


Работа на климатроник на Б5
- nenko8710
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 1:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Работа на климатроник на Б5
Колеги питането ми е следното. Днес пускам климатроника на LOW при външна температура към 23 града. Значи първоначално работи към 5мин и после спря, после пак се включи за малко и после пак спря и така. Това нормално ли е или има някакъв проблем като например малко количество фрион. Мотора е АФН ако има значение де.
- StS
- Мнения: 2401
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Работа на климатроник на Б5
nenko8710 написа:Колеги питането ми е следното. Днес пускам климатроника на LOW при външна температура към 23 града. Значи първоначално работи към 5мин и после спря, после пак се включи за малко и после пак спря и така. Това нормално ли е или има някакъв проблем като например малко количество фрион. Мотора е АФН ако има значение де.
Виж колега имаш климатроник, когато се спира означава че е достигнал необходимата С*, теб кое те притеснява - че си пуска и спира ли ? Ако е само това - съвсем в реда не нещата е. Карай си с се кефи

- to4ko
- Мнения: 112
- Регистриран на: Вто 09 окт 2007 17:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Работа на климатроник на Б5
Колега от опит като задържа климатроника повече от 5 минути на low и в купето става хладилник.Така ,че е нормално да изключва за да не станеш на ледче.Ако обаче преди да изключи не охладил достатъчно се замисли за фреон и филтърче
- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
Re: Работа на климатроник на Б5
Опиши по-подробно проблема. Като спре след колко време се включва? Измери температурата на въздуха от духалките и го напиши тук!
Иначе е нормално да се изключва от време на време компресора като си постигне желаната температура.
Иначе е нормално да се изключва от време на време компресора като си постигне желаната температура.
- nenko8710
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 1:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Работа на климатроник на Б5
А ми честно казано ми се струва че се изключва преди да е охладил достатъчно. Общо взето включва се и се изключва общо взето през 2 мин. А като се сещам не съм сменял филтъра на климата а може и да иска и малко фрион защото май колата не беше карана известно време преди да я закупя. А одеве колеги се появи е неква нова простотия на климатроника. Като дам контакт някъде около 30 сек целия климатроник мигас всичките му числа и знаци и след това се оправя.
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Работа на климатроник на Б5
Моят преди правеше подобен въртел ,както си работи и изключва,допълвах фреон какво ли не още,накрая ходих до София при едни момчета да го разглобят (компресора) и се оказа ,че някакво бутало вътре се е потрошило и ту е зацепвал ту е спирал,смених го със нов и тука искам да вметна ,че още със влизането в колата (днес бе около 24 градуса във Варна ) започва да духа съответно, студено ако съм го настроил и не спира,ако не го спреш самичък ,но просто си е болка за някой органи да стоиш постоянно на LOW =)
Та започни с проверка на фреона като начало.
Та започни с проверка на фреона като начало.
Re: Работа на климатроник на Б5
Щом при контакт мигат всички сегменти на дисплея е записал грешка закачи го на VAG COM и ще разбереш какво му е.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Работа на климатроник на Б5
low - това е да духа студено каквато и да е температурата в купето . при мен когато го пусна на low не изключва, независимо дали в купето е хладилник.виж ако си му дал 20 градуса примерно и достигне температурата тогава ще изключи . и аз мисля че имаш някакъв проблем . имаше тема как се прави самодиагностика , направи и може би ще откриеш проблема
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Работа на климатроник на Б5
Peteff написа:low - това е да духа студено каквато и да е температурата в купето . при мен когато го пусна на low не изключва, независимо дали в купето е хладилник.виж ако си му дал 20 градуса примерно и достигне температурата тогава ще изключи . и аз мисля че имаш някакъв проблем . имаше тема как се прави самодиагностика , направи и може би ще откриеш проблема
Абсолютно вярно - при зададени стойности LOW или HIGH ( при някои означенията са само LO и HI ) климатроника не се съобразява с температурата в купето - буха максимално горещ и съответно максимално студен въздух...ако е нагласен на константни градуси като ги достигне се гаси и след като се изменят в рамките на 1-2 градуса се пуска отново и си наваксва.
Причинте да се пуска и спира сам при LOW могат да бъдат :
-дефектен датчик за налягането за фреона - ако долееш и не се оправи вероятно може да е от това...стига наляганията да са в нормите като го пуснат.
-ниско налягане на фреона в системата - доливаш.
-високо налягане на фреона в системата - получава се,когато има запушване в системата или лошо или липсващо охлаждане на външния фреонов радиатор.В първия случай фреона е грубо казано затапен и налягането се вдига много и сработва механичната защита на компресора и той спира за да не се бастиса.Във втория случай фреона постъпва в компресора доста по-горещ отколкото трябва (не се охлажда добре от предния радиатор) и заради това налягането в системата е по-голямо и отново сработва защитата на компресора и той се самоизключва.
Пробвай със самодиагностика - ако нищо не излезе отиди на климатикаджия и поискаи да :
-види дали трябва да се долива още фреон - ако трябва да долее.
-ако няма нужда или долее каквото е нужно ама проблема продължава да види :
- каква е стойността на високото налягане в момента на изключване на климатроника.
- каква е стойността на ниското налягане в момента на изключване на климатроника.
-ако има аномалии с наляганията - твърде високо високо налягане или твърде високо ниско налягане следва да изпразни системата,да я промие с азот (т.е. продуха) и да я пълни наново.
Ако наляганията пък са съответно ниско високо налягане следва да долее (ако вече е долял става дума за компресор или отново за запушване) и съответно твръде високо ниско налягане иде реч за запушване из системата или за много влошен охлаждане на климатични радиатор отпред (нямаш идея в моя колко буклуци имаше като го мих преди 2-3 дни....задръства им се питата с буклуци и въздуха не може да минава като хората и се прегряват - резултата е доста повишено високо налягане - крайно вредно за компресора - съкращава му живота здраво).
Ако пък наляганията са си напълно в норма следва да се провери какво е състоянието на датчика за налягането на фреона,който дефакто казва на климатроника дали да сработва или не - би трябвало ако дава ниско налягане да излезе на самодиагностиката,а ако лъже за високо може да се хване с мултицет ама много зависи каква точно е системата за да може да се премери.
Доколкото съм чел при по-новите климатроници има датчик,който следи температурата на самия кондензатор в купето и ако стане отрицателна гаси систамата с цел да не се обледени кондензатора заради водния конденз по питата....
Друго...незнам какво да добавя.
Успех!
- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
Re: Работа на климатроник на Б5
nenko8710 написа:А ми честно казано ми се струва че се изключва преди да е охладил достатъчно. Общо взето включва се и се изключва общо взето през 2 мин.
т.е работи 2 мин, изключва се за 2 мин и после пак работи 2 мин и пак се изключва и т.н.
Ако правилно съм разбрал според мен проблема е от високо налягане в системата. Някои от причините ги е описал колегата преди мен. Друга причина може да е влага в системата, която замръзва в изпарителя и причинява запушване.
Без да ходиш на майстор няма да стане

- mchudomirov
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Работа на климатроник на Б5
"Като дам контакт някъде около 30 сек целия климатроник мигас всичките му числа и знаци и след това се оправя."
И моя правеше преди време така като смених ремъци и ролки... Когато колата беше на контакт и ми се появиха всички знаци просто натиснах копчето да изключа касетофона.. докато колата е на контакт. После пробвах пак и всичко беше наред. Ако е грешка ... съм намерил странно решение без да я закачам на VAG COM.
И моя правеше преди време така като смених ремъци и ролки... Когато колата беше на контакт и ми се появиха всички знаци просто натиснах копчето да изключа касетофона.. докато колата е на контакт. После пробвах пак и всичко беше наред. Ако е грешка ... съм намерил странно решение без да я закачам на VAG COM.
- nenko8710
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 1:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Работа на климатроник на Б5
Колеги диагностиката показа следните грешки 4f7 и 318. Занулих го и сега вече работи нормално.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Работа на климатроник на Б5
пушка си значи , но не се ли чудиш как са се породили грешките . и ако има проблем нали пак ще ги натрупа тези грешки които си изтрил
- nenko8710
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 1:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Работа на климатроник на Б5
Да сигурно пак ще се появят грешките но след 10 дни ще го карам да видат какъв е проблема фреон филтър клапи и тем подобни филми
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Работа на климатроник на Б5
04F7 Temperature Flap Servo Motor 0x25
0318 Air Conditioner Pressure Switch 0x23
Това са ти грешките.
0318 Air Conditioner Pressure Switch 0x23
Това са ти грешките.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта