

Причината за разчоплянето им бе че единия имаше луфт които забелязох скоро
viewtopic.php?f=5&t=131559&start=0
Така...
не съм снимал как се сваля апарата защото не се сетих тогава.
утре мога да снимам как се слага и така ще си направите извод как се сваля

само да кажа че ви трябва наистина здрав шестограм номер 6 и тръба за развиването на болтовете държащи апаратите към шенкела.
в случай че превъртят ( 100% поне 2 броя

аз развих моите така: 1 болт с тръбния ключ , 1 с дванадесетостен 8 , 1 с торкс 40 и 1 с шестограма

започвам първо с инструментите

така...вече обясних кое за какво ви е без номер 1 до 4 от дясно на ляво..
това с времето си.
след като свалите спирачните апарати се откриват някой от причините поради които става всичко това.


с клещички сваляте старите тампони и праховото маншонче на буталото

така...
се за да смените маншончето трябва да извадите буталото на апарата
начините са няколко :
номер 1 (непрепоръчителен)
с помощта на друг голфаджия и няколко бири + тръбен ключ

вероятността да се осерете нещо ако сте по-груб е около 50%
друго е че ще си счупите ръцете докато изкарате така буталата.
въпреки всичко успяхме да изкараме едното.
номер 2 (препоръчителен)
намирате стар спирачен маркуч към които закачате крачна/ръчна помпа....от там вече е ясно...другия край към апарата и с помпене буталото малко от малко ще изкочи.
номер 3 (горещо препоръчван от мен)
на компресор!
във всеки сервиз като ги помолите ще ги духнат...става за около 5 секунди на апарат.
след като извадите буталото се вижда това




това горното беше нещо като сопол...като го разчовърках стана кафяво и миришеше лошо...да приемем че някой ми е срал в апарата

грехота ще е поне малко да не освежите апаратите...така и така са свалени
за целта - хартиено тиксо

и спрей на вкус

тъй...набавяте си ремонтен комплект за апаратите.
в моя случай не заложих на оригиналното (уж) поради финансовата криза и великата разлика в цените

в ляво на снимката се вижад маншончето пазещо буталото от прахоляци и вода и кал и т.н.
то се слага по следната схема...
нанизвате го първо на буталото като го поставяте както трябва да си е...
след това го приплъзвате надолу до ръба на буталото ...този ръб който влиза до най-ниската точка на цилиндъра...това с цел да си влезе в канала на самия апарат изработен за маншончето...когато вкарате буталото в апарата то ще пречи на маншона да се изплъзне при движението му...
така...след като сте готови с това си пригответе апарата...
там остава да смените О-пръстена които е в самия цилиндър на апарата.
вадите го с пинсети стария и просто поставяте новия...
(за съжаление батериите на апарата паднаха и няма снимки на процедурата...но за да се добие представа скив тези от vortex-a

как става поставянето на буталото в апарата се вижда сега от долните снимки...
значи тъй като ваденето беше ужасно изпитание реших че и слагането няма да е по-различно...
сега се вижда за какво ми бяха останалите инструменти от снимката.


значи схемата е проста...
закупувате си голям болт + гайка към него...
мисълта ми беше да пробия една стара накладка и да я ползвам за законтряща опора но не ми се занимаваше и ползвах клещи...държите контра на гайката която се поставя под тях и с друг ключ завивате болта...самото бутало като го погледнете ще видите че има точка точно в центъра...сякаш за това е направена знам ли...
завивате няколко оборота и буталото е на място...през това време маншона се плъзва по самото бутало (той е закрепен в долната част , на самия апарат....а горната си ходи свободно по буталото)и така си влиза в канала

след това....
слагате гумените тампони на водачите на апарата

ето и т.нар. тефлонови втулки които са в комплекта за ремонт.

поставяте ги в гумения тампон и след това слагате металната втулка на водача...
ето ги и добре зачистените метални втулки + новите болтове които задължително трябав да си купите (не от автохит или ауто + ... цената там е 3 лв на парче

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТ НЕРЪЖДАВЕЙКА!

монтирате по обратния ред на сваляне....
Забележка : задължително почиствате много добре всички компоненти на апарата преди монтажа !
с любезното съдействие на aradovanov и няколко бири


ако има нещо питайте ...ако има забележки казвайте
