Работа на климатроник на Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
nenko8710
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 1:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Работа на климатроник на Б5

Мнениеот nenko8710 » Сря 08 апр 2009 17:28


Колеги питането ми е следното. Днес пускам климатроника на LOW при външна температура към 23 града. Значи първоначално работи към 5мин и после спря, после пак се включи за малко и после пак спря и така. Това нормално ли е или има някакъв проблем като например малко количество фрион. Мотора е АФН ако има значение де.




Потребителски аватар
StS
Мнения: 2401
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот StS » Сря 08 апр 2009 17:43


nenko8710 написа:Колеги питането ми е следното. Днес пускам климатроника на LOW при външна температура към 23 града. Значи първоначално работи към 5мин и после спря, после пак се включи за малко и после пак спря и така. Това нормално ли е или има някакъв проблем като например малко количество фрион. Мотора е АФН ако има значение де.


Виж колега имаш климатроник, когато се спира означава че е достигнал необходимата С*, теб кое те притеснява - че си пуска и спира ли ? Ако е само това - съвсем в реда не нещата е. Карай си с се кефи :drive


Потребителски аватар
to4ko
Мнения: 112
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот to4ko » Сря 08 апр 2009 20:52


Колега от опит като задържа климатроника повече от 5 минути на low и в купето става хладилник.Така ,че е нормално да изключва за да не станеш на ледче.Ако обаче преди да изключи не охладил достатъчно се замисли за фреон и филтърче


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот GodLike » Сря 08 апр 2009 20:57


Опиши по-подробно проблема. Като спре след колко време се включва? Измери температурата на въздуха от духалките и го напиши тук!
Иначе е нормално да се изключва от време на време компресора като си постигне желаната температура.


Потребителски аватар
nenko8710
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 1:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот nenko8710 » Сря 08 апр 2009 23:28


А ми честно казано ми се струва че се изключва преди да е охладил достатъчно. Общо взето включва се и се изключва общо взето през 2 мин. А като се сещам не съм сменял филтъра на климата а може и да иска и малко фрион защото май колата не беше карана известно време преди да я закупя. А одеве колеги се появи е неква нова простотия на климатроника. Като дам контакт някъде около 30 сек целия климатроник мигас всичките му числа и знаци и след това се оправя.


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот Тони1 » Сря 08 апр 2009 23:32


Моят преди правеше подобен въртел ,както си работи и изключва,допълвах фреон какво ли не още,накрая ходих до София при едни момчета да го разглобят (компресора) и се оказа ,че някакво бутало вътре се е потрошило и ту е зацепвал ту е спирал,смених го със нов и тука искам да вметна ,че още със влизането в колата (днес бе около 24 градуса във Варна ) започва да духа съответно, студено ако съм го настроил и не спира,ако не го спреш самичък ,но просто си е болка за някой органи да стоиш постоянно на LOW =)
Та започни с проверка на фреона като начало.


velevtr
Мнения: 55
Регистриран на: Съб 03 май 2008 5:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Трявна

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот velevtr » Чет 09 апр 2009 5:17


Щом при контакт мигат всички сегменти на дисплея е записал грешка закачи го на VAG COM и ще разбереш какво му е.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот Peteff » Чет 09 апр 2009 7:59


low - това е да духа студено каквато и да е температурата в купето . при мен когато го пусна на low не изключва, независимо дали в купето е хладилник.виж ако си му дал 20 градуса примерно и достигне температурата тогава ще изключи . и аз мисля че имаш някакъв проблем . имаше тема как се прави самодиагностика , направи и може би ще откриеш проблема


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот zfa159 » Чет 09 апр 2009 9:43


Peteff написа:low - това е да духа студено каквато и да е температурата в купето . при мен когато го пусна на low не изключва, независимо дали в купето е хладилник.виж ако си му дал 20 градуса примерно и достигне температурата тогава ще изключи . и аз мисля че имаш някакъв проблем . имаше тема как се прави самодиагностика , направи и може би ще откриеш проблема

Абсолютно вярно - при зададени стойности LOW или HIGH ( при някои означенията са само LO и HI ) климатроника не се съобразява с температурата в купето - буха максимално горещ и съответно максимално студен въздух...ако е нагласен на константни градуси като ги достигне се гаси и след като се изменят в рамките на 1-2 градуса се пуска отново и си наваксва.
Причинте да се пуска и спира сам при LOW могат да бъдат :
-дефектен датчик за налягането за фреона - ако долееш и не се оправи вероятно може да е от това...стига наляганията да са в нормите като го пуснат.
-ниско налягане на фреона в системата - доливаш.
-високо налягане на фреона в системата - получава се,когато има запушване в системата или лошо или липсващо охлаждане на външния фреонов радиатор.В първия случай фреона е грубо казано затапен и налягането се вдига много и сработва механичната защита на компресора и той спира за да не се бастиса.Във втория случай фреона постъпва в компресора доста по-горещ отколкото трябва (не се охлажда добре от предния радиатор) и заради това налягането в системата е по-голямо и отново сработва защитата на компресора и той се самоизключва.
Пробвай със самодиагностика - ако нищо не излезе отиди на климатикаджия и поискаи да :
-види дали трябва да се долива още фреон - ако трябва да долее.
-ако няма нужда или долее каквото е нужно ама проблема продължава да види :
- каква е стойността на високото налягане в момента на изключване на климатроника.
- каква е стойността на ниското налягане в момента на изключване на климатроника.
-ако има аномалии с наляганията - твърде високо високо налягане или твърде високо ниско налягане следва да изпразни системата,да я промие с азот (т.е. продуха) и да я пълни наново.
Ако наляганията пък са съответно ниско високо налягане следва да долее (ако вече е долял става дума за компресор или отново за запушване) и съответно твръде високо ниско налягане иде реч за запушване из системата или за много влошен охлаждане на климатични радиатор отпред (нямаш идея в моя колко буклуци имаше като го мих преди 2-3 дни....задръства им се питата с буклуци и въздуха не може да минава като хората и се прегряват - резултата е доста повишено високо налягане - крайно вредно за компресора - съкращава му живота здраво).
Ако пък наляганията са си напълно в норма следва да се провери какво е състоянието на датчика за налягането на фреона,който дефакто казва на климатроника дали да сработва или не - би трябвало ако дава ниско налягане да излезе на самодиагностиката,а ако лъже за високо може да се хване с мултицет ама много зависи каква точно е системата за да може да се премери.
Доколкото съм чел при по-новите климатроници има датчик,който следи температурата на самия кондензатор в купето и ако стане отрицателна гаси систамата с цел да не се обледени кондензатора заради водния конденз по питата....
Друго...незнам какво да добавя.
Успех!


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот GodLike » Чет 09 апр 2009 10:41


nenko8710 написа:А ми честно казано ми се струва че се изключва преди да е охладил достатъчно. Общо взето включва се и се изключва общо взето през 2 мин.


т.е работи 2 мин, изключва се за 2 мин и после пак работи 2 мин и пак се изключва и т.н.

Ако правилно съм разбрал според мен проблема е от високо налягане в системата. Някои от причините ги е описал колегата преди мен. Друга причина може да е влага в системата, която замръзва в изпарителя и причинява запушване.
Без да ходиш на майстор няма да стане :no-no Тук можем страници с възможни причини да изпишем, но полза никаква!


Потребителски аватар
mchudomirov
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот mchudomirov » Чет 09 апр 2009 10:51


"Като дам контакт някъде около 30 сек целия климатроник мигас всичките му числа и знаци и след това се оправя."

И моя правеше преди време така като смених ремъци и ролки... Когато колата беше на контакт и ми се появиха всички знаци просто натиснах копчето да изключа касетофона.. докато колата е на контакт. После пробвах пак и всичко беше наред. Ако е грешка ... съм намерил странно решение без да я закачам на VAG COM.


Потребителски аватар
nenko8710
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 1:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот nenko8710 » Чет 09 апр 2009 13:50


Колеги диагностиката показа следните грешки 4f7 и 318. Занулих го и сега вече работи нормално.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот Peteff » Чет 09 апр 2009 15:13


пушка си значи , но не се ли чудиш как са се породили грешките . и ако има проблем нали пак ще ги натрупа тези грешки които си изтрил


Потребителски аватар
nenko8710
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 1:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот nenko8710 » Чет 09 апр 2009 16:08


Да сигурно пак ще се появят грешките но след 10 дни ще го карам да видат какъв е проблема фреон филтър клапи и тем подобни филми


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Работа на климатроник на Б5

Мнениеот kirhadj » Чет 09 апр 2009 20:22


04F7 Temperature Flap Servo Motor 0x25
0318 Air Conditioner Pressure Switch 0x23


Това са ти грешките.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта