


Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
Здравейте приятели!Имам Пасат 1.8 моно 90 к.с. 1992 год.Та да разкажа за моя проблем че тук има хора които много разбират и мнението им винаги ми е помагало!Есента си смених гарнитура на картера-старата леко сълзеше и се оказа че на 2 места се е скъсала.Купих някаква гумена-за 10 лева и сложих и черен силикон за всеки случай този в червената тубичка.Не съм имал проблем до сега винаги си гледам отдолу абе въобще редовно проверявам всичко и онзи ден след 50 км.пробег открих леко сълзене откъм хидравличната помпа но картера ми беше омаслен.Зачистих капака и се оказа че почти всички болтчета бяха разхлабили стегнах ги хубаво и след още 50 км.като погледнах същата работа пак разхлабени болтчета и пак омаслен капак на картера та искам вашия съвет на какво може да се дължи това само да допълня нещо ако ви е от полза-мерих дупките на болтчетата през капачето на картера и гарнитурата са 23мм а мойте болтчета са 15мм дали ако сложа 20мм и федер шайба ще реша проблема със стягането и разхлабването пробвах с 1 болт 20 мм с шаиба-федер влезе много лесно и стегна дали канала е докрая с резба а не е изпуснал нито един болт щото ги стягам затягат добре и след малко пак могат да се донатегнат .Благодаря предварително на всички които откликнат на моя проблем.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
Сигурно от вибрациите се отвиват, смени им федер шайбите с нови и ако това не помогне, с някакъв друг осигурител за резба, нещо като капка силикон, по резбата, течен тефлон или тефлонова лента.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19714
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
Струва ми се, че точно силикона ти е направил белята! 
По принцип там не се слага силикон. Само се забърсва добре (по възможност- с коресилин), така, че да е абсолютно равно всичко и се стяга.
Силикона- хубаво- той е импрегнатор, ама докато не е засъхнал гарнитурата се плъзга и вероятно сега някъде се е подгънала и продължава да си бяга от каналчето на капака.
Вероятно при следващата смяна на масло ще се наложи ново махане на гарнитура, но този път само перфектно зачистване, обезмасляване и стягане не много силно, просто да е равномерно.

По принцип там не се слага силикон. Само се забърсва добре (по възможност- с коресилин), така, че да е абсолютно равно всичко и се стяга.
Силикона- хубаво- той е импрегнатор, ама докато не е засъхнал гарнитурата се плъзга и вероятно сега някъде се е подгънала и продължава да си бяга от каналчето на капака.
Вероятно при следващата смяна на масло ще се наложи ново махане на гарнитура, но този път само перфектно зачистване, обезмасляване и стягане не много силно, просто да е равномерно.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
-Трябва да са абсолютно сухи двете повърхности
-Трябва да се стегнат равномерно болтчетата има определени килограми.
-След като се стегнат се изчакваше около 15ина мин да слегне гарнитурата и след това се притягат още малко
Никакви силикони там!
-Трябва да се стегнат равномерно болтчетата има определени килограми.
-След като се стегнат се изчакваше около 15ина мин да слегне гарнитурата и след това се притягат още малко
Никакви силикони там!
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
И моя картер е омаслен, но няма видими причини около гарнитурата и най- интересното е, че на 9хил.км. не ми пипа от маслото. От къде да идва тогава? И възможно ли е да се стича от някъде по-високо.. някой семеринг?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
При мен изтичаше покрай клемата на датчика за маслото на масления филтър. Друг е въпроса че докато видях от къде тече смених гарнитурата на картера и семеринг на коляновия вал, та си разглобих колата за едното хубаво гледане. 

- Ivajlo82
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
Колеги преди около 1 година подвих картера малко отпред, но няма никакъв теч нито от гарнитура нито от "легена". Та въпроса ми е дали ще се изправи с чук "по български" или ще трябва нов, респективно 2ра е трябва употреба? А колата си работи без никакви проблеми.Предполагам при демонтаж ще и нова гарнитура.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19714
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
Или смяна с нов, или 'не пипай гоооо...'
Тия лехени малко като се криввнат и става манджа с грозде!
Щом не таи- ако не ти е нужно - по-добре не го закачай с чукове, преси и други подобни генерални управители
п.п. Гарнитура- задължително нова!

Тия лехени малко като се криввнат и става манджа с грозде!
Щом не таи- ако не ти е нужно - по-добре не го закачай с чукове, преси и други подобни генерални управители

п.п. Гарнитура- задължително нова!

- Ivajlo82
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
Благодаря за отговора 

Re: Сълзене и разхлабване гарнитура на картер
Проблема решен гарнитурата на 2000км се беше разяла все едно е на 400 000 но беше гумена сега сложих клингеритова и мисля че всичко ще е точно-само боклуци продават човек ако малко не разбира и .....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта