Ниски обороти при студен двигател 2Е

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dragomir1402
Мнения: 105
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот dragomir1402 » Съб 14 мар 2009 16:27


radotom написа:
dragomir1402 написа:пробвах да намаля входящия въздух от едно винтче с инбудна глава което се намира на изхода на въздушния филтър-завих го докрай но опитът пак бе неуспешен.

:horror: Човече, на изхода на филтъра няма нищо, което да намаля дебита на въздуха!!!
Имам чувството, че си разбазкал натегнатоста на пружината на клапата на дебитомера... :(

Допълнителното винтче, дето на Г3 го няма е ето тук, ограденото със синьо:
(снимката е на Г3- там е тапичка)
http://store.picbg.net/pubpic/25/80/57a ... 762580.jpg
Дано си запомнил колко оборота си направил на дебитомера. Иначе има да си играеш да центроваааш... :(
Погледни упора на дроселната клапа- там, дето е врътката на жилото. на оста й. Може да е навит, за да стои отворен дросела.
Но според мен при теб ще е друго. РВ и PF нямат TPS в точния смисъл на думата (не е потенциометричен датчик, който да следи точната позиция) а е с 2 ключета: празен ход и пълно натоварване.
Погледни дали като е отпуснат напълно педала на газта ключето за празния ход е задействано. Провери го и електрически дали сработва- при отпуснат педал м/у изводите му трябва да има съпротивление 0 ома или много близко до 0.
за разлика от РВ-то- ти имаш и Ламбда-сонда. Хубаво е да видиш дали не седи постоянно във високо ниво (над 0.9V) на изхода й. Тогава компа би трябвало да пуска по-малко гориво, не да отваря байпаса, ама знам ли... :dontknow:
Може и температурния датчик на инжекциона да е дал фира и да показва, че колата е постоянно студена.
Това пък се пробва, като на загрял мотор загасиш, откачаш куплунга на синия температурен датчик и закачаш съпротивление от порядъка на 150-200 ома на перата на датчика.[/quote
даже си ги записах оборотите, иначе винтчето за което говориш не е пипано даже е с някаква жълта заливка отгоре, като сваля маркуча виждам и двете дроселови клапи-затворени са, ще пробвам това което си написал и ще споделя резултата, благодаря много за съветите, направо съм се побъркал от два дни насам.




Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот suba » Съб 14 мар 2009 19:15


Здравейте колеги!
Днеска направих някой промени.
Първо,веднага след като запалих сутринта (1200 оборота за около минута) откачих буксата и колата изгасна.Но като поработи 1-2 минути въобще не рейгира при откачане на буксата.
Замерих тока на клапана и мултито показа 12 волта.
Откачих клапана и го пробвах на акумулатора.Щтрака и вътре се предвижва една ос.Като го надух с уста (без задни мисли колеги :D) пропускаше леко въздух,а като му подам напрежение щтраква и затваря.Абе с две думи явно си бачка.
Реших да сменя маркуча към него,защото беше с един водопроводен с оплетка с резба на края (в големия маркуч за въздух) ,като за бойлер :screwy .Като погледнах вътрешния отвор на маркуча беше 3 пъти по-малък от този на клапана.Направих културно един накрайник в големия маркуч и смених маркуча към клапана с нормален.Почистих клапана,оплатних всички оплътнения с тефлонова лента и запалих.Заработи си нормално но с доста високи обороти.Играх си 10 минути с винчето над клапата и накрая ги заковах на 950.За сега няма проблем но утре като запаля на студено ще се види дали съм напраяил нещо или не.
Мерси колеги за съветите утре ще пиша дали съм отстранил проблема.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот suba » Съб 14 мар 2009 19:22


Аз клапата за топъл-студен въздух съм я изолирал и сега ще послушам съвета ви и ще я "закова" на студено.Иначе тя си седи по средата,това дали е нормално или не ми бачка системата?Зимата да я затворя ли постоянно на топло?
А за какво служи едина кръгла менбранка която се натиска от черната скоба на дросела (където е закачено жилото) ,при затворен дросел?Нещо като амортисьор на дроселовата клапа ли е?Към него няма нито вакуми ,нито кабели.

Последна промяна от suba на Съб 14 мар 2009 19:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот suba » Съб 14 мар 2009 19:39


пробвах да намаля входящия въздух от едно винтче с инбудна глава което се намира на изхода на въздушния филтър

Това винче е за корекция на СО и се пипа само на стенд иначе много лошо.Добре,че си си записал оборотите които си направил колега.С този винт регулираш притока на въздух,който минава под клапата на дебитомера през едно каналче.
А пружината се регулира като се махне капакана потенциометъра.Там има едно голямо,черно зъбно колело което е разграфено и са написани някакви цифри (предполагам градуси).Колелото е блокирано с една пружинна скоба и като я освободиш то се движе свободно.И това се прави на стенд.Казвам ти го информативно.
Иначе колегата ти е направил направо диагностиката.Браво :да:
Нямам нищо напротив да пишеш в темата която пуснах.Колкото повече сме,толкова по-бързо ще си отстраним проблемите :wink:


Потребителски аватар
dragomir1402
Мнения: 105
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот dragomir1402 » Съб 14 мар 2009 22:14


за записването на оборотите-навремето имах еден старшина който казваше "който е прост и не може да помни, да си записва...като мене".
та тази вечер след като по емпиричен път пробвах втулки с различен диаметър, по скоро вложки които поставям в маркуча който е входящ за клапана за празен ход, се оказа че намалих оборотите в приемливи граници. не че това е успокоение, просто видях че оригиналното маркуче чиято смяна породи всичко е с диаметър около 12 мм., а това което сложих с Д=16мм., т.е два пъти по голяма площ.
та намалих сечението на маркуча влизащ в клапана, но все ме човърка мисълта че нещо лъже компа, и той командва клапана да отваря повече от нужното. термодатчика го проверявах наскоро при различни температури и беше в норма.
между другото не съм сигурен че винтчето което бях ръзбъзикал е за СО, според документацията за диджифанта, която съм чел, има една с-ма от вакуумни маркучета и тя влиза в едно нещо като клапан, даже има и лепенка отпред на двигателя и пише to carbon canister *zum aktivkohlebehalter* сори за латиницата.
ако някой има идеи какво или кое разбъзиква с-мата и вдига оборотите, нека пише


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот suba » Съб 14 мар 2009 22:48


Аааааа.
На кутията за филтъра верно има една малка черна кутйка с букса към нея и винт за реглаж.Ама за какво е ,не знам.Във всеки случай тя едвали е толкова фатална като СО.
Провери ли си прекъсвача за празен ход?


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот Жоро » Съб 14 мар 2009 23:39


suba написа:Аз клапата за топъл-студен въздух съм я изолирал и сега ще послушам съвета ви и ще я "закова" на студено.Иначе тя си седи по средата,това дали е нормално или не ми бачка системата?Зимата да я затворя ли постоянно на топло?
А за какво служи едина кръгла менбранка която се натиска от черната скоба на дросела (където е закачено жилото) ,при затворен дросел?Нещо като амортисьор на дроселовата клапа ли е?Към него няма нито вакуми ,нито кабели.

Със сигурност клапата ти е пре'''ана,баце,което изобщо не трябва да те тревожи."Закови" я така,че моторът винаги да смуче само студен въздух,като не забравиш и да затапиш хубаво вакумното маркуче към нея и си перкай така :да: .Има много изписано за тая клапа,ползвай търсачката.


Потребителски аватар
dragomir1402
Мнения: 105
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот dragomir1402 » Нед 15 мар 2009 18:11


suba написа:Аааааа.
На кутията за филтъра верно има една малка черна кутйка с букса към нея и винт за реглаж.Ама за какво е ,не знам.Във всеки случай тя едвали е толкова фатална като СО.
Провери ли си прекъсвача за празен ход?

тя тази челната кутийка с буксата е дебитомера, както radotom писа по горе явно това болтче регулира клапата на деитомера, защото като го бях завил докрай оборотите съвсем леко се понижиха, иначе изключвателите работят и двата и за отворена и за затворена клапа. дебитомера също си бачка, защото като му откача буксата и колата гасне, както като откача буксата на клапана за празен ход.
все пак не ми е приятно че проблема се "реши" с намаляванена сечението на входящиямаркуч в клапана за ПХ, ще се ходи май на диагностика, въпреки че съм песимист /и има защо/ относно уменията на търновските майстори.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот suba » Нед 15 мар 2009 21:40


Днеска пак ми го направи същият номер.
Паля ,държи 1200 и след 30-40 секунди срив на 600.Итересно ,че при всяко палене прави така (запалих и изгасих няколко пъти).След като позагря малко (около 60 градуса) си заработи нормално.Преди и трябваха над 75 за целта,което ме кара да мисля,че има минимален ефект от отпушването на маркуча или по-топлото време днес си казва думата.Почвам да си мисля за температурните датчици.Утре ще сложа един за антифриза от друг Пасат.Ще ми се да замеря и тоя на въздуха,ама не знам какво съпротивление трябва да даде.Знам ,че се замерва на кръчета 1 и 4 на дебитомера ако не се лъжа.???????????


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот radotom » Нед 15 мар 2009 21:54


Датчиците на дебитомера и на инжекциона дават еднакви стойности ;)
Поне така пише по книгите...


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот PASSAT » Пон 16 мар 2009 8:21


Колега dragomir1402 това което си завил на дебитомера е за корекция на CO2 в изходящите газове, за това си го върни обратно (едно уточнение това болтче го има само при дебитомерите на ПБ и ПФ мотор, а при 2Е корекцията става от един потенциометър, който е закачен на кутията на въздушния филтър и в него влизат 2 кабелчета). При теб все си мисля, че когато някъде са ти сложили по тесен маркуч на клапана за празния ход оборотите са били много ниски, и са развили винта над дроселовата клапа. Опитай като са ти високи оборотите след като махнеш втулката която си слижил да ги намалиш от там (ства с една отвертка и е мнооого лесно mhihi ). Аз бях с мотор ПФ, след едих неприятен инцидент вече съм с 2Е, и двата мотора са с обикновенна газова та като чуя за проблем с оборотите направо съчуствам на колегите. Трябваше ми една година да го накарам да заработи на газ и бензин като хората!

П.П. Колега, каза, че ще ходиш на диагностика, имай в предвид, че този мотор няма букса за диагностика.
П.П.2 Колега, suba извинявай, че оспамих малко темата.


Потребителски аватар
dragomir1402
Мнения: 105
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот dragomir1402 » Пон 16 мар 2009 9:57


PASSAT написа:Колега dragomir1402 това което си завил на дебитомера е за корекция на CO2 в изходящите газове, за това си го върни обратно (едно уточнение това болтче го има само при дебитомерите на ПБ и ПФ мотор, а при 2Е корекцията става от един потенциометър, който е закачен на кутията на въздушния филтър и в него влизат 2 кабелчета). При теб все си мисля, че когато някъде са ти сложили по тесен маркуч на клапана за празния ход оборотите са били много ниски, и са развили винта над дроселовата клапа. Опитай като са ти високи оборотите след като махнеш втулката която си слижил да ги намалиш от там (ства с една отвертка и е мнооого лесно mhihi ). Аз бях с мотор ПФ, след едих неприятен инцидент вече съм с 2Е, и двата мотора са с обикновенна газова та като чуя за проблем с оборотите направо съчуствам на колегите. Трябваше ми една година да го накарам да заработи на газ и бензин като хората!

П.П. Колега, каза, че ще ходиш на диагностика, имай в предвид, че този мотор няма букса за диагностика.
П.П.2 Колега, suba извинявай, че оспамих малко темата.


болтчето на дебитомера го върнах обратно, а за това болтче което е на клапата, не посмях да пипам от там защото е залято с нещо къто жълта смола и си мислех че е фабрично така, довечера ще пробвам да освободя сечението на маркуча към клапана за ПХ и ще пробвам от това болтче/на клапата/ пък дано стане.
знам че няма букса за диагностика, пък и нашите диагностици в търново са едни умници, навремето на опела с двигател 14NZ, във фирмения сервиз на опел ми въртяха делкото с чук, тия във фолксваген само да ти се усмихнат и си една камара пари назад, като резултата в повечето случаи е по лош от преди /горчив опит с едно ауди 100, 2.5 турбо/.
ще пробвам от болта на клапата и ще споделя тук резултата


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот jigsaw » Пон 16 мар 2009 10:50


Син датчик на тройника и датчик за тем. на въздуха с изводи 1&4 на буксата за дебитомера:
0C = 5000-6500Om
10C = 3250-4250Om
20C = 2200-2800Om
30C = 1500-1950Om
40C = 1000-1400Om
50C = 725-925Om
60C = 540-675Om
70C = 380-480Om
80C = 275-375Om
90C = 220-280Om
100 = 170-220Om

Има обаче едно уточнение за синия датчик.Когато го мериш с Ом метър и той да предположим е в описаните по-горе граници, далеч не означава, че работи коректно!Личният ми опит с проблеми свързани с оборотите и конкретно този датчик беше, че пориодично докато работи двигателя за много кратък период от време рязко си променяше съпротивлението което караше ЕКУ-то да реагира неадекватно и конкретно в моя случай рязко преобогатяваше сместа което караше мотора да заглъхва и му падаха рязко оборотите.Това се получаваше защото докато двигателя е да речем на 90 градуса което е около 250Ом ЕКУ-то подава коректно количество бензин(времето за което дължи отворени инжекторите при топъл двигател е около 2,4ms) и двигателя работи равномерно, след което датчика си вдига съпротивлението, ЕКУ-то решава, че двигателя е много студен и от 2,4ms ги отваряше за около 10ms и колата се давеше.Лошото е, че този проблем не меоже да се хване с мерене с Ом метър, а само на осцилоскоп където се виждат резките промени в пада на напрежение на изводите на синия датчик.Другия проблем с оборотите е свързан с електромагнитния клапан за празен ход(стъпково моторче) както е по известен макар, че при PB,2E и други двигатели е точно клапан а не стъпков мотор.Дори и да се чува, че работи(жуженето) не значи, че правилно и прецизно управлява байпасния поток от въздух и съответно адекватно "пипа" сместа.Разбира се това се отразява и на оборотите.Личното ми мнение е, че за да се провери дали коректно работи трябва да се сложи друг клапан за които се знае 100%, че работи от друга кола и за няколко часа със сигурност ще се разбере.Смяната на синия дачик когато се прави за проба има и един недостатъка той е свързан с гарнитурата която го уплътнява.Когато датчика е работил дълго време си прилепва плътно към леглото и не пропуска антифриз и като го разбуташ и не смениш гарнитурката най-вероятно ще започне да сълзи от там и на двете коли.Новата гарнитура се продава с датчика.Така, че преди да го сваляш от друга кола и да го разбутваш на твоята опитай с електромагнитния клапан първо там няма какво да прецакаш при размяната.Също преди да свалиш синия датчик ако все пак се е стигнало до там нека първо го погледнат на осцилоскоп, всеки приличен сервиз има такъв, а не направо да сменят, че те голяма част от "майсторите" са много добри и сменят и ръчкат наред преди да почнат да мерят, анализират и мислят пък чак след това озъзнават, че на "ухо" и "око" няма да стане работата.


KoKo88
Мнения: 87
Регистриран на: Съб 10 яну 2009 3:13
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот KoKo88 » Пон 16 мар 2009 12:57


Колеги, чета с интерес темата и ми стана много чудно защото и аз имам проблеми с моят мотор 2.0 115hp 2E. Значи сутрин като я запаля всичко е супер,държи си оборотите върви си добре мотора,като загрее пак си е така НО когато паркирам или маневрирам и ми трябват малко обороти тоест 1200 1300 и като се помача да ги задържа колата гасне,иначе няма проблеми но само когато еи там си играя с педала понякога нарочно и двигателя се изтарсва.Като откача стъпковия мотор двигателя угася значи работи,сменях едни малки маркучета на някакви вакууми към кутията на възд. филтър но без успех.И вече нз какво да правя,затова ви моля дайте снимка на тоя прословут клапан на празния ход защотото аз не го знам къде е. Колегата пуснал темата ще го помоля за извинение но моят проблем е подобен свързан пак с обороти и затова не пуснах нова тема а писах направо тук. Съжелявам за спама


Потребителски аватар
dragomir1402
Мнения: 105
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот dragomir1402 » Пон 16 мар 2009 13:08


radotom написа:
dragomir1402 написа:пробвах да намаля входящия въздух от едно винтче с инбудна глава което се намира на изхода на въздушния филтър-завих го докрай но опитът пак бе неуспешен.

:horror: Човече, на изхода на филтъра няма нищо, което да намаля дебита на въздуха!!!
Имам чувството, че си разбазкал натегнатоста на пружината на клапата на дебитомера... :(

Допълнителното винтче, дето на Г3 го няма е ето тук, ограденото със синьо:
(снимката е на Г3- там е тапичка)
http://store.picbg.net/pubpic/25/80/57a ... 762580.jpg
Дано си запомнил колко оборота си направил на дебитомера. Иначе има да си играеш да центроваааш... :(
Погледни упора на дроселната клапа- там, дето е врътката на жилото. на оста й. Може да е навит, за да стои отворен дросела.
Но според мен при теб ще е друго. РВ и PF нямат TPS в точния смисъл на думата (не е потенциометричен датчик, който да следи точната позиция) а е с 2 ключета: празен ход и пълно натоварване.
Погледни дали като е отпуснат напълно педала на газта ключето за празния ход е задействано. Провери го и електрически дали сработва- при отпуснат педал м/у изводите му трябва да има съпротивление 0 ома или много близко до 0.
за разлика от РВ-то- ти имаш и Ламбда-сонда. Хубаво е да видиш дали не седи постоянно във високо ниво (над 0.9V) на изхода й. Тогава компа би трябвало да пуска по-малко гориво, не да отваря байпаса, ама знам ли... :dontknow:
Може и температурния датчик на инжекциона да е дал фира и да показва, че колата е постоянно студена.
Това пък се пробва, като на загрял мотор загасиш, откачаш куплунга на синия температурен датчик и закачаш съпротивление от порядъка на 150-200 ома на перата на датчика.

отваряш снимката дето колегата я е качил и гледаш какво е оградил с цветничко-зеленото кръгче го е сложил на буксата на клапана за ПЖ, та това чудо на което е закачена белязаната букса е въпросния клапан



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта