крушката на фара-някои подробности...

Техническа и сервизна информация за Passat
bari_sv
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 05 яну 2006 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

крушката на фара-някои подробности...

Мнениеот bari_sv » Чет 09 фев 2006 22:17


възможно ли е да ми е изгоряла крушката на фара при положение ,че имам габарити и дълги светлини.Ако е така лесно ли се отваря фара за да се смени?vw passat 1998 :?:




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 09 фев 2006 23:45


Възможно е да е изгоряла. Даже си мисля че дългите и късите са с отделна крушка. А как се отваря фара - нека някой с ъакъв пасат каже.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Чет 09 мар 2006 12:54


Напълно е възможно:
1. Дългите светлини на пасата са на отделна крушка
2. Късите и габаритите са на другата крушка, която е с две намотки (габарити и къси), обикновенно гори намотката на късите. На мен ми се е случвало два пъти.

Крушките са H1, H7, (Латинско Х), но не помня коя е за дългите и коя за късите+габарити. Тази за дългите е по-продълговата, а за късите е по сферична :lol: , цената е 7 и 12 лв.(за Bosh).

Как се сменя крушката:
1. Отваряш капака
2. Махаш гуменото уплътнение (а дали нямаше само отзад?)
3. Откопчаваш скобата
4. Отвиваш старата крушка и завиваш новата.
5. Повтаряш т.3, 2, 1

Много е просто, наистина - не ти тряват отверки, ключове и т.н.


Потребителски аватар
dimoboy
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimoboy » Чет 09 мар 2006 13:39


Само да коригирам колегата - при мен (пасат'97) късите са на Н7 , а габаритите са на отделна крушка. Аз не разбрах дали нямаш къси само на единия фар или и на двата?


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 09 мар 2006 20:10


Може и аз да не съм в час ама до сега не съм виждал кола на която къси и габарити да са на една крушка.
И още нещо крушките за къси/дълги се закопчават (примерно със скоба-пружина) държейки ги за цокъла без да ги завиваш защото ако ги хванеш с пръсти за стъклото - пиши ги изгоряли съвсем скоро.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Пет 10 мар 2006 9:39


dmitko написа:Може и аз да не съм в час ама до сега не съм виждал кола на която къси и габарити да са на една крушка.
И още нещо крушките за къси/дълги се закопчават (примерно със скоба-пружина) държейки ги за цокъла без да ги завиваш защото ако ги хванеш с пръсти за стъклото - пиши ги изгоряли съвсем скоро.


Да обобщим:
При мен 99 TDI са 2 бр. крушки, а имаме габарити, къси и дълги т.е. едната от крушките е с две намотки.

Под "завиваш" имах предвид натикването на крушката в гнездото и лекото и завътване.

Това за пръстите са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, незнам кой го е измислил но е голяма простотия. Нима при нормалната експлоатация фара да е затворен херметично? При мъгла влажносттта на възха в него също е много висока. Ако някой ми каже логична причина да не ги пипам с пръсти ще го почерпя. :beer


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 10 мар 2006 10:04


ArturDent написа:Това за пръстите са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, незнам кой го е измислил но е голяма простотия...

За съжаление е пълна истина...
При пипане на халогенна крушка с пръсти, върху нея остава мазнина от твоята кожа, която мазнина в последствие повишава повърхностната температура на стъклото там където стои..
което неминуемо води до по-ранно прецакване на крушката...

Абсолютна истина подкрепена с много практика :)

Обикновенно самата лампа не може да се лепи прах на нея, по простата причина, че тя леко се йонизира при работа, което спомага частиците които се залепват за нея, в последствие да се отлепят, защото получават същият заряд...


Мисля че бях доста логичен..
Време е да почерпиш :)
Да не говорим, че повърхността на крушката се нагрява на определени места до над 400 градуса.

А пък и това за фаровете че не са хереметично затворени, не си напълно прав, защото са прахо и влаго изолирани..

Е да няма вакуум.. но е направено доста по въпроса....


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Пет 10 мар 2006 10:29


wili98 написа:При пипане на халогенна крушка с пръсти, върху нея остава мазнина от твоята кожа...

Обикновенно самата лампа не може да се лепи прах на нея, по простата причина, че тя леко се йонизира при работа, което спомага частиците които се залепват за нея, в последствие да се отлепят, защото получават същият заряд...

Да не говорим, че повърхността на крушката се нагрява на определени места до над 400 градуса.


Дали гореспоменатата мазнина не изгаря при тези 400 градуса?
А защо шибаната мазнина не се йонизира?
:wink: Заяждам се :wink:

wili98 написа:Време е да почерпиш :)


Много си ми далече за да почерпя. Иначе никога не е проблем.


P.S. Ако много си загрижен за живота на крушката мода да ти дам следната идея:
:idea: Температурата на крушката зависи от квадрата на напрежението. В същия момент живота на крушката зависи също квадратично от температурата - т.е. живота на крушката зависи от напрежението на ЧЕТВЪРТА степен. Ако успееш да намалиш напрежението на крушката с 1 волт ще постигнеш удължаване на живота на крушката с около 40~50%. А при два~три волта може да те изкара до живот.

:wink: Да покажа, че и аз знам нещо де...... :wink: :wink: :wink:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 10 мар 2006 10:35


ArturDent написа:... А при два~три волта може да те изкара до живот. ....


Ако не свети може и да е вечна.
Крушките обикновенно горят по време на включване.Когато започне да се нагрява.Ако може да се направи така че през нея да протича малък ток само да загрява до някаква температура то тогава тя ще издържи много повече от нормалното.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Пет 10 мар 2006 10:44


Vasseto написа:Ако не свети може и да е вечна.

... но трябва да се вземат специални мерки срещу корозията на метала на корпуса...

Vasseto написа:Крушките обикновенно горят по време на включване.Когато започне да се нагрява.Ако може да се направи така че през нея да протича малък ток само да загрява до някаква температура то тогава тя ще издържи много повече от нормалното.


Напълно съм съгласен.

Ако времето което отделихме за обсъждане на тази тема го превърнем в пари(надница) можем да си купим толкова крушки, че пасаторите ни да светят като коледни елхи. :lol:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 10 мар 2006 11:56


ArturDent написа:Дали гореспоменатата мазнина не изгаря при тези 400 градуса?
А защо шибаната мазнина не се йонизира?
:wink: Заяждам се :wink:


Не изгаря толкова бързо колкото ти се иска.. + това след като изгори, се създава филм който е здраво залепен за стъклото.. и на практика той създава повишение на повърхностната температура...
А И той се йоонизира, но е доста по-залепен за стъклото отколкото да речем прах...

ArturDent написа:Много си ми далече за да почерпя. Иначе никога не е проблем.
щом е за черпене ша дода и до Русе.. :)


ArturDent написа:P.S. Ако много си загрижен за живота на крушката мода да ти дам следната идея:
:idea: Температурата на крушката зависи от квадрата на напрежението.

Не! не отчиташ възможността за охлаждане! това че нараства "квадратично" не значи, че се охлажда константно..
т.е. колкото по-топло, толкова повече се охлажда...

ArturDent написа:В същия момент живота на крушката зависи също квадратично от температурата - т.е. живота на крушката зависи от напрежението на ЧЕТВЪРТА степен. --

Това как го извади..за горното ясно през мощността, ама това?

На практика, намаляване с 1 волт от нормалното работно напрежение, може да води до значително удължаване на живота на крушката, но и драстично с над 30% намалява светенето и.!!

да не говорим, че крушката е изчислена да издържи Х часа на това напрежение нали?... срещу тази сума която се разделяш за нея..

така че в крайна сметка финансово погледнато..

по-добре да си я оставиш на номинално напрежение и да виждаш добре, и да не я напипаш с пръсти..
отколкото да я напипаш с пръсти и да и свалиш 1 волт...

заяждам се...
Егати лекцията...

поздрави...


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Пет 10 мар 2006 13:33


wili98]
щом е за черпене ша дода и до Русе.. :)
[/quote]
Ами идвай ... офиса ми се намира на ул. Зайчар 18...до нас има кръчма :lol:

[quote="wili98 написа:
... т.е. живота на крушката зависи от напрежението на ЧЕТВЪРТА степен. Това как го извади..за горното ясно през мощността, ама това?
.....На практика, намаляване с 1 волт от нормалното работно напрежение, може да води до значително удължаване на живота на крушката, но и драстично с над 30% намалява светенето и.!!


Глей сега к'во: Ами тези неща съм ги учил и ги заня със сигурност.
Живота на една крушка зависи квадратично от температутата и. Която пък зависи на квадрат от напрежението - ето ти ЧЕТВЪРТА степен.

:!: В интерес на истината пропуснах една "малка" подробност - светлинния поток, от своя страна зависи на втора степен от напрежението. Което ще рече, че при намаляване на напрежението наполовина, светлинния поток намалява 4 пъти, но живота на крушката се овеличава 8 пъти. Все пак имаме "далавера" от намаляването на напрежението.

Ето и сметката, при 90% напрежение:
81% (0.9*0.9) от светлинния поток.
152% (1/(0.9*0.9*0.9*0.9)) срок на живот.



wili98 написа:така че в крайна сметка финансово погледнато..

по-добре да си я оставиш на номинално напрежение и да виждаш добре, и да не я напипаш с пръсти..
отколкото да я напипаш с пръсти и да и свалиш 1 волт...

заяждам се...
Егати лекцията...

поздрави...


Най-добре е !


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Съб 11 мар 2006 8:34


Колега ArturDent аз продължавам да твърдя, че Пасат `99 има отделна от къси и дълги стандартна крушка /4-5W/ за габаритите, може би не си я забелязал /или колата ти е някакъв спешъл едишън/.
Това за квадрата на напрежението идва от това, че последния разделен на съпротивлението дава мощността а тя вече е в линейна зависимост със светлинния поток, но всичко това за крушки с нажежаема жичка.
А иначи дори и най-малки замърсявания по повърхноста на халогенна/не обикновенна/ крушка водят както каза колегата wili98 до доста по-голямото нагряване в тези зони и без значение изгаря ли мазното или не - зоните са с различна температура -> различно температурно разширение -> крушката или се пука или от към цокъла се разхерметизира и това е края и.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Съб 11 мар 2006 11:07


абе тва е хитро аз ще си сложа 200 вата крушки от камион 24волтови и като ги пусна на 12В ще светят вечно с 100 вата и 1/4 от светлинния интензитет.. :roll: опааааа кво обърках



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта