор Спорт - Пума рейсинг) той ми каза , че никъде в сф. няма истински азот. Той си е турсил за спортните коли. Накрая са се принудили в Дунев сами да си закупят оборудване и т.н.
За да имат бутилки и помпане с азот се искало куп разрешителни спец място за съхранение и т.н.
Съответно гумаджиите нямат такива и лъжат или пълнят с някава смес но не и азот. Аз доскоро "помпах с азот" и при положение, че не трябва да има промяна в налягането на гумите гогато и да ги замеря никога не са с налягането, с което са били напомпани. След думите на Тошко нещата си дойдоха на мястото за мен
За да имат бутилки и помпане с азот се искало куп разрешителни спец място за съхранение и т.н.
Съответно гумаджиите нямат такива и лъжат или пълнят с някава смес но не и азот. Аз доскоро "помпах с азот" и при положение, че не трябва да има промяна в налягането на гумите гогато и да ги замеря никога не са с налягането, с което са били напомпани. След думите на Тошко нещата си дойдоха на мястото за мен
Kozunak написа:има много изписано във форума по тоя случай.мойто лично мнение е че това са баси глупостите аз иползвам чист въздух и гумите ми не губят наляганеа ги проверявам често нито зимата нито лятото....
...идеята на азота (което хич не е глупост) не е с/у губене на налягане а с/у промяна на налягането +/-
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Тая тема незнам вече за кой път се подхваща.
Това далеко не е истина. Азот може да си купи всеки, ако има проверена бутилка. Във Верила срещу 30 лв получаваш 40Л при 200 бара. С това могат да се надуят между 100 и 200 автомобилни гуми при цена от 1 до 5 лв. Направи си сметката кой е на далавера от това. А що се кaсае непромяната на налягането при помпане с азот, да те попитам знаеш ли какво представлява въздуха?
One написа:Наскоро си говорих с Тошко Дунев (Дунев Мотор Спорт - Пума рейсинг) той ми каза , че никъде в сф. няма истински азот. Той си е турсил за спортните коли. Накрая са се принудили в Дунев сами да си закупят оборудване и т.н.
За да имат бутилки и помпане с азот се искало куп разрешителни спец място за съхранение и т.н.
Съответно гумаджиите нямат такива и лъжат или пълнят с някава смес но не и азот. Аз доскоро "помпах с азот" и при положение, че не трябва да има промяна в налягането на гумите гогато и да ги замеря никога не са с налягането, с което са били напомпани. След думите на Тошко нещата си дойдоха на мястото за мен
Това далеко не е истина. Азот може да си купи всеки, ако има проверена бутилка. Във Верила срещу 30 лв получаваш 40Л при 200 бара. С това могат да се надуят между 100 и 200 автомобилни гуми при цена от 1 до 5 лв. Направи си сметката кой е на далавера от това. А що се кaсае непромяната на налягането при помпане с азот, да те попитам знаеш ли какво представлява въздуха?
yossarian написа:
... да те попитам знаеш ли какво представлява въздуха?
Газов състав на въздуха: азот -78% | кислород-21% | въглероден диоксид-0,03% | аргон -0,94% | други -0,03%
Молекулата на азота е двуатомна и неполярна. Азотът е газ без цвят,вкус и миризма. Малко разтворим във вода, малко по лек от въздуха.
Чистият Азот е изключително инертен неметал, поради здравата тройна ковалентна връзка в молекулите му. Това обуславя слабото разширение/свиване под влияние от нагряване респективно изстудяване......
още въпроси ?????
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Ооо, много добре!
Да, имам още един въпрос. Можеш ли да сметнеш една практическа задача? Каква е разликата в промяната на налягането в гума, температурата на която се променя от 10 на 40 град, веднъж надута с азот, и веднъж с въздух? Това редовно го давам на студенти ентусиасти като теб на семинари по физикохимия.
За подсказка, можеш да ползваш Physical Chemistry, Atkinson&Atkinson, Oxford press 5th edition 1998, нямам друго под ръка в момента.
One написа:yossarian написа:
... да те попитам знаеш ли какво представлява въздуха?
Газов състав на въздуха: азот -78% | кислород-21% | въглероден диоксид-0,03% | аргон -0,94% | други -0,03%
Молекулата на азота е двуатомна и неполярна. Азотът е газ без цвят,вкус и миризма. Малко разтворим във вода, малко по лек от въздуха.
Чистия Азот е изключително инертен неметал, поради здравата тройна ковалентна връзка в молекулите му. Това обуславя слабото разширение/свиване под влияние от нагряване респективно изстудяване......
още въпроси ?????
Да, имам още един въпрос. Можеш ли да сметнеш една практическа задача? Каква е разликата в промяната на налягането в гума, температурата на която се променя от 10 на 40 град, веднъж надута с азот, и веднъж с въздух? Това редовно го давам на студенти ентусиасти като теб на семинари по физикохимия.
За подсказка, можеш да ползваш Physical Chemistry, Atkinson&Atkinson, Oxford press 5th edition 1998, нямам друго под ръка в момента.
- със студенството приключих успешно преди доста времеyossarian написа:....Това редовно го давам на студенти ентусиасти като теб на семинари по физикохимия.
...и моля те запази избиването на комплексите си за пред горките студенти.... човека отворил темата имаше конкретно питане, да не му я разводняваме с проява на псевдознания. Аз изложих факти който използват автомобилисти -професионалисти - толкова...и във F1 ползват азот в гумите си , както и комбинации с други инертни газове, защо ли, много интересно ???
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
One написа:yossarian написа:....Това редовно го давам на студенти ентусиасти като теб на семинари по физикохимия.
...моля те запази избиването на комплексите си за пред горките студенти.... човека отворил темата имаше конкретно питане, да не му я разводняваме с проява на псевдознания. Аз изложих факти който използват автомобилисти -професионалисти - толкова...и във F1 ползват азот в гумите си , както и комбинации с други инертни газове, защо ли, много интересно ???
Псевдознанията, набързо прочетени от net-а ги показваш ти, това първо. Второ как ще си харчиш парите не е моя работа. И трето опитвам се да ви предпазя от безсмислени разходи, но акъл не е ... да го набиеш насила

А какво е питал L&R нещо ми убягва да е споменал да кара за F1

L&R написа:Учените уважавайте се малко повече !
А може и да ми кажете след като се изпишат 3 дъски от двете страни мога ли да помпам направо или да издишам първо.
помпаш си смело както ти казаха колегите по-нагоре
единствено губиш "свойствата"(посочени от учените) на "чистия"азот , ако изобщо е бил такъв в гумите ти.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта