didodi написа:Верно си е на късмет ама "Италианец = мърляч" по отношение на автомобилите, пресен пример търсихме Голф за баща ми по Пловдивския регион и най-арен се оказа едно ТДИ 97-а от автокъща. Имаше малки забележки но за 12 год кола нормално. При обслужването в сервиза след замяна на всяка част се установява че е оригиналната, тоест жабара не е сменял нищо докато не го е продал (от 1свен собсвеник е колата)Да не споменавам и за 5-те изгорели крушки на 3-я стоп !!!! Една крушка от 20-си стинки като не сменя к'во говорим за стопанисване на кола изобщо

Моя AFN го взех от Германия (Rossenheim), но беше експлоатиран в Италия. Автокъщата е на сърбин...
Нито съм имал понятие от Passat B5, нито че е с такова окачване, турбини и т.н. Просто ми беше писнало да обикалям вече 5 дни, щото всичко дето намирах беше скъпо, а Пасата "грееше" за 4500 евро, свалихме ги на 4300. Това есента на 2007-ма. Нямаше сервизна книжка. Но на колонката имаше позатъркани лепенки от сервиз с км които ми даваха надежда.
Като разчетох, се оказа че собственик първите 3 години е бил чичко на средна възраст, а след това е продадена дедо или баба, че така и не разбрах името на мъж ли е или на жена. Но ЕГН-то беше фрапиращо. Километрите бяха 154 000.
Докара си ме без проблем, оттогава 30000 км навъртях като съм сменял само масло и антифриз, даже ремъци не съм пипал, щото ангренажния, пък и другите ми се виждат в топ кондиция. Преди два месеца смених задните накладки. Шарнири, носачи, нищо не съм пипал, и нищо не тропа, даже и при реглаж на предницата хората я гледаха и казаха и те, че всичко си е наред. Ръждица има на две-три петънца на задния капак под стъклото точно дето е уплътнението, вече 2-3 пъти го боядисвам мястото. Вдига си 185-190 без проблем, ускорява си добре, масло 5W-40 харчи около 150мл на 1500км при скорост 130-140. Отвътре салона си беше чист и в отлично състояние. Когато я взех вътре имаше някакви боклучета, части от детски играчки две-три, малко петънце разтопен шоколад под седалката, борови иглички около акумулатора [седяла е на сянка

]. Само вратата на шофьора е получила малко луфт и е попровиснала малко. Другите са на хладилник. Дясната предна не се отваряше добре, щото не беше регулирано жилото на дръжката. Купих си я с багажник за фолксваген в калъф оригинален и чист, беше си в багажника. Радиото обаче беше взето, ама ми дадоха друго, впоследствие си сложих Sony - пасна идеално. По моему, сигурно е била на някакви лети джанти, взети са, взели са радиото незнайно защо, и са ми я продали със 300-400 евро отгоре, и готово.
Това е то, кола на "италиански мърляч". Първо пътищата им са превъзходни в Италия, после индустрията им, и всичко им е доста развито (говоря за Северна Италия). Не ми е направило впечатление да се щурат по пътищата повече отколкото в другите държави и да правят ралита, то рали се прави на дупки, а там дупки няма. Зима има, примерно моя Пасат е от Belluno, там са си Алпите, разликата с Австрия е, че са южните склонове. Все пак зима си има и там, макар и не като в Австрия. Не може да се генерализира, че всичко от Италия е скапано. Въпреки, че може да съм улучил 5-те процента които са читави.
