И моя както го оставя така и го намирам след като наново завъртя ключа. Единствено ако го оставя включен и изгася, след това като запаля се включва както си е бил преди това и веднага започва да променя просто мощността си, но това си е нормално вече от различните температури.
Аз друго ми е интересно пък, вие колеги как разбирате кога ви работи климатроника и кога не. Питам защото до колкото знам климатроника не работи единствено когато е включен ECON режима, при всички други случаи означава ли че работи? Защото примерно оставям го зимата на ECON само на парно нали, но като реши предното стъкло да се запотява от дъждове и др. и натисна копчето да духа на стъклото автоматично ECON се изключва. Това значи ли че климатроника вече работи? Питам, понеже на звук не чувам нищо по-различно когато би трябвало да е включен и когато е на ECON режим, нито има разлика в мощността, разхода и т.н. Става въпрос за мотора 1,8Т на Б5,5 2003.
как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
- toschomacher
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
Леко си в грешка - климатроник е цялата система - не само тази за охлаждане или тази за затопляне а като цяло всичко - наречи го ако искаш парно,ако иска климатик,ако искаш просто онова нещо,което вее и топли или охлажда - това цялото е климатроника.
Разликата между климатик и климатроник е следната - при климатик задаваш дали да духа топло или студено а не и какви точно градуси.При климатика ти сам си пускаш и спираш студеното от копче...повечето климатици са и с ръчно управление на клапите - врътка.
При климатрониците врътките за насочване на въздушния поток са заменени от бутончета - цъкаш и то си действа. Също така задавашопределени градуси и системата има грижата да ги спазва максимално точно като споре околните фактори преценява дали да топли и да охлажда и въобще какво да прави за да го докара такова,каквото го искаш....съшо има и други разлики ама тях не ги гледаме сега.
Реално по повод твоя въпрос - климатроника може да бъде изгасен изцяло - тогава на дисплея свети OFF и нищо не духа от никъде.Ако на дисплея свети нещо различно от OFF значи климатроника работи и тогава той има сследните режими :
-> Аuto - тогава контролера на климатроника си определя сам от какво има нужда и си контролира останалата периферия - ако трябва си загрява въздуха в купето,ако трябва си пали компресора и си го изстудява....по принцип при този режим според зададените градуси контролера сам преценява кога да използва и кога не компресора.При този режим нямаш влияние върхху скоростта на вентиалатора - тя е горе-долу максимална докато не се постигнат зададените градуси и горе-долу минимална като ги достигнее...колкото да ги поддържа.С натискането на което и да е копче от панела при зададен режим Аuto климатроника сам излиза от този режим и минава в друг режим :
-> Друг режим - тогава ти задаваш конкретно накъде да духа вентилатора и той започва да вее - вее въздух с налгасената от теб температура към зададеното място и ти сам си гласиш скоростта на вентилатора и мястото,където да вее.
Сега по повод Econ - когато системата е с пуснато копче за въпросната екстра не работи компресора за фреона (въпроса с мощността и т.н. и т.н.) и съответно системата не може д охлажда въздуха,който постъпва отвън....основно се ползва зимата и дефакто тогава си става едно просто парно с електронно управление на клапите т.е. къде да духа.Тази екстра може да се съчеатае с оказване на посока на въздушния поток и да се регулира скоростта на вентилатора.....съответно е неприложима заедно с режим Auto.
Разликата между климатик и климатроник е следната - при климатик задаваш дали да духа топло или студено а не и какви точно градуси.При климатика ти сам си пускаш и спираш студеното от копче...повечето климатици са и с ръчно управление на клапите - врътка.
При климатрониците врътките за насочване на въздушния поток са заменени от бутончета - цъкаш и то си действа. Също така задавашопределени градуси и системата има грижата да ги спазва максимално точно като споре околните фактори преценява дали да топли и да охлажда и въобще какво да прави за да го докара такова,каквото го искаш....съшо има и други разлики ама тях не ги гледаме сега.
Реално по повод твоя въпрос - климатроника може да бъде изгасен изцяло - тогава на дисплея свети OFF и нищо не духа от никъде.Ако на дисплея свети нещо различно от OFF значи климатроника работи и тогава той има сследните режими :
-> Аuto - тогава контролера на климатроника си определя сам от какво има нужда и си контролира останалата периферия - ако трябва си загрява въздуха в купето,ако трябва си пали компресора и си го изстудява....по принцип при този режим според зададените градуси контролера сам преценява кога да използва и кога не компресора.При този режим нямаш влияние върхху скоростта на вентиалатора - тя е горе-долу максимална докато не се постигнат зададените градуси и горе-долу минимална като ги достигнее...колкото да ги поддържа.С натискането на което и да е копче от панела при зададен режим Аuto климатроника сам излиза от този режим и минава в друг режим :
-> Друг режим - тогава ти задаваш конкретно накъде да духа вентилатора и той започва да вее - вее въздух с налгасената от теб температура към зададеното място и ти сам си гласиш скоростта на вентилатора и мястото,където да вее.
Сега по повод Econ - когато системата е с пуснато копче за въпросната екстра не работи компресора за фреона (въпроса с мощността и т.н. и т.н.) и съответно системата не може д охлажда въздуха,който постъпва отвън....основно се ползва зимата и дефакто тогава си става едно просто парно с електронно управление на клапите т.е. къде да духа.Тази екстра може да се съчеатае с оказване на посока на въздушния поток и да се регулира скоростта на вентилатора.....съответно е неприложима заедно с режим Auto.
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
пааа... купете си коли с климатик. Натискаш AC и работи, не го искаш.. гасиш 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
valerius написа:пааа... купете си коли с климатик. Натискаш AC и работи, не го искаш.. гасиш
Че с климатроника е още по-готино - само казваш колко градуса искаш да е в купето

Иначе той сам си гласи ако трябва да ти топли да ти вее топло в крата с идеята,че там е най-ниско и оттам избътва студения въздух нагоре и загрява много добре всичко. Ако пък трябва да ти студи вее в максимално горната точка на колата (централните духалки) с идеята да избутва оттам топлия въздух....учена работа


Самод дето трябва да знаеш как да го ползваш

-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 20 фев 2009 18:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kazanlak
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
Моя също се включва самичък-В5-98г.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
Може ли и аз да задам негърски въпрос? Как да си сменя градусите от F във С /В5 - 97г/ Че иначе трябва да ги смятам с калема.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
Понеже темата е обширна вече да добавя ако някой си търси за в бъдеще да си види - при по-старите климатроници на В3 и В4 има едно много малко копченце на конзолата и като го цъкнеш минава от Ц във Фаренхайт и обратно....едно дето прилича на ресет копченце точно долу при останалите бутони.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
AmW написа:Auto +econ
Благодаяря,колега! Стана!
- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
Да изровя тази тема 
Едно приятелче ме пита абе защо така ми се включва климатроника всеки път (пасат б5) като запаля?
Моя голф също има датчици, но това с пускането на климатр. сам не го прави. Няма ли отговор на въпроса вече?

Едно приятелче ме пита абе защо така ми се включва климатроника всеки път (пасат б5) като запаля?
Моя голф също има датчици, но това с пускането на климатр. сам не го прави. Няма ли отговор на въпроса вече?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
Въпрос на софтуер на контролера.Теста е елементарен :
1.гласите климатроника да е на Ауто,примерно на 20 градуса или други,различни от 22 градуса.После без да го пипате (остава си включен),гасите колата.След час-два палите отново колата и трябва да си тръгне сам на последно зададените градуси.Ако това е така - всичко му е наред.Ако тръгва винаги на 22 градуса при такъв експеримент - няма му паметта (едни постоянни 12V на едно краче,според контролера).
При всички Голф 4 и някои Пасат В5,при работещ климатик,ако се натисне Ауто,тогава градусите автоматично стават 22,без значение какви са били преди това.Това е нормално да е така и не е проблем,че се случва

1.гласите климатроника да е на Ауто,примерно на 20 градуса или други,различни от 22 градуса.После без да го пипате (остава си включен),гасите колата.След час-два палите отново колата и трябва да си тръгне сам на последно зададените градуси.Ако това е така - всичко му е наред.Ако тръгва винаги на 22 градуса при такъв експеримент - няма му паметта (едни постоянни 12V на едно краче,според контролера).
При всички Голф 4 и някои Пасат В5,при работещ климатик,ако се натисне Ауто,тогава градусите автоматично стават 22,без значение какви са били преди това.Това е нормално да е така и не е проблем,че се случва


-
- Мнения: 44
- Регистриран на: Чет 04 фев 2010 23:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
И при мен се пуска винаги Б5 АФН 98г, дразни ме но се свиква, но искам все пак да разбера дали е проблем или е нормално.
- dancho_kolev
- Мнения: 85
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 15:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
И при мен се включва понякога сам, като съм го оставил на OFF.Явно така са всички. А иначе климатроника си работи перфектно!
- kikogsxr
- Мнения: 286
- Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
dancho_kolev написа:И при мен се включва понякога сам, като съм го оставил на OFF.Явно така са всички. А иначе климатроника си работи перфектно!
Добре колеги, при мен пък става следната ситуация - паля, вкл. климатроника примерно на 25 градуса, гася и не се включва автоматично, включвам го втория път ръчно, гася втори път и на третото палене се вкючва автоматично на 25 градуса(интервалите на палене и гасене са почти еднакви). Проблем ли е?

П.С. Работи си машинката, мен лично не ме дразни, само се питам дали има нещо да се подготвям предварително психически

-
- Мнения: 271
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване
При мен пък при палене се стартира така както съм го оставил преди това. Ако съм го оставил на 22градуса се включва на 22 градуса. Ако съм го оставил на Off си тръгва на Off. Зимата го оставям включен на 25 градуса на econ и цяла зима не го пипам. Лятото го оставям на off и го включвам само когато е необходимо. Може би е въпрос на настройки, но това е само предположение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта