Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот parno » Пон 23 мар 2009 20:47


Апаратите са АТЕ за 239 мм дискове на Г2 от по-старичките mhihi
Изображение
Причината за разчоплянето им бе че единия имаше луфт които забелязох скоро
viewtopic.php?f=5&t=131559&start=0
Така...
не съм снимал как се сваля апарата защото не се сетих тогава.
утре мога да снимам как се слага и така ще си направите извод как се сваля :Mr Green Fun ама няма смисъл...
само да кажа че ви трябва наистина здрав шестограм номер 6 и тръба за развиването на болтовете държащи апаратите към шенкела.
в случай че превъртят ( 100% поне 2 броя :lol: )си набавяте торксове 45 и 40...
аз развих моите така: 1 болт с тръбния ключ , 1 с дванадесетостен 8 , 1 с торкс 40 и 1 с шестограма :shock
започвам първо с инструментите
Изображение
така...вече обясних кое за какво ви е без номер 1 до 4 от дясно на ляво..
това с времето си.
след като свалите спирачните апарати се откриват някой от причините поради които става всичко това.
Изображение
Изображение
с клещички сваляте старите тампони и праховото маншонче на буталото
Изображение
така...
се за да смените маншончето трябва да извадите буталото на апарата
начините са няколко :
номер 1 (непрепоръчителен)
с помощта на друг голфаджия и няколко бири + тръбен ключ
Изображение
вероятността да се осерете нещо ако сте по-груб е около 50%
друго е че ще си счупите ръцете докато изкарате така буталата.
въпреки всичко успяхме да изкараме едното.
номер 2 (препоръчителен)
намирате стар спирачен маркуч към които закачате крачна/ръчна помпа....от там вече е ясно...другия край към апарата и с помпене буталото малко от малко ще изкочи.
номер 3 (горещо препоръчван от мен)
на компресор!
във всеки сервиз като ги помолите ще ги духнат...става за около 5 секунди на апарат.
след като извадите буталото се вижда това :shock :Mr Green Fun
Изображение
Изображение
това горното беше нещо като сопол...като го разчовърках стана кафяво и миришеше лошо...да приемем че някой ми е срал в апарата mhihi
грехота ще е поне малко да не освежите апаратите...така и така са свалени
за целта - хартиено тиксо
Изображение
и спрей на вкус
Изображение
тъй...набавяте си ремонтен комплект за апаратите.
в моя случай не заложих на оригиналното (уж) поради финансовата криза и великата разлика в цените
Изображение
в ляво на снимката се вижад маншончето пазещо буталото от прахоляци и вода и кал и т.н.
то се слага по следната схема...
нанизвате го първо на буталото като го поставяте както трябва да си е...
след това го приплъзвате надолу до ръба на буталото ...този ръб който влиза до най-ниската точка на цилиндъра...това с цел да си влезе в канала на самия апарат изработен за маншончето...когато вкарате буталото в апарата то ще пречи на маншона да се изплъзне при движението му...
така...след като сте готови с това си пригответе апарата...
там остава да смените О-пръстена които е в самия цилиндър на апарата.
вадите го с пинсети стария и просто поставяте новия...
(за съжаление батериите на апарата паднаха и няма снимки на процедурата...но за да се добие представа скив тези от vortex-a :arrow:
Изображение
Изображение
как става поставянето на буталото в апарата се вижда сега от долните снимки...
значи тъй като ваденето беше ужасно изпитание реших че и слагането няма да е по-различно...
сега се вижда за какво ми бяха останалите инструменти от снимката.
Изображение
Изображение
значи схемата е проста...
закупувате си голям болт + гайка към него...
мисълта ми беше да пробия една стара накладка и да я ползвам за законтряща опора но не ми се занимаваше и ползвах клещи...държите контра на гайката която се поставя под тях и с друг ключ завивате болта...самото бутало като го погледнете ще видите че има точка точно в центъра...сякаш за това е направена знам ли...
завивате няколко оборота и буталото е на място...през това време маншона се плъзва по самото бутало (той е закрепен в долната част , на самия апарат....а горната си ходи свободно по буталото)и така си влиза в канала :)
след това....
слагате гумените тампони на водачите на апарата
Изображение
ето и т.нар. тефлонови втулки които са в комплекта за ремонт.
Изображение
поставяте ги в гумения тампон и след това слагате металната втулка на водача...
ето ги и добре зачистените метални втулки + новите болтове които задължително трябав да си купите (не от автохит или ауто + ... цената там е 3 лв на парче :screwy )
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТ НЕРЪЖДАВЕЙКА!
Изображение
монтирате по обратния ред на сваляне....
Забележка : задължително почиствате много добре всички компоненти на апарата преди монтажа !
с любезното съдействие на aradovanov и няколко бири mhihi :beer
ако има нещо питайте ...ако има забележки казвайте :)




Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот The^Maniac » Пон 23 мар 2009 21:28


Страхотна тема. Поздравления. Имам един въпрос. Тъй като на мен и на двата задни апарата са ми се скапали маншончетата на буталата, си купих ремонтни комплекти. Още не съм ги ползвал. Обаче си мислех да ги сменя без да свалям буталото. Дали е възможно?
Идеята ми е само да махна накладките, да сваля апарата и да сменя маншончетата, без дори да се налага да нарушавам цялостта на обезвъздушената спирачна система. Не съм много сигурен дали ще стане.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот parno » Пон 23 мар 2009 21:30


за задни има прекрасна тема колега :) разглеждал съм я и ми се струва много играчка...
но ако е като при предните то НЕ, не можеш да поставиш новите без да свалиш буталото :)


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот 6669 » Пон 23 мар 2009 23:19


Мисля, че на всички ще е полезно да се знае колко горе долу е цената на ремонтните комплекти :wink:


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот parno » Вто 24 мар 2009 7:11


ами цените са много различни mhihi
цена за 1 бр такъв спирачен апарат от автоморга 25/35 лв.(състояние съмнително)
маншон за буталото + О-пръстен и др. лиготий в кутията - 7 лв за топран и около 20 за оригинално
гумените тампони за водачите + тефлона - 15 лв на Мейле (тези от снимката)
25 лв за оригинални
35 лв за Мейле - тези от снимката комплект + болтове + метални втулки за 1 апарат
болтовете отделно от магазин за крепежи - 2 лв (неръждавейка)
щуцерите са от 2 до 5 лв. оригиналните (уж) са от 15 до 20....колкото един апарат втора ръка :?
ами това е :)


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот VW`VENTO » Вто 24 мар 2009 19:19


супер тема
аз имам същия проблем с гадния луфт направо предницата трака като на някои разбит бакшиш от тези спирачни апарати.Миналата седмица свалях колелото и гледам че имаше бая голям луфт и пробвах с шестограм да ги стегна болтовете,но непомръдва а шестограма се усуква.Кое по точно трябва да сменям?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот parno » Вто 24 мар 2009 19:56


колега чети по-внимателно :deal
сменят се гумените тампони и тефлоновите втулки които обгръщат металната втулка (последните 3 снимки)


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот VW`VENTO » Вто 24 мар 2009 20:00


parno написа:колега чети по-внимателно :deal
сменят се гумените тампони и тефлоновите втулки които обгръщат металната втулка (последните 3 снимки)

ще пробвам да видя дали ще изчезне това гадно тракане след като ги сменя.Дано се окаже от това


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот parno » Вто 24 мар 2009 20:05


това е идеята.
гумата обира луфта между апарата и водача а тефлона осигурява лекота при движението му :wink:


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот VW`VENTO » Сря 25 мар 2009 16:48


обиколих целия град и имаше само в Ауто+ оригинални тефлонови фтулки по 25лв едната и не ми се даваха 50лв и сега незнам.Други нямали


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот parno » Сря 25 мар 2009 17:03


ама колега ти хич не четеш mhihi
25 кинта е на апарат от ауту+ ..... т.е. 50 лв за 2та апарата.
има и по 15 кинта на Мейле....
написал съм го по-горе...


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот VW`VENTO » Сря 25 мар 2009 17:07


parno написа:ама колега ти хич не четеш mhihi
25 кинта е на апарат от ауту+ ..... т.е. 50 лв за 2та апарата.
има и по 15 кинта на Мейле....
написал съм го по-горе...

видях,и ми казаха,че е 25лв на апарат.Демек 50лв за двата апарата ама нямаше некви по на тънка цена и невзех нищо.Ти на "Мейле" от ауто+ ли ги взе,че на мен ми казаха,че имали само оригинални


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот parno » Чет 02 апр 2009 15:55


какво направи с апаратите ве колегата :) снимай и пускай снимки ако си се захванал...сподели впечатления..а у :lol:


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот VW`VENTO » Чет 02 апр 2009 16:31


parno написа:какво направи с апаратите ве колегата :) снимай и пускай снимки ако си се захванал...сподели впечатления..а у :lol:

смених гумичките и тефлоновите втулки и тракането значително намаля и сега го няма този луфт.Остава само да си намеря скобите,които държат наклатките,че леко шаверкат и тракат.След като смених гумичките изтърках апаратите и ги пръснах заедно с барабаните жълти.Сега много по яко стои колата с летите джанти и жълтите спирачни апарати.


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лек фикс на предни спир. апарати Г2

Мнениеот The^Maniac » Чет 02 апр 2009 20:38


Колега, а маха ли цилиндърчетата? Ако си ги махал - как? А ако не си, лесно ли се сменят маншончетата без сваляне?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта