Бутон за подгряване?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот zfa159 » Нед 08 мар 2009 0:03


suba написа:Аз си мисля за ония готини системи дето зимата ти подгряват антифриза при изгасен двигател и се задействат с дистанционно от балкона :D

Това технически съвсем не е невъзможно ама туко виж като слезеш да запалиш вече подгрятия двигател вземе,че няма ток даже да ти отключи вратите....при големи студове зимата на акумулатора,колкото и да е изправен само това му липсва...да седи да грее антифриз ;) Иначе докато си разчистиш колата тя вече ще е епозагряла поне малко...пък и за скоростите е полезно да поработи колата на място преди да тръгнеш в студа - маслото е на буци mhihi
Иначе има всякакви странни щуротии на тема подгряване - един познат си направи подгряване на казанчето с течност за чистачките за да не сипват течност ами вода и зимата или то поне много по-слабо разредена течност и уж с топлата вода щело да му чисти по-добре...идеята беше изключително проста - една медна тръба,навита на серпентина и свързана към малкия охладителен кръг на двигателя (250ТД на Мерцедес :) ).Друга екстра за която чух на скоро е подгряване и на предния прозорец - имало го сериино при някои версии на Рено Лагуна след 96-та година и не се забелязвало изобщо...ама стъклото струвало майка си и баща си пари...Аз съм признал като готина екстра на VW подгряването на пръскалките ама за съжаление при В3 много малко я имат (стария ми от 90-те години го имаше а сегашния си няма :( ).
По повод копчето - аз сега тормозя един колега ако има да ми го прати и да го глася на мястото на другото.По повод това за халогените - още не съм измислил решение с какво да бъде заменено основно заради двете положения :roll:




_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот _SUN_ » Нед 08 мар 2009 0:27


zfa159 написа:
suba написа:Аз си мисля за ония готини системи дето зимата ти подгряват антифриза при изгасен двигател и се задействат с дистанционно от балкона :D

Това технически съвсем не е невъзможно ама туко виж като слезеш да запалиш вече подгрятия двигател вземе,че няма ток даже да ти отключи вратите....при големи студове зимата на акумулатора,колкото и да е изправен само това му липсва...да седи да грее антифриз ;) Иначе докато си разчистиш колата тя вече ще е епозагряла поне малко...пък и за скоростите е полезно да поработи колата на място преди да тръгнеш в студа - маслото е на буци mhihi
Иначе има всякакви странни щуротии на тема подгряване - един познат си направи подгряване на казанчето с течност за чистачките за да не сипват течност ами вода и зимата или то поне много по-слабо разредена течност и уж с топлата вода щело да му чисти по-добре...идеята беше изключително проста - една медна тръба,навита на серпентина и свързана към малкия охладителен кръг на двигателя (250ТД на Мерцедес :) ).Друга екстра за която чух на скоро е подгряване и на предния прозорец - имало го сериино при някои версии на Рено Лагуна след 96-та година и не се забелязвало изобщо...ама стъклото струвало майка си и баща си пари...Аз съм признал като готина екстра на VW подгряването на пръскалките ама за съжаление при В3 много малко я имат (стария ми от 90-те години го имаше а сегашния си няма :( ).
По повод копчето - аз сега тормозя един колега ако има да ми го прати и да го глася на мястото на другото.По повод това за халогените - още не съм измислил решение с какво да бъде заменено основно заради двете положения :roll:

Ми аз на пръскалките оригинално нямах, точно от Б3 набарах в една морга, не бачкаха естествено, за 15-17 години клеясват вътре, та разглобяване, почистване и засега са ОК.По повод копчето за халогените те разбирам напълно, няма да си ходят с това от Б4 едно до друго, Но има вариант за халогенките да го преместиш на празна капачка до ключа за фаровете, така управлението на всички светлини ще ти е отляво :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот zfa159 » Нед 08 мар 2009 1:06


Има само един дребен проблем - там ми е лампата за АБС-а.За нея също имам идеи - да сложа такава като на В4 (тя е като копчето от снимката и седи до него оригинално при В4..само трябва да и добавя някои екстри понеже моята има 2 диода в нея), да си преместя моята там (ще е грозно доста понеже надписа ще е настрани и не е въобще за там някак си дизайнерски),да я изпълня като един свтодиод на таблото (жълт разбира се) на някое от празните места без символи - ама само аз ще си знам за какво е mhihi .Вероятно ще я заменя с такава от В4 при копчето за подгряването (понеже иначе там ще имам само ел.стъклата,подгряването и диода за алармата..а така ще са заети и 4-те прази места а халогените ще ги изместя до копчето за фаровете..само трябва да видя как вървяха сноповете за да видя какво трябва да се удължава евентуално :) ).Хич не ме слуша главата mhihi :screwy


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот ABSOLUT » Нед 08 мар 2009 10:08


Прочетох внимателно мненията ви относно клемите на бутона и свързването им.
Само че забравих да спомена, че бутона трябва да прекъсва само маса, защото на кабела за подгряване на антифриза му се подава маса. А същевременно искам да светят и двете лампички на бутона, зелената само като осветяване и жълтата когато бутона е натиснат.
Явно ще взема 3-4 батерийки и ще почна да пробвам клема по клема с една крушка, нещо мултицета не го разбирам.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот L&R » Нед 08 мар 2009 10:26


Маса ще подаваш с релето, което ще управляваш с този ключ с + :idea:


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот ABSOLUT » Нед 08 мар 2009 10:36


Лире, точно това е въпроса.
Фабричното реле (те всъщност релетата са две вътре) за управление на трите подгревни свещи на антифриза:
Изображение
Та на него му се подават две маси от компа. Едната маса задейства едното реле и контролира една подгревна свещ, а другата маса задейства второто реле и пуска другите две свещи.
Демек имам сега два кабела, които чакат маса. Мисля да ги събера в един и през този бутон да им давам маса едновременно на двата за да се пускат 3-те подгревни свещи наведнъж. Т.е ако не искам да ми свети бутона, даже не трябва да му се слага никакъв +.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот L&R » Нед 08 мар 2009 10:46


ОК ако прежалиш габаритната светлина на 31 пускаш +, на X (самотния пин) -, после 75h закачаш на блока за управление с релетата да дава -. Така би трябвало поне като е натиснат бутона да свети.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот ABSOLUT » Нед 08 мар 2009 21:58


Този бутон с 5-те крачета, който купих го размених с моя който си беше на колата. Този от колата се оказа с 4 крачета, явно петото е за подгряване на пръскалките на чистачките, а аз я нямам тази екстра.
Сега ще ползвам това за подгряването на антифриза:
Изображение
Пробвах с една пробна лампа. На 31 и 58b се подава ток от габаритите за зелената лампичка на бутона. Крачета 75H и 75h правят верига при натискане на бутона. Може така да ги вържа, на се получава един проблем. Понеже аз трябва да прекъсвам маса с този бутон, която контролира подгряването всъщност, се получава че няма от къде да дойде един +, който да светва жълтата лампа и да показва че бутона е натиснат и подгряването включено. Има ли начин да се върже инак?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот zfa159 » Нед 08 мар 2009 22:12


Ми по принцип ако искаш да прекъсваш масата има два виарнта да го свържеш :
-теглиш си маса от някъде до буотона и през 75h и 75H си я управляваш от бутона.Теглиш един + дод ругия край на крушката за да свети и тя пак ще свети (захранваш я наобратно).Тогава обаче за да ползва същото копче и за другите неща ще трябва да си сложиш реле,което да се управлява по маса а да прекъсва + на другите консуматори.
Ако питаш мен по-удачно е да сложиш реле,което да подава маса към модула за подгревните свещи отколкото да преправящ пръскалките и задното стъкло...това е така ако искаш да вържеш едно копче и за четирите неща (задното стъкло,огледалата,пръскалките и дюзите).
А ако тези релета за подгревните свещи са достъпни може на тях да им препрвиш управлението и да започнат да се управляват по + вместо по маса и да не слагаш друго реле за тях отделно (ама това е при условие,че ще се управляват само от копчето за в бъдеще и няма да може да се пускат както се палили досега - не разбрах дали са допълнение или са си там заводски - затова така ти го обеснявам).
Успех!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот L&R » Нед 08 мар 2009 22:13


такава ли била работата, направи така 31 го свържи към 75h, a на 58 не към габарит , а към + на контакт. Така ще свети лампата само като си подал -, тоест натиснат бутон.Габаритната светлина я губиш.


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот _SUN_ » Нед 08 мар 2009 22:17


На 31 даваш +, на 58 даваш минус и ако искаш да свети и габарита, отваряш ключа и обръщаш поляритета на зеления диод., така всичко ще свети.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот ABSOLUT » Нед 08 мар 2009 22:26


L&R написа:такава ли била работата, направи така 31 го свържи към 75h, a на 58 не към габарит , а към + на контакт. Така ще свети лампата само като си подал -, тоест натиснат бутон.Габаритната светлина я губиш.

Изникват няколко въпроса в съзнанието ми:
1. от къде да намеря + на контакт на мястото където ще седи този бутон, под магнета?
2. има ли значение на кое от двете крачета 75 да закачвам кабела от релетата и на кое масата? и също така от къде да взема маса за бутона?


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот ABSOLUT » Нед 08 мар 2009 22:28


_SUN_ написа:На 31 даваш +, на 58 даваш минус и ако искаш да свети и габарита, отваряш ключа и обръщаш поляритета на зеления диод., така всичко ще свети.

Еми че то май 31 и 58 са само за зелената лампичка на габарити като се пусне.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот L&R » Нед 08 мар 2009 22:29


от снопа дето ходи до магнета mhihi и двата на ISO буксата ги има токовете са малки.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Бутон за подгряване?

Мнениеот Krasi » Вто 10 мар 2009 10:31


Колега ABSOLUT защо не ползва схемата с релето за време дето ти я показах, мисля че е много по добре, гарантирано е също против забравяне така /с твоята идея май може да свариш боба ако забравиш ключа пуснат/. Аз както писах в темата за подгряването се реализирах с тоймера и съм много доволен.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Afn1.9 и 32 госта