как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
toschomacher
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот toschomacher » Чет 09 апр 2009 21:34


И моя както го оставя така и го намирам след като наново завъртя ключа. Единствено ако го оставя включен и изгася, след това като запаля се включва както си е бил преди това и веднага започва да променя просто мощността си, но това си е нормално вече от различните температури.
Аз друго ми е интересно пък, вие колеги как разбирате кога ви работи климатроника и кога не. Питам защото до колкото знам климатроника не работи единствено когато е включен ECON режима, при всички други случаи означава ли че работи? Защото примерно оставям го зимата на ECON само на парно нали, но като реши предното стъкло да се запотява от дъждове и др. и натисна копчето да духа на стъклото автоматично ECON се изключва. Това значи ли че климатроника вече работи? Питам, понеже на звук не чувам нищо по-различно когато би трябвало да е включен и когато е на ECON режим, нито има разлика в мощността, разхода и т.н. Става въпрос за мотора 1,8Т на Б5,5 2003.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот zfa159 » Чет 09 апр 2009 21:57


Леко си в грешка - климатроник е цялата система - не само тази за охлаждане или тази за затопляне а като цяло всичко - наречи го ако искаш парно,ако иска климатик,ако искаш просто онова нещо,което вее и топли или охлажда - това цялото е климатроника.
Разликата между климатик и климатроник е следната - при климатик задаваш дали да духа топло или студено а не и какви точно градуси.При климатика ти сам си пускаш и спираш студеното от копче...повечето климатици са и с ръчно управление на клапите - врътка.
При климатрониците врътките за насочване на въздушния поток са заменени от бутончета - цъкаш и то си действа. Също така задавашопределени градуси и системата има грижата да ги спазва максимално точно като споре околните фактори преценява дали да топли и да охлажда и въобще какво да прави за да го докара такова,каквото го искаш....съшо има и други разлики ама тях не ги гледаме сега.
Реално по повод твоя въпрос - климатроника може да бъде изгасен изцяло - тогава на дисплея свети OFF и нищо не духа от никъде.Ако на дисплея свети нещо различно от OFF значи климатроника работи и тогава той има сследните режими :
-> Аuto - тогава контролера на климатроника си определя сам от какво има нужда и си контролира останалата периферия - ако трябва си загрява въздуха в купето,ако трябва си пали компресора и си го изстудява....по принцип при този режим според зададените градуси контролера сам преценява кога да използва и кога не компресора.При този режим нямаш влияние върхху скоростта на вентиалатора - тя е горе-долу максимална докато не се постигнат зададените градуси и горе-долу минимална като ги достигнее...колкото да ги поддържа.С натискането на което и да е копче от панела при зададен режим Аuto климатроника сам излиза от този режим и минава в друг режим :
-> Друг режим - тогава ти задаваш конкретно накъде да духа вентилатора и той започва да вее - вее въздух с налгасената от теб температура към зададеното място и ти сам си гласиш скоростта на вентилатора и мястото,където да вее.
Сега по повод Econ - когато системата е с пуснато копче за въпросната екстра не работи компресора за фреона (въпроса с мощността и т.н. и т.н.) и съответно системата не може д охлажда въздуха,който постъпва отвън....основно се ползва зимата и дефакто тогава си става едно просто парно с електронно управление на клапите т.е. къде да духа.Тази екстра може да се съчеатае с оказване на посока на въздушния поток и да се регулира скоростта на вентилатора.....съответно е неприложима заедно с режим Auto.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот valerius » Чет 09 апр 2009 22:11


пааа... купете си коли с климатик. Натискаш AC и работи, не го искаш.. гасиш :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот zfa159 » Чет 09 апр 2009 23:05


valerius написа:пааа... купете си коли с климатик. Натискаш AC и работи, не го искаш.. гасиш :да:

Че с климатроника е още по-готино - само казваш колко градуса искаш да е в купето mhihi
Иначе той сам си гласи ако трябва да ти топли да ти вее топло в крата с идеята,че там е най-ниско и оттам избътва студения въздух нагоре и загрява много добре всичко. Ако пък трябва да ти студи вее в максимално горната точка на колата (централните духалки) с идеята да избутва оттам топлия въздух....учена работа ;) И за по-дълъг път направо си е екстра - гласиш го на 22-24 градуса и си караш - навън дали е 200 или е -30 ти е все едно :)
Самод дето трябва да знаеш как да го ползваш ;)


LUzunchev
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 18:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kazanlak

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот LUzunchev » Пет 10 апр 2009 6:54


Моя също се включва самичък-В5-98г.


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот bayspiro » Пет 10 апр 2009 12:11


Може ли и аз да задам негърски въпрос? Как да си сменя градусите от F във С /В5 - 97г/ Че иначе трябва да ги смятам с калема.


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот AmW » Пет 10 апр 2009 16:26


Auto +econ :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот zfa159 » Пет 10 апр 2009 22:42


Понеже темата е обширна вече да добавя ако някой си търси за в бъдеще да си види - при по-старите климатроници на В3 и В4 има едно много малко копченце на конзолата и като го цъкнеш минава от Ц във Фаренхайт и обратно....едно дето прилича на ресет копченце точно долу при останалите бутони.


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот bayspiro » Пон 13 апр 2009 11:35


AmW написа:Auto +econ :да:

Благодаяря,колега! Стана!


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот skotis » Пет 09 сеп 2011 14:19


Да изровя тази тема :)
Едно приятелче ме пита абе защо така ми се включва климатроника всеки път (пасат б5) като запаля?
Моя голф също има датчици, но това с пускането на климатр. сам не го прави. Няма ли отговор на въпроса вече?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот zfa159 » Съб 10 сеп 2011 0:02


Въпрос на софтуер на контролера.Теста е елементарен :
1.гласите климатроника да е на Ауто,примерно на 20 градуса или други,различни от 22 градуса.После без да го пипате (остава си включен),гасите колата.След час-два палите отново колата и трябва да си тръгне сам на последно зададените градуси.Ако това е така - всичко му е наред.Ако тръгва винаги на 22 градуса при такъв експеримент - няма му паметта (едни постоянни 12V на едно краче,според контролера).
При всички Голф 4 и някои Пасат В5,при работещ климатик,ако се натисне Ауто,тогава градусите автоматично стават 22,без значение какви са били преди това.Това е нормално да е така и не е проблем,че се случва :)
:beer


florin
Мнения: 44
Регистриран на: Чет 04 фев 2010 23:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот florin » Вто 18 окт 2011 19:18


И при мен се пуска винаги Б5 АФН 98г, дразни ме но се свиква, но искам все пак да разбера дали е проблем или е нормално.


Потребителски аватар
dancho_kolev
Мнения: 85
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот dancho_kolev » Сря 19 окт 2011 15:11


И при мен се включва понякога сам, като съм го оставил на OFF.Явно така са всички. А иначе климатроника си работи перфектно!


Потребителски аватар
kikogsxr
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот kikogsxr » Сря 19 окт 2011 15:48


dancho_kolev написа:И при мен се включва понякога сам, като съм го оставил на OFF.Явно така са всички. А иначе климатроника си работи перфектно!


Добре колеги, при мен пък става следната ситуация - паля, вкл. климатроника примерно на 25 градуса, гася и не се включва автоматично, включвам го втория път ръчно, гася втори път и на третото палене се вкючва автоматично на 25 градуса(интервалите на палене и гасене са почти еднакви). Проблем ли е? :hmmmm

П.С. Работи си машинката, мен лично не ме дразни, само се питам дали има нещо да се подготвям предварително психически :Mr Green Fun


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: как да изключа климатроника да не се пуска при запалване

Мнениеот mtm_golf » Чет 20 окт 2011 17:48


При мен пък при палене се стартира така както съм го оставил преди това. Ако съм го оставил на 22градуса се включва на 22 градуса. Ако съм го оставил на Off си тръгва на Off. Зимата го оставям включен на 25 градуса на econ и цяла зима не го пипам. Лятото го оставям на off и го включвам само когато е необходимо. Може би е въпрос на настройки, но това е само предположение.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта