Лампичката на АБС ми даде код 1222, при проверката излезна
1222 - Solenoid valve, main
1222 - Solenoid valves, inlet & outlet
Някой имал ли е такъв проблем и къде се намират тез всмукателни (и изпускателни) магнитни клапани, подлежат ли на разглобяване (понеже прочетох, че за Б4 не подлежат)
Благодаря предварително!
Passat b3 ABS
Re: Passat b3 ABS
от написаното да разбираме ли ,че става дума за ABS , или за код на двигателя ABS?
щото ако е първото - става дума за клапаните в модулатора на АБС /спирачките/ които пропускат спир. течност към колелата.там се пипа много внимателно , щото не знам дали по пътя си срещу мен , зад мен или някъде около мен? търси специалист !
щото ако е първото - става дума за клапаните в модулатора на АБС /спирачките/ които пропускат спир. течност към колелата.там се пипа много внимателно , щото не знам дали по пътя си срещу мен , зад мен или някъде около мен? търси специалист !
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
Re: Passat b3 ABS
то е ясно...човека е написал двигателя точно...утре ще погледна за 1222 какво беше..не може така както сте писали един код за две работи...и ще ви кажа къде да мерите...от компа (отзад под седалката) не достига сигнал отпред до двата куплунга на блока за АБС (тоест до някой от клапаните,определен точно от това 1222),това е....блока е вдясно от двигателя....куплунзите-единия,главния, отпред с две жици.....другия с повече жици вдясно на блока....и ще ги прещракате поотделно клапан по клапан,по схема...имате ли схема....на кое краче как да подавате?
Re: Passat b3 ABS
колега vlad0o ,пишем глупости без да знаем как си извършил диагностиката?по метода на кламера или с диагн. апаратура?и пиши какъв е кода на двигателя ,защото има различни обяснения /четене/на кодовете.и как си правил диагностиката - на запален или само на контакт двигател .
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat b3 ABS
стигам до извод че е В3. човека пише че на В4 не подлежат на ремонт клапаните (и е прав)
В3 метода е само кламер-няма диагностична апаратура, която да си говори с него.
модула с клапаните се разглобява, но е супергадно и почти обречено. самите клапанчета обаче-не. предполагам че вътре има тон ръжда, вследствие на несменяна течност с години...
единствения ти вариант е да си намериш един модул 2ра ръка и да се мъчиш да сглобиш от 2та един. но е гадна работа...
В3 метода е само кламер-няма диагностична апаратура, която да си говори с него.
модула с клапаните се разглобява, но е супергадно и почти обречено. самите клапанчета обаче-не. предполагам че вътре има тон ръжда, вследствие на несменяна течност с години...
единствения ти вариант е да си намериш един модул 2ра ръка и да се мъчиш да сглобиш от 2та един. но е гадна работа...
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
Re: Passat b3 ABS
Колеги,моля ви...хич не са глупости....човека е написал как е направил диагностиката...той всъщност не я прави,а лампа/АБС вляво на таблото си мига с кода на неизправността...и ако след първото четене на кода светне постоянно,блокира АБСа....съответното реле отдолу го откача от системата.
Да,така е както сте го написали...1222 за двете работи...но по принцип е главния клапан отпред...куплунга отпред,който е с две жици,като едната е на маса на болта долу...колата я изключете от контакт....вижте за прекъсване на жиците,после го извадете и огледайте за оксидация на връзките.Ако всичко е добре,вадете другия куплунг вдясно на другите клапани..там са 7 жици,като първата откъм купето е маса...гледате пак за оксидация.Ако пак всичко е добре,така както са разкачени и двата куплунга,подавате на отделните клапани (тоест подавате на блока на мъжките на куплунга)през пробна лампа 21Вт/12В от плюса на акумулатора.Десния куплунг е лесен-първото пинче откъм купето е вътрешно на маса и почвате от 2ро до 7мо пинче с лампата от плюса да местите и да ги превключвате едно по едно.А за първия куплунг трябва и маса да подадете,защото нали я взима от болта долу до куплунга.Ако пак всичко е наред,връщате двата куплунга на местата им...давате на контакт за да видим дали не се е оправило...трябва да даде пак тоя код на грешка (на контакт) лампата за АБСа,но да си го повтаря пак и пак,а не да светва постоянно след първото изчитане и веднага да блокира целия АБС.Ако пак блокира лампата и свети постоянно,продължавате...изключвате от контакт....и трябва да се пренесете в блока на АБС под задната седалка...откачате обаче акумулатора,махате куплунга на блока с натискане силно на скобата му в едната страна...и на куплунга (по женските)замервате с уреда всичко напред към клапаните...тоест търсите всеки клапан на съответното му женско по схема...има го в инструкцията за мерене по номера на женското....но все пак - маса 11 (едното пипало на уреда)..и почвате с другото пипало на:18-главен клапан...другите клапани са на 15,34,33,17,16,35 точно в реда,в който им подавахте отпред напрежение....веднаж ще ви покаже 3 ома,друг път 5 ома...зависи на кой клапан сте.Ако и пак всичко е добре...махате блока АБС и го носите на електрончик да го отвори (два болта са)и да замери основни неща вътре.При мен беше разпоено едното краче и ми даваше грешка на друг клапан.Това е.
Да,така е както сте го написали...1222 за двете работи...но по принцип е главния клапан отпред...куплунга отпред,който е с две жици,като едната е на маса на болта долу...колата я изключете от контакт....вижте за прекъсване на жиците,после го извадете и огледайте за оксидация на връзките.Ако всичко е добре,вадете другия куплунг вдясно на другите клапани..там са 7 жици,като първата откъм купето е маса...гледате пак за оксидация.Ако пак всичко е добре,така както са разкачени и двата куплунга,подавате на отделните клапани (тоест подавате на блока на мъжките на куплунга)през пробна лампа 21Вт/12В от плюса на акумулатора.Десния куплунг е лесен-първото пинче откъм купето е вътрешно на маса и почвате от 2ро до 7мо пинче с лампата от плюса да местите и да ги превключвате едно по едно.А за първия куплунг трябва и маса да подадете,защото нали я взима от болта долу до куплунга.Ако пак всичко е наред,връщате двата куплунга на местата им...давате на контакт за да видим дали не се е оправило...трябва да даде пак тоя код на грешка (на контакт) лампата за АБСа,но да си го повтаря пак и пак,а не да светва постоянно след първото изчитане и веднага да блокира целия АБС.Ако пак блокира лампата и свети постоянно,продължавате...изключвате от контакт....и трябва да се пренесете в блока на АБС под задната седалка...откачате обаче акумулатора,махате куплунга на блока с натискане силно на скобата му в едната страна...и на куплунга (по женските)замервате с уреда всичко напред към клапаните...тоест търсите всеки клапан на съответното му женско по схема...има го в инструкцията за мерене по номера на женското....но все пак - маса 11 (едното пипало на уреда)..и почвате с другото пипало на:18-главен клапан...другите клапани са на 15,34,33,17,16,35 точно в реда,в който им подавахте отпред напрежение....веднаж ще ви покаже 3 ома,друг път 5 ома...зависи на кой клапан сте.Ако и пак всичко е добре...махате блока АБС и го носите на електрончик да го отвори (два болта са)и да замери основни неща вътре.При мен беше разпоено едното краче и ми даваше грешка на друг клапан.Това е.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b3 ABS
nistelroy написа:Колеги,моля ви...хич не са глупости....човека е написал как е направил диагностиката...той всъщност не я прави,а лампа/АБС вляво на таблото си мига с кода на неизправността...и ако след първото четене на кода светне постоянно,блокира АБСа....съответното реле отдолу го откача от системата.
Да,така е както сте го написали...1222 за двете работи...но по принцип е главния клапан отпред...куплунга отпред,който е с две жици,като едната е на маса на болта долу...колата я изключете от контакт....вижте за прекъсване на жиците,после го извадете и огледайте за оксидация на връзките.Ако всичко е добре,вадете другия куплунг вдясно на другите клапани..там са 7 жици,като първата откъм купето е маса...гледате пак за оксидация.Ако пак всичко е добре,така както са разкачени и двата куплунга,подавате на отделните клапани (тоест подавате на блока на мъжките на куплунга)през пробна лампа 21Вт/12В от плюса на акумулатора.Десния куплунг е лесен-първото пинче откъм купето е вътрешно на маса и почвате от 2ро до 7мо пинче с лампата от плюса да местите и да ги превключвате едно по едно.А за първия куплунг трябва и маса да подадете,защото нали я взима от болта долу до куплунга.Ако пак всичко е наред,връщате двата куплунга на местата им...давате на контакт за да видим дали не се е оправило...трябва да даде пак тоя код на грешка (на контакт) лампата за АБСа,но да си го повтаря пак и пак,а не да светва постоянно след първото изчитане и веднага да блокира целия АБС.Ако пак блокира лампата и свети постоянно,продължавате...изключвате от контакт....и трябва да се пренесете в блока на АБС под задната седалка...откачате обаче акумулатора,махате куплунга на блока с натискане силно на скобата му в едната страна...и на куплунга (по женските)замервате с уреда всичко напред към клапаните...тоест търсите всеки клапан на съответното му женско по схема...има го в инструкцията за мерене по номера на женското....но все пак - маса 11 (едното пипало на уреда)..и почвате с другото пипало на:18-главен клапан...другите клапани са на 15,34,33,17,16,35 точно в реда,в който им подавахте отпред напрежение....веднаж ще ви покаже 3 ома,друг път 5 ома...зависи на кой клапан сте.Ако и пак всичко е добре...махате блока АБС и го носите на електрончик да го отвори (два болта са)и да замери основни неща вътре.При мен беше разпоено едното краче и ми даваше грешка на друг клапан.Това е.
То това много хубаво ама може електрически клапана да си е здрав и да го премрим,че е здрав а вътре както каза и vaskoto да е втасал и да не се движи....тогава ел. му част си е в ред ама като цяло той не работи....а това почти няма оправия и обикновенно се сменя целия блок отпред с друг....общо взето не е лошо колегата да пробва това,което си му казал и информацията наистина е доста ценна и дано се окаже някакъв електрически проблем.
Успех!
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
Re: Passat b3 ABS
В3-метода си е много добър като ел.диагностика...даваш на контакт,и блока АБС си обхожда вентилите...и ако има прекъсване в ел.веригите,лампата АБС вляво на таблото ти дава къде е неизправността според една таблица от сайта,в който тук колегите ни прехвърлят.Колегата обаче правилно казва че електрически може да е добре...но механически....затова тръгвам и причуквам поотделно всички клапанчета с напрежение от акумулатора през пробна лампа...поне чувам отчетлив звук от всички.Ако са задръстени и не помръдват-не съм се замислял...няма как да се разбере наистина.Тоест лампа АБС ти дава ел.проблемите...така излиза досега от всичката ни информация до момента.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b3 ABS
nistelroy написа:В3-метода си е много добър като ел.диагностика...даваш на контакт,и блока АБС си обхожда вентилите...и ако има прекъсване в ел.веригите,лампата АБС вляво на таблото ти дава къде е неизправността според една таблица от сайта,в който тук колегите ни прехвърлят.Колегата обаче правилно казва че електрически може да е добре...но механически....затова тръгвам и причуквам поотделно всички клапанчета с напрежение от акумулатора през пробна лампа...поне чувам отчетлив звук от всички.Ако са задръстени и не помръдват-не съм се замислял...няма как да се разбере наистина.Тоест лампа АБС ти дава ел.проблемите...така излиза досега от всичката ни информация до момента.
Ами ако е махничен проблема вероятно няма да има причукване понеже няма да помръдва вътре нищо или чукането ще е по-различно от на другите клапани...ако ък въобще не чкуне един бърз мултицет ще каже дали е фира бубината или е блокирал клапана.
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
Re: Passat b3 ABS
точно така...бързо ще установим причината за клапанчето,ако се съсредоточим на неговото силово действие...има ли го,няма ли го.
Re: Passat b3 ABS
всичко това е много вярно , но хората нямат тези познания . а май и майстори за тях не се намират?!лошо. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b3 ABS
rudoni написа:всичко това е много вярно , но хората нямат тези познания . а май и майстори за тях не се намират?!лошо.
Те познанията не са толкова голям проблем - карат колата на диагностика (поне сервизи колкото искаш) и проблема става ясен - лошото е,че няма части за тях - продават се повечето неща заедно и няма купуване поотделно....а цените са 4 цифрени (една нова спирачна помпа е около 2000лв

Иначе другия вариант е чаркове 2-ра ръка дето работят ама пак не се знае какво взимаш. Именно затова все казвам и пиша,че е много много важно особено прите дърти АБС-и да се сменя спирачната течност навреме и то с хубава както си трябва - дори да е започнало някакво ръждясване и т.н. да се спре навреме и да си раобти системата още много много време.
- vlad0o
- Мнения: 93
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 18:36
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AJM 2001
- Местоположение: Хасково/Пловдив
Re: Passat b3 ABS
Днес смених главният клапан с друг (втора ръка), след което мапата започна да свети постоянно след като покаже кода...
Смятам утре да отскоча да една морга, там знам че има 3 блока за АБС (който се намират под задна лява седалка) и ще ги пробвам. Ако се оправи - добре, ако не... Моите възможности се ограничават до тук и ще я карам към бокса
Благодаря на всички за информацията!
Ако пак всичко е наред,връщате двата куплунга на местата им...давате на контакт за да видим дали не се е оправило...трябва да даде пак тоя код на грешка (на контакт) лампата за АБСа,но да си го повтаря пак и пак,а не да светва постоянно след първото изчитане и веднага да блокира целия АБС.
Смятам утре да отскоча да една морга, там знам че има 3 блока за АБС (който се намират под задна лява седалка) и ще ги пробвам. Ако се оправи - добре, ако не... Моите възможности се ограничават до тук и ще я карам към бокса

Благодаря на всички за информацията!
Re: Passat b3 ABS
преди да приключи темата един въпрос - сменял /доливал / ли си и ако" да" с каква спирачната течност ?
това никой не го е коментирал!
това никой не го е коментирал!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 73 госта