Гуми с азот конкретен въпрос.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Гуми с азот конкретен въпрос.

Мнениеот L&R » Чет 02 мар 2006 15:20


Значи колата си я купих с гуми напомпани с азот.
В момента имам съмнения за налягането в едната гума и тук едва ли ще намеря такъв химичен елемент за помпане на гуми, та мисълта ми е да пробвам ли стандартно да допълня с въздух или първо да я изпусна докрай.
Благодаря за вниманието.

Последна промяна от L&R на Чет 02 мар 2006 16:23, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 02 мар 2006 15:23


Почти навсякъде гумаджиите имат азот,и предлагат пълнене.
Не помня,обаче,колко се плаща-май по 5лв на гума.Напр в "Радиал" до моста "Чавдар" помпат с азот.Предимството му е ,че вози по добре колата ,а и много по-рядко се налага да помпаш гуми .
ПС- не пречи да я допълниш с въздух(все пак в него има доста голям% азот).

Последна промяна от Iavor на Чет 02 мар 2006 15:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 02 мар 2006 15:25


В Благоевград не всеки гумаджия помпа с азот ;)


Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Стиви Джи » Чет 02 мар 2006 15:25


Iavor написа:-май по 5лв на гума...

По Уевче на гума е (поне в Автослик)


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот luciuz » Чет 02 мар 2006 15:53


почти на всички места е 1 лв на гума, на разни места е без пари ако си сменяш гумите.

иначе няма проблем да си донапомпаш с въздух


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 02 мар 2006 16:01


Наскоро си говорих с Тошко Дунев (Дунев Мотор Спорт - Пума рейсинг) той ми каза , че никъде в сф. няма истински азот. Той си е турсил за спортните коли. Накрая са се принудили в Дунев сами да си закупят оборудване и т.н.
За да имат бутилки и помпане с азот се искало куп разрешителни спец място за съхранение и т.н.
Съответно гумаджиите нямат такива и лъжат или пълнят с някава смес но не и азот. Аз доскоро "помпах с азот" и при положение, че не трябва да има промяна в налягането на гумите гогато и да ги замеря никога не са с налягането, с което са били напомпани. След думите на Тошко нещата си дойдоха на мястото за мен


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Чет 02 мар 2006 16:22


има много изписано във форума по тоя случай.мойто лично мнение е че това са баси глупостите аз иползвам чист въздух и гумите ми не губят наляганеа ги проверявам често нито зимата нито лятото....


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 02 мар 2006 16:35


Kozunak написа:има много изписано във форума по тоя случай.мойто лично мнение е че това са баси глупостите аз иползвам чист въздух и гумите ми не губят наляганеа ги проверявам често нито зимата нито лятото....

...идеята на азота (което хич не е глупост) не е с/у губене на налягане а с/у промяна на налягането +/-


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 02 мар 2006 17:04


Тая тема незнам вече за кой път се подхваща.

One написа:Наскоро си говорих с Тошко Дунев (Дунев Мотор Спорт - Пума рейсинг) той ми каза , че никъде в сф. няма истински азот. Той си е турсил за спортните коли. Накрая са се принудили в Дунев сами да си закупят оборудване и т.н.
За да имат бутилки и помпане с азот се искало куп разрешителни спец място за съхранение и т.н.
Съответно гумаджиите нямат такива и лъжат или пълнят с някава смес но не и азот. Аз доскоро "помпах с азот" и при положение, че не трябва да има промяна в налягането на гумите гогато и да ги замеря никога не са с налягането, с което са били напомпани. След думите на Тошко нещата си дойдоха на мястото за мен



Това далеко не е истина. Азот може да си купи всеки, ако има проверена бутилка. Във Верила срещу 30 лв получаваш 40Л при 200 бара. С това могат да се надуят между 100 и 200 автомобилни гуми при цена от 1 до 5 лв. Направи си сметката кой е на далавера от това. А що се кaсае непромяната на налягането при помпане с азот, да те попитам знаеш ли какво представлява въздуха?


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 02 мар 2006 17:22


yossarian написа:
... да те попитам знаеш ли какво представлява въздуха?


Газов състав на въздуха: азот -78% | кислород-21% | въглероден диоксид-0,03% | аргон -0,94% | други -0,03%
Молекулата на азота е двуатомна и неполярна. Азотът е газ без цвят,вкус и миризма. Малко разтворим във вода, малко по лек от въздуха.
Чистият Азот е изключително инертен неметал, поради здравата тройна ковалентна връзка в молекулите му. Това обуславя слабото разширение/свиване под влияние от нагряване респективно изстудяване......
още въпроси ?????


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 02 мар 2006 17:39


Ооо, много добре!


One написа:
yossarian написа:
... да те попитам знаеш ли какво представлява въздуха?


Газов състав на въздуха: азот -78% | кислород-21% | въглероден диоксид-0,03% | аргон -0,94% | други -0,03%
Молекулата на азота е двуатомна и неполярна. Азотът е газ без цвят,вкус и миризма. Малко разтворим във вода, малко по лек от въздуха.
Чистия Азот е изключително инертен неметал, поради здравата тройна ковалентна връзка в молекулите му. Това обуславя слабото разширение/свиване под влияние от нагряване респективно изстудяване......
още въпроси ?????


Да, имам още един въпрос. Можеш ли да сметнеш една практическа задача? Каква е разликата в промяната на налягането в гума, температурата на която се променя от 10 на 40 град, веднъж надута с азот, и веднъж с въздух? Това редовно го давам на студенти ентусиасти като теб на семинари по физикохимия.

За подсказка, можеш да ползваш Physical Chemistry, Atkinson&Atkinson, Oxford press 5th edition 1998, нямам друго под ръка в момента.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 02 мар 2006 17:46


yossarian написа:....Това редовно го давам на студенти ентусиасти като теб на семинари по физикохимия.
- със студенството приключих успешно преди доста време
...и моля те запази избиването на комплексите си за пред горките студенти.... човека отворил темата имаше конкретно питане, да не му я разводняваме с проява на псевдознания. Аз изложих факти който използват автомобилисти -професионалисти - толкова...и във F1 ползват азот в гумите си , както и комбинации с други инертни газове, защо ли, много интересно ???


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 02 мар 2006 17:50


Учените уважавайте се малко повече !
А може и да ми кажете след като се изпишат 3 дъски от двете страни мога ли да помпам направо или да издишам първо.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 02 мар 2006 17:53


One написа:
yossarian написа:....Това редовно го давам на студенти ентусиасти като теб на семинари по физикохимия.

...моля те запази избиването на комплексите си за пред горките студенти.... човека отворил темата имаше конкретно питане, да не му я разводняваме с проява на псевдознания. Аз изложих факти който използват автомобилисти -професионалисти - толкова...и във F1 ползват азот в гумите си , както и комбинации с други инертни газове, защо ли, много интересно ???


Псевдознанията, набързо прочетени от net-а ги показваш ти, това първо. Второ как ще си харчиш парите не е моя работа. И трето опитвам се да ви предпазя от безсмислени разходи, но акъл не е ... да го набиеш насила :D

А какво е питал L&R нещо ми убягва да е споменал да кара за F1 :D


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 02 мар 2006 17:53


L&R написа:Учените уважавайте се малко повече !
А може и да ми кажете след като се изпишат 3 дъски от двете страни мога ли да помпам направо или да издишам първо.

помпаш си смело както ти казаха колегите по-нагоре
единствено губиш "свойствата"(посочени от учените) на "чистия"азот , ако изобщо е бил такъв в гумите ти.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта