1.9 1Z проблем със запалване - свещи, реле - ОК, не подгрява

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mi6un4o
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот mi6un4o » Сря 18 мар 2009 18:39


Предпазителът е50А там е проблема Гадът се намира в салона зад основните пр-ли Необходимо е блока да се завърти и свали на долу тогава ще видите Голям 50А пр-л който е за подгрева на 1З Гори при многократно подгряване Дано съм Ви помогнал




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Сря 18 мар 2009 19:35


това че не вярвам въобще не пречи да проверя това със зъбчатката де, лесно изглежда
имам едно две питания за тази проверка, какво ще рече зъбчатка на коляновия вал ? този болт който трябва да въртя на демпферната шайба ли е ? и има ли опасност да развия нещи и да стане беля?

завиваш волана наляво и поглеждаш покрай дясната гума там кадето са ремъците нз имаш ли климатик но като погледнеш там ще видиш една малка шайба с трпецовиден ремък за хидравликата (ако имаш) тая шаиба е завита за една по голяма с четири болта а тези болтове са завити за въпросната зъбчатка ти нея няма да я видиш а по средата има болт тип звезда по принцип не би трябвало да се развие току така но това трябва да стане на загряла кола иначе когато е студена болта затяга и не мърда и тва подвежда аз на мойта сам правил тая проверка 2 пъти топла и 2 студена и като е топла мърда а иначе не и тва ме подведе :012: значи моите симптоми бяха че трудно почна да пали и като запали бая пуши и аз като тебе първо си мислех че са свещите обаче се оказа че са ок после мислех че нафта не достига или се връща през ноща щот жърти пък не пали но запали ли после е барут от тея опити с нафтата то не бе шишета не бе шлауфки си съборих акумолатора стартера и 3 месеца мъки пътека бях напраил до сервиза онес кат ме видят и се поболяват накрая даже им писна и си свалях капака на клапаните сам :beat_butt2


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Сря 18 мар 2009 19:46


bobitur написа:Да, ама аре да не бъркаме нещата. Пали една сутрин без свещи(махни им кабелите) и след като стартираш ДВГ-то го загаси веднага и пак го запали пък да видим какъв ще е ефекта. Сигурно ще въртиш на стартер еднакво времево и двата пъти. Проблема не е във студено или топло палене, защо не може да се съгласите, че не отива ток по една или друга причина до подгревните свещи. Иначе като се даде директно "+" на свещите от акумулатора като е студена пали от четвърт (за това мисля, че няма проблем с въпросната зъбчатка и центровката е проверявана периодично и няма разминаване)
Успех на всички и да не забравят да пробват "въртенето на стартер без подгревни свещи". Пък може да установим, че ни се е разбила ролката и да направим малко оборот на местната Бакалия за части. И ако няма ролки може и яйца да купим и да замерим някой с тях. :063:


какво искаш да кажеш че не разбрах мн :078: аз ти казвам че мойта като беше разбита зъбчатката паля със свещи и не ще но като запали гася и паля от раз :mrgreen: кое се е променило а според мен когато се гаси двг то може би зъбното колело се мръдва напред от луфта и сутринта колата е истинала и болта както казах е стегнал обаче центровката вече е кофти и после като почнеш да се мъчиш да палиш като запали от тласъка на двг то колелото мръдва назад и центровката се намества и затва после като пробваш пали от раз тва е моето мнение нека накой от светилата на дизелите niks-и микси и сие да каже дали е така :bowdown :bowdown


mi6un4o
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот mi6un4o » Сря 18 мар 2009 19:55


При полужение че релето свещите и двата захранващи кабела са изрядни проблема е в 50А предпазител За 1Z той се намира в салона зад блока с основите предпазители Сваляте капачето освобождавате панела с предпазители завъртате го на долу и се вижда голям 50А предпазител той е за подгрева на 1Z :beer


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Сря 18 мар 2009 20:48


mi6un4o написа:Предпазителът е50А там е проблема Гадът се намира в салона зад основните пр-ли Необходимо е блока да се завърти и свали на долу тогава ще видите Голям 50А пр-л който е за подгрева на 1З Гори при многократно подгряване Дано съм Ви помогнал


мишунчо, искаш да кажеш зад бушониерата с релетата ли ? при колената ? там където са всички бушони ? в някаква кутийка ли е ?


фокс, това е болта на демпферната шайба ако съм те разбрал правилно, нали трябва без много усилие да се завърти по принцип ако има луфт ? защото точно този болт не смятам да го напъвам, не съм дорасъл толкова :) разбрах за какъв луфт говориш, ще го тествам


mi6un4o
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот mi6un4o » Сря 18 мар 2009 21:23


Да бушониерата се крепи на две щипки в ляво и дясно като бръкнеш ще ги напипаш натискаш ги на длу и вадиш леко напред после на долу предпазител 50А до него има и релета струва 1лв След смяната вкл плафона на салона Вкл на подгрев гледаш плафона в момента на изл на релето лампата усилва светлината това етест че подгрева е ОК :beer


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Сря 18 мар 2009 21:39


mi6un4o написа:Да бушониерата се крепи на две щипки в ляво и дясно като бръкнеш ще ги напипаш натискаш ги на длу и вадиш леко напред после на долу предпазител 50А до него има и релета струва 1лв След смяната вкл плафона на салона Вкл на подгрев гледаш плафона в момента на изл на релето лампата усилва светлината това етест че подгрева е ОК :beer


бушона само не разбрах къде се намира ? като падне бушониерата с релетата на нейния гръб някъде ли ? бушона къде е закрепен, на бушониерата или някъде на купето зад бушониерата ?


mi6un4o
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот mi6un4o » Сря 18 мар 2009 21:58


Предпазителят не е на гърба на подвижната част а към купето вижда се след сваляне на бушониерата


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Сря 18 мар 2009 23:03


daniel_falin написа:
mi6un4o написа:Предпазителът е50А там е проблема Гадът се намира в салона зад основните пр-ли Необходимо е блока да се завърти и свали на долу тогава ще видите Голям 50А пр-л който е за подгрева на 1З Гори при многократно подгряване Дано съм Ви помогнал


мишунчо, искаш да кажеш зад бушониерата с релетата ли ? при колената ? там където са всички бушони ? в някаква кутийка ли е ?


фокс, това е болта на демпферната шайба ако съм те разбрал правилно, нали трябва без много усилие да се завърти по принцип ако има луфт ? защото точно този болт не смятам да го напъвам, не съм дорасъл толкова :) разбрах за какъв луфт говориш, ще го тествам


виж ти толкова сам ровил в тая бушониера пък да не го видя :bishop болта държи зъбното колело а 4 те болта дето са за шестограм държат демфера и малката ролка те са завити за зъбчаттката а усилието е се едно затягаш болт с гидоре не се притеснявай болта е високоякостен не може да се скъса на рука освен ако не се езакъсал ама то тогава по добре да се скъса death


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот 1z » Чет 19 мар 2009 9:49


fox_vt написа:
daniel_falin написа:
mi6un4o написа:Предпазителът е50А там е проблема Гадът се намира в салона зад основните пр-ли Необходимо е блока да се завърти и свали на долу тогава ще видите Голям 50А пр-л който е за подгрева на 1З Гори при многократно подгряване Дано съм Ви помогнал


мишунчо, искаш да кажеш зад бушониерата с релетата ли ? при колената ? там където са всички бушони ? в някаква кутийка ли е ?


фокс, това е болта на демпферната шайба ако съм те разбрал правилно, нали трябва без много усилие да се завърти по принцип ако има луфт ? защото точно този болт не смятам да го напъвам, не съм дорасъл толкова :) разбрах за какъв луфт говориш, ще го тествам


виж ти толкова сам ровил в тая бушониера пък да не го видя :bishop болта държи зъбното колело а 4 те болта дето са за шестограм държат демфера и малката ролка те са завити за зъбчаттката а усилието е се едно затягаш болт с гидоре не се притеснявай болта е високоякостен не може да се скъса на рука освен ако не се езакъсал ама то тогава по добре да се скъса death

Тоя болт се стяга с точно определена сила (не помня килограмите)ако се стегне силно се къса(обикновено след време в движение),за да не се развие се лепи :!: лично съм патил миналото лято :banghead:


Потребителски аватар
AYSI
Мнения: 30
Регистриран на: Вто 26 авг 2008 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот AYSI » Чет 19 мар 2009 10:54


Само да споделя , че и аз имах подобен проблем на ААЗ мотор, всичко е ОК но не иска да пали и накрая от толкова добри майстори аз си реших проблема. Проблема беше точно в предпазителя (80А) за подгряващите свещи тои се намира при двигателя представлява една П-образна пластина и от корозията намаля сечението и така идва едно време в което не издържа на този ток и изгаря. 1лв. струва едно предпазителче затова недейте се хвърля като мен на майстори и СЕПЦЕАЛИСТИ дето казват дачика е акумулатора е и незнам си ко още и само гадаят че искаха свещите да сменям и още куп глупости и накрая като в приказката за "НЕВОЛЯТА" сам си го оправих!


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот Andonov » Чет 19 мар 2009 12:25


Що не правите разлика между ТД и ТДИ?

И на кой мотор подгревните свещи играят значителна роля при студен старт.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Чет 19 мар 2009 12:27


то всеки болт подложен на някакъв температурен напън така да се каже ако се стегне силно може да се скъса но колегата няма да го развива а просто ще напъне а лепенето просто е задължително за такъв болт


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Чет 19 мар 2009 12:29


Andonov написа:Що не правите разлика между ТД и ТДИ?

И на кой мотор подгревните свещи играят значителна роля при студен старт.


на сдухания mhihi mhihi mhihi mhihi


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Чет 19 мар 2009 14:51


fox_vt написа:то всеки болт подложен на някакъв температурен напън така да се каже ако се стегне силно може да се скъса но колегата няма да го развива а просто ще напъне а лепенето просто е задължително за такъв болт


точно този болт дори и аз знам, че не е като всеки болт, по-специално отношение иска

Андонов, на кой от двата играят значителната роля, ТД ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта