Смяна на масло - грешка!

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Съб 04 мар 2006 20:35


Абе колеги Вие сте уникални - как успяхте да извадите тази тема отново, не виждате ли, че тя е от март 2005, и човека вече е забравил, че изобщо е сменял масло.
И по-тези въпроси има толкова много писано, че сигурно вече 1/3 на обема на форума са дискусии за маслата.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20264
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Съб 04 мар 2006 22:25


tyo написа:
scirocco gt написа:Проблема не е в маслото и филтъра,а в отдушника на картерните газове.Като замръзне,налягането в картера се повишава и маслото избива през някой семеринг или улътнение.


лошо,лошо...човек със страх да си пали колата при -10~15 градуса Целзий и надолу :?


Дам... темата беше от миналата година...

От тогава карах малко Шел и после пак Мотул. Нямам никакви проблеми въпреки че реших да го карам с 10В40 вече


Потребителски аватар
scirocco gt
Мнения: 1135
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scirocco gt » Нед 05 мар 2006 9:15


Vlad777 написа:
tyo написа:
scirocco gt написа:Проблема не е в маслото и филтъра,а в отдушника на картерните газове.Като замръзне,налягането в картера се повишава и маслото избива през някой семеринг или улътнение.


лошо,лошо...човек със страх да си пали колата при -10~15 градуса Целзий и надолу :?


Дам... темата беше от миналата година...

От тогава карах малко Шел и после пак Мотул. Нямам никакви проблеми въпреки че реших да го карам с 10В40 вече


Имам сервиз от 7-8год. и съответно някакви наблюдения.А относно датата на темата,съжалявам,не съм обърнал внимание.Аз и без това рядко пиша тук.


BAN
Мнения: 135
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот BAN » Пон 06 мар 2006 14:23


Верно, че е е отдавна темата, но като сме се заговорили за масло - едно въпросче за маслото в скоростната.

Сменях масло вчера (05.03 - Мобил - 15W40) и исках да ми проверят нивото в скоростната - майстора вика: А ми трябва да се долеят 100-на, 200 грама.

Почна да налива - цял литър отиде! Та, дали не прекали - и ако да, може ли да се прецака нещо?


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Пон 06 мар 2006 21:34


масло Motul купувайте само от сервиза на Туподолски там е оригинално 1000% аз смених там15/50 наливно и вече 3 месец нямам проблеми

Колега, ти как така бързо реши че като си карал 3 месеца и нямаш проблеми и маслото е оригинално ?
Като почнете да се вживявате на тия дърти котори кви масла да слагате....такива, па онакива, а бе пожелавам ви го, купете си нови коли, па тогаз се вживявайте, а не на мотори на по 200 и кусур хилки дет им е взет акъла от каране и вие им се вживявате толкова много....
Аз ви съветвам: сипвайте евтино масло и го сменяйте начесто, 5-6-7 хиляди....и без друго на маслата не им се препоръчва повече от 1 сезон....

А между другото още нещо, много важно при смяната, преди да завиете новия маслен филтър на мястото му, пълните ли го догоре с новото масло направо от тубата?


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Пон 06 мар 2006 22:27


Официален вносител на маслата МОТУЛ за България е бургаската фирма "Тиримпорт", но неин основен дистрибутор е "Проспийд". Абсолютно качествени филтри MANN внася фирма "Станкофф". За съжаление местоположението на складовете им е неудобно. Имам отстъпки и от двете. При желание ми пуснете л.с., но не се обиждайте, ако се забавя няколко дни. За всеки случай сега ще пусна всичко на моя приятел Vaskoto1. :D :D


BAN
Мнения: 135
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот BAN » Пон 06 мар 2006 22:46


Krasi написа:
масло Motul купувайте само от сервиза на Туподолски там е оригинално 1000% аз смених там15/50 наливно и вече 3 месец нямам проблеми



Колега, ти как така бързо реши че като си карал 3 месеца и нямаш проблеми и маслото е оригинално ?


Извинявам се, че се намесвам (не го приемай и като конфронтация, моля), но ти от къде реши, че пък за колегата не са достатъчно 3 месеца за да е/не е доволен от маслото, с което кара???

Като почнете да се вживявате на тия дърти котори кви


Заради това, че неговия „дърт котор” (Господи, каквото и да означава това? ) не е достатъчно "млад" котор ли???

масла да слагате....такива, па онакива, а бе пожелавам ви го, купете си нови коли, па тогаз се вживявайте, а не на мотори на по 200 и кусур хилки дет им е взет акъла от каране и вие им се вживявате толкова много....


... дай Боже всеки му... но до тогава...

Аз ви съветвам: сипвайте евтино масло и го сменяйте начесто, 5-6-7 хиляди....и без друго на маслата не им се препоръчва повече от 1 сезон....


...дано никой не се вслушва в такива съвети!
А между другото още нещо, много важно при смяната, преди да завиете новия маслен филтър на мястото му, пълните ли го догоре с новото масло направо от тубата?


А пък, ако това го обясниш защо - за всички майстори ще е много полезно?!


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пон 06 мар 2006 23:10


Krasi написа:
масло Motul купувайте само от сервиза на Туподолски там е оригинално 1000% аз смених там15/50 наливно и вече 3 месец нямам проблеми

Колега, ти как така бързо реши че като си карал 3 месеца и нямаш проблеми и маслото е оригинално ?
Като почнете да се вживявате на тия дърти котори кви масла да слагате....такива, па онакива, а бе пожелавам ви го, купете си нови коли, па тогаз се вживявайте, а не на мотори на по 200 и кусур хилки дет им е взет акъла от каране и вие им се вживявате толкова много....
Аз ви съветвам: сипвайте евтино масло и го сменяйте начесто, 5-6-7 хиляди....и без друго на маслата не им се препоръчва повече от 1 сезон....

А между другото още нещо, много важно при смяната, преди да завиете новия маслен филтър на мястото му, пълните ли го догоре с новото масло направо от тубата?


Градски, карал съм кола на 160К мили, както и кола на 5К мили. Говоря от практика, и не само моя, и съвета ми е не слагайте евтино масло, двигателя ви се отплаща после за това. Разбира се, всичко по него е нужно да бъде в добро състояние, за да усетиш благодарността му. Дори и на двигател на 150К километра можеш да сложиш хубаво масло, и полза ще има.
А това с пълненето на масления филтър нещо не го схващам защо е. Маже се уплътнителя само. Ако го правиш това, само за да не работи двигателя без масло за 20-30 секунди, не се притеснявай, стига да не форсираш, всичко е наред :)


vvgeorgiev
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 10:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vvgeorgiev » Сря 08 мар 2006 18:34


Philip написа:Верно, че е е отдавна темата, но като сме се заговорили за масло - едно въпросче за маслото в скоростната.

Сменях масло вчера (05.03 - Мобил - 15W40) и исках да ми проверят нивото в скоростната - майстора вика: А ми трябва да се долеят 100-на, 200 грама.

Почна да налива - цял литър отиде! Та, дали не прекали - и ако да, може ли да се прецака нещо?

Без да съм специалист - нЕма страшно. Обикновено (поне на по-старите коли) масло в скоростите се сипва докато събира. Предполагам става дума за обикновени, а не автоматични.. И подобна измамна ситуация често се случва - уж иска 200 грама пък глътне литър, затова си подходил правилно като не си си спестил единия литър масло...


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Сря 08 мар 2006 23:09


Мисля че е добре да се пълни филтъра предварително, е поне до колкото може. Той е обемист като обем, и след като се развие всичкото масло по магистралата към разпределителния вал изтича. Когато филтъра е напълнен предварително, маслената помпа успява достатъчно бързо да качи маслото до клапаните. Това е идеята в общи линии на това дребно нещо, което е споменал колегата.
Всичко това си е въпрос на мнение, всеки си прави както желае. Аз лично така правя, пълня филтъра до колкото мога предварително.


BAN
Мнения: 135
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот BAN » Чет 09 мар 2006 9:12


vvgeorgiev написа:
Philip написа:Верно, че е е отдавна...

Без да съм специалист - нЕма страшно...


10x :wink: за отговора!


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Чет 09 мар 2006 21:54


Виждам, че има хора които са ме подкрепили за пълненето на масления филар, и това ме радва. Да си призная пред всички от форума, че не мога точно да обясня и да дам задоволителен отговор на това защо е добре да се прави, но съм бил свидетел, на 2 пъти, как след смяна на масло и филтър на колото не и гасне лампата за налягане на маслото....възглавница ли става някъде...или байпас клапана.....
А иначе, според мен с какво тачно масло кара човек като марка - мисля че няма значение...няма смисал от скъпи масла, помислете реално, всички почти караме коли втора употреба, никой не знае как е стопанисван тоя мотор през първите си 200 хилки, купува колата и почва да се вманиачава....хайде да си кажем честно колко от нас знаят истинските километри на мотора или колата си и могат да ги докажат, т.е. когато са купували колата на километри Х, са им дали документ че това е така....Аз съм един от може би малкото щастливци в това отношение, колата ми дойде на ход от Швейцария със всичките си атрибути преди години....знам и реалните километри /може да не ми се случи втори път/, но никога не съм се внаниачавал чак толкова в маслата, старая се обикновено да сипвам нещо в средния ценови клас и препоръчано от оборотните масларски центрове и приятели....та това е.....марката дали е Мотул, Арал....или нещо си друго може ли някой от вас като го види, да каже, това е Мотул, това е еди кво си.....
Иначе съм съгласен че мотора се отплаща за добрата поддръжка - това е така, амма да съм си купил колата чисто нова, и да си я каркам и поддържам....Повечето хора когато купуват кола втора употреба купуват котка в чувал, кръстят се с 2 ръце да са "улучили" и после почват да се вманиачават в масла, и кво ли не друго и я лъскат....- кво лъскаш бе човек ???
И моля да ме извини ако съм обидил някой
И все пак - сменяйте си масълцето на сезон, ако преди това не е станало за смяна, особено след края на зимата.


BAN
Мнения: 135
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот BAN » Чет 09 мар 2006 22:45


Krasi написа:Виждам, че има хора които са ме подкрепили за пълненето на масления филар, и това ме радва...


Убеди ме! :oops: Ще го имам в предвид при следващата смяна на моето.

А иначе, според мен с какво тачно масло кара човек като марка - мисля че няма значение...няма смисал от скъпи масла...


Колега и аз съм на същото мнение…
В допълнение - по-скоро смятам като теб, че не трябва да се търси най-доброто масло – а най-доброто масло за тези пари (за средния ценови клас). :dontknow:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 10 мар 2006 20:12


Отново припомням функциите на Основния форум-за лични проблеми-моля Ви пишете си лични съобщения!За маслата е писано най-много във форума!Половин кило семки-както казваше един колега и с помощта на търсачката ще научите всичко каквото ви трябва!


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пет 10 мар 2006 20:20


В тая връзка за маслата от среден ценови клас, аз мисля да слагам Кастрол High Milеage. Нямам идея що за боклук е, ама другите тука дето намирам са някакви странни марки, и разбира се синтетични масла на Мобил и Валволин.
Този Кастрол го дават за стари мотори, може да има някои добавки вътре, знам ли ? Ако някой ползва такова олио да каже как е.
Мерси!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта