
крушката на фара-някои подробности...
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 05 яну 2006 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
- Контакти:
крушката на фара-някои подробности...
възможно ли е да ми е изгоряла крушката на фара при положение ,че имам габарити и дълги светлини.Ако е така лесно ли се отваря фара за да се смени?vw passat 1998 

- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Напълно е възможно:
1. Дългите светлини на пасата са на отделна крушка
2. Късите и габаритите са на другата крушка, която е с две намотки (габарити и къси), обикновенно гори намотката на късите. На мен ми се е случвало два пъти.
Крушките са H1, H7, (Латинско Х), но не помня коя е за дългите и коя за късите+габарити. Тази за дългите е по-продълговата, а за късите е по сферична
, цената е 7 и 12 лв.(за Bosh).
Как се сменя крушката:
1. Отваряш капака
2. Махаш гуменото уплътнение (а дали нямаше само отзад?)
3. Откопчаваш скобата
4. Отвиваш старата крушка и завиваш новата.
5. Повтаряш т.3, 2, 1
Много е просто, наистина - не ти тряват отверки, ключове и т.н.
1. Дългите светлини на пасата са на отделна крушка
2. Късите и габаритите са на другата крушка, която е с две намотки (габарити и къси), обикновенно гори намотката на късите. На мен ми се е случвало два пъти.
Крушките са H1, H7, (Латинско Х), но не помня коя е за дългите и коя за късите+габарити. Тази за дългите е по-продълговата, а за късите е по сферична

Как се сменя крушката:
1. Отваряш капака
2. Махаш гуменото уплътнение (а дали нямаше само отзад?)
3. Откопчаваш скобата
4. Отвиваш старата крушка и завиваш новата.
5. Повтаряш т.3, 2, 1
Много е просто, наистина - не ти тряват отверки, ключове и т.н.
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
dmitko написа:Може и аз да не съм в час ама до сега не съм виждал кола на която къси и габарити да са на една крушка.
И още нещо крушките за къси/дълги се закопчават (примерно със скоба-пружина) държейки ги за цокъла без да ги завиваш защото ако ги хванеш с пръсти за стъклото - пиши ги изгоряли съвсем скоро.
Да обобщим:
При мен 99 TDI са 2 бр. крушки, а имаме габарити, къси и дълги т.е. едната от крушките е с две намотки.
Под "завиваш" имах предвид натикването на крушката в гнездото и лекото и завътване.
Това за пръстите са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, незнам кой го е измислил но е голяма простотия. Нима при нормалната експлоатация фара да е затворен херметично? При мъгла влажносттта на възха в него също е много висока. Ако някой ми каже логична причина да не ги пипам с пръсти ще го почерпя.

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ArturDent написа:Това за пръстите са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, незнам кой го е измислил но е голяма простотия...
За съжаление е пълна истина...
При пипане на халогенна крушка с пръсти, върху нея остава мазнина от твоята кожа, която мазнина в последствие повишава повърхностната температура на стъклото там където стои..
което неминуемо води до по-ранно прецакване на крушката...
Абсолютна истина подкрепена с много практика

Обикновенно самата лампа не може да се лепи прах на нея, по простата причина, че тя леко се йонизира при работа, което спомага частиците които се залепват за нея, в последствие да се отлепят, защото получават същият заряд...
Мисля че бях доста логичен..
Време е да почерпиш

Да не говорим, че повърхността на крушката се нагрява на определени места до над 400 градуса.
А пък и това за фаровете че не са хереметично затворени, не си напълно прав, защото са прахо и влаго изолирани..
Е да няма вакуум.. но е направено доста по въпроса....
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
wili98 написа:При пипане на халогенна крушка с пръсти, върху нея остава мазнина от твоята кожа...
Обикновенно самата лампа не може да се лепи прах на нея, по простата причина, че тя леко се йонизира при работа, което спомага частиците които се залепват за нея, в последствие да се отлепят, защото получават същият заряд...
Да не говорим, че повърхността на крушката се нагрява на определени места до над 400 градуса.
Дали гореспоменатата мазнина не изгаря при тези 400 градуса?
А защо шибаната мазнина не се йонизира?


wili98 написа:Време е да почерпиш
Много си ми далече за да почерпя. Иначе никога не е проблем.
P.S. Ако много си загрижен за живота на крушката мода да ти дам следната идея:





- Vasseto
- Мнения: 2702
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
ArturDent написа:... А при два~три волта може да те изкара до живот. ....
Ако не свети може и да е вечна.
Крушките обикновенно горят по време на включване.Когато започне да се нагрява.Ако може да се направи така че през нея да протича малък ток само да загрява до някаква температура то тогава тя ще издържи много повече от нормалното.
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Vasseto написа:Ако не свети може и да е вечна.
... но трябва да се вземат специални мерки срещу корозията на метала на корпуса...
Vasseto написа:Крушките обикновенно горят по време на включване.Когато започне да се нагрява.Ако може да се направи така че през нея да протича малък ток само да загрява до някаква температура то тогава тя ще издържи много повече от нормалното.
Напълно съм съгласен.
Ако времето което отделихме за обсъждане на тази тема го превърнем в пари(надница) можем да си купим толкова крушки, че пасаторите ни да светят като коледни елхи.

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ArturDent написа:Дали гореспоменатата мазнина не изгаря при тези 400 градуса?
А защо шибаната мазнина не се йонизира?Заяждам се
![]()
Не изгаря толкова бързо колкото ти се иска.. + това след като изгори, се създава филм който е здраво залепен за стъклото.. и на практика той създава повишение на повърхностната температура...
А И той се йоонизира, но е доста по-залепен за стъклото отколкото да речем прах...
щом е за черпене ша дода и до Русе..ArturDent написа:Много си ми далече за да почерпя. Иначе никога не е проблем.

ArturDent написа:P.S. Ако много си загрижен за живота на крушката мода да ти дам следната идея:
Температурата на крушката зависи от квадрата на напрежението.
Не! не отчиташ възможността за охлаждане! това че нараства "квадратично" не значи, че се охлажда константно..
т.е. колкото по-топло, толкова повече се охлажда...
ArturDent написа:В същия момент живота на крушката зависи също квадратично от температурата - т.е. живота на крушката зависи от напрежението на ЧЕТВЪРТА степен. --
Това как го извади..за горното ясно през мощността, ама това?
На практика, намаляване с 1 волт от нормалното работно напрежение, може да води до значително удължаване на живота на крушката, но и драстично с над 30% намалява светенето и.!!
да не говорим, че крушката е изчислена да издържи Х часа на това напрежение нали?... срещу тази сума която се разделяш за нея..
така че в крайна сметка финансово погледнато..
по-добре да си я оставиш на номинално напрежение и да виждаш добре, и да не я напипаш с пръсти..
отколкото да я напипаш с пръсти и да и свалиш 1 волт...
заяждам се...
Егати лекцията...
поздрави...
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
wili98]
щом е за черпене ша дода и до Русе..
[/quote]
Ами идвай ... офиса ми се намира на ул. Зайчар 18...до нас има кръчма![]()
[quote="wili98 написа:... т.е. живота на крушката зависи от напрежението на ЧЕТВЪРТА степен. Това как го извади..за горното ясно през мощността, ама това?
.....На практика, намаляване с 1 волт от нормалното работно напрежение, може да води до значително удължаване на живота на крушката, но и драстично с над 30% намалява светенето и.!!
Глей сега к'во: Ами тези неща съм ги учил и ги заня със сигурност.
Живота на една крушка зависи квадратично от температутата и. Която пък зависи на квадрат от напрежението - ето ти ЧЕТВЪРТА степен.

Ето и сметката, при 90% напрежение:
81% (0.9*0.9) от светлинния поток.
152% (1/(0.9*0.9*0.9*0.9)) срок на живот.
wili98 написа:така че в крайна сметка финансово погледнато..
по-добре да си я оставиш на номинално напрежение и да виждаш добре, и да не я напипаш с пръсти..
отколкото да я напипаш с пръсти и да и свалиш 1 волт...
заяждам се...
Егати лекцията...
поздрави...
Най-добре е !
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Колега ArturDent аз продължавам да твърдя, че Пасат `99 има отделна от къси и дълги стандартна крушка /4-5W/ за габаритите, може би не си я забелязал /или колата ти е някакъв спешъл едишън/.
Това за квадрата на напрежението идва от това, че последния разделен на съпротивлението дава мощността а тя вече е в линейна зависимост със светлинния поток, но всичко това за крушки с нажежаема жичка.
А иначи дори и най-малки замърсявания по повърхноста на халогенна/не обикновенна/ крушка водят както каза колегата wili98 до доста по-голямото нагряване в тези зони и без значение изгаря ли мазното или не - зоните са с различна температура -> различно температурно разширение -> крушката или се пука или от към цокъла се разхерметизира и това е края и.
Това за квадрата на напрежението идва от това, че последния разделен на съпротивлението дава мощността а тя вече е в линейна зависимост със светлинния поток, но всичко това за крушки с нажежаема жичка.
А иначи дори и най-малки замърсявания по повърхноста на халогенна/не обикновенна/ крушка водят както каза колегата wili98 до доста по-голямото нагряване в тези зони и без значение изгаря ли мазното или не - зоните са с различна температура -> различно температурно разширение -> крушката или се пука или от към цокъла се разхерметизира и това е края и.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта