Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот dimo69 » Нед 12 апр 2009 19:32


Здравейте приятели!Имам Пасат 1.8 моно 90 к.с. 1992 год.Та да разкажа за моя проблем че тук има хора които много разбират и мнението им винаги ми е помагало!Есента си смених гарнитура на картера-старата леко сълзеше и се оказа че на 2 места се е скъсала.Купих някаква гумена-за 10 лева и сложих и черен силикон за всеки случай този в червената тубичка.Не съм имал проблем до сега винаги си гледам отдолу абе въобще редовно проверявам всичко и онзи ден след 50 км.пробег открих леко сълзене откъм хидравличната помпа но картера ми беше омаслен.Зачистих капака и се оказа че почти всички болтчета бяха разхлабили стегнах ги хубаво и след още 50 км.като погледнах същата работа пак разхлабени болтчета и пак омаслен капак на картера та искам вашия съвет на какво може да се дължи това само да допълня нещо ако ви е от полза-мерих дупките на болтчетата през капачето на картера и гарнитурата са 23мм а мойте болтчета са 15мм дали ако сложа 20мм и федер шайба ще реша проблема със стягането и разхлабването пробвах с 1 болт 20 мм с шаиба-федер влезе много лесно и стегна дали канала е докрая с резба а не е изпуснал нито един болт щото ги стягам затягат добре и след малко пак могат да се донатегнат .Благодаря предварително на всички които откликнат на моя проблем.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 12 апр 2009 23:23


Сигурно от вибрациите се отвиват, смени им федер шайбите с нови и ако това не помогне, с някакъв друг осигурител за резба, нещо като капка силикон, по резбата, течен тефлон или тефлонова лента.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19714
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот radotom » Пон 13 апр 2009 0:18


Струва ми се, че точно силикона ти е направил белята! :(
По принцип там не се слага силикон. Само се забърсва добре (по възможност- с коресилин), така, че да е абсолютно равно всичко и се стяга.
Силикона- хубаво- той е импрегнатор, ама докато не е засъхнал гарнитурата се плъзга и вероятно сега някъде се е подгънала и продължава да си бяга от каналчето на капака.
Вероятно при следващата смяна на масло ще се наложи ново махане на гарнитура, но този път само перфектно зачистване, обезмасляване и стягане не много силно, просто да е равномерно.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот Stenly » Пон 13 апр 2009 9:04


-Трябва да са абсолютно сухи двете повърхности
-Трябва да се стегнат равномерно болтчетата има определени килограми.
-След като се стегнат се изчакваше около 15ина мин да слегне гарнитурата и след това се притягат още малко
Никакви силикони там!


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот valerius » Пон 13 апр 2009 12:41


И моя картер е омаслен, но няма видими причини около гарнитурата и най- интересното е, че на 9хил.км. не ми пипа от маслото. От къде да идва тогава? И възможно ли е да се стича от някъде по-високо.. някой семеринг?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 13 апр 2009 12:58


При мен изтичаше покрай клемата на датчика за маслото на масления филтър. Друг е въпроса че докато видях от къде тече смених гарнитурата на картера и семеринг на коляновия вал, та си разглобих колата за едното хубаво гледане. :lol:


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот Ivajlo82 » Чет 16 апр 2009 14:26


Колеги преди около 1 година подвих картера малко отпред, но няма никакъв теч нито от гарнитура нито от "легена". Та въпроса ми е дали ще се изправи с чук "по български" или ще трябва нов, респективно 2ра е трябва употреба? А колата си работи без никакви проблеми.Предполагам при демонтаж ще и нова гарнитура.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19714
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот radotom » Пет 17 апр 2009 8:00


Или смяна с нов, или 'не пипай гоооо...' :lol:
Тия лехени малко като се криввнат и става манджа с грозде!
Щом не таи- ако не ти е нужно - по-добре не го закачай с чукове, преси и други подобни генерални управители ;)
п.п. Гарнитура- задължително нова! :012:


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот Ivajlo82 » Пет 17 апр 2009 9:30


Благодаря за отговора :!:


Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер

Мнениеот dimo69 » Нед 26 апр 2009 15:07


Проблема решен гарнитурата на 2000км се беше разяла все едно е на 400 000 но беше гумена сега сложих клингеритова и мисля че всичко ще е точно-само боклуци продават човек ако малко не разбира и .....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта