Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
някви нови наблюдения или похвали а било то и разучерования има ли че съм на крачка от закопуването на инвертор 150W от техномаркет за колата
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Който е чел постовете ми, знае, че никога не твърдя нещо в което не съм 100% сигурен. След няколкото цветущи изказвания ще се наложи да обеснявам по-подробно.
Тъй като напрежението е 12V DC за да се трансформира(през трансформатор) се прави на пулсиращо, като се "клати" с два транзистора през 2 първични намотки на трансформатора.От другият край на трафа излиза променлив ток , с нужното напрежение.
Всичко щеше да е супер, ако при 50Hz и 1000W мощност трафа не излизаше с големината на веф и тегло на торба цемент
. Тъй като коефициента на трансформашия е функция на честотата- варианта е да е вдигне честотата в пъти (30-40 кHz). Тъй като с тази честота е не използваемa, се изправя е DC. След това с 4 транзистори се накъсва с честота 50Hz и 35% коефициент на запълване , за да се наподоби синусуидален сигнал. Това е и изхода на ивертора.
Входа на всеки електронен консуматор вече е с иmпулсно захранване.
220V AC се изправят на DC и се накъсват с транзистор през траф отново с висока честота поради същите причини описани горе.(вефа и цемента).
Повечето UPS-и си спестяват последната част (накъсването на 50 Hz) и пускат дирекно около 350V DC.
Зарядното на лаптопа ще тръгне,Телевизора също, но не и дрелката.
Тъй като напрежението е 12V DC за да се трансформира(през трансформатор) се прави на пулсиращо, като се "клати" с два транзистора през 2 първични намотки на трансформатора.От другият край на трафа излиза променлив ток , с нужното напрежение.
Всичко щеше да е супер, ако при 50Hz и 1000W мощност трафа не излизаше с големината на веф и тегло на торба цемент

Входа на всеки електронен консуматор вече е с иmпулсно захранване.
220V AC се изправят на DC и се накъсват с транзистор през траф отново с висока честота поради същите причини описани горе.(вефа и цемента).
Повечето UPS-и си спестяват последната част (накъсването на 50 Hz) и пускат дирекно около 350V DC.
Зарядното на лаптопа ще тръгне,Телевизора също, но не и дрелката.
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
жалко, искаше ми се поне за прахосмукачка да може да развърта и да не изгори.
А настолен компютар с монитор ще може ли да захранва или ще ми трябва 350W=
Колегата е писал в по горните постове че е закачал и принтер но каточели ми трябват още един два гласа да потвардят казаното .
А настолен компютар с монитор ще може ли да захранва или ще ми трябва 350W=
Колегата е писал в по горните постове че е закачал и принтер но каточели ми трябват още един два гласа да потвардят казаното .
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Признавам,че не съм чел цялата тема (точно в момента съм малко зле с очите и ми е малко трудно да чета добре ситните буквички...за което се извинявам и ако имам правописни грешки..) ама преди време си правих сам инвертор и съм запознат с недостатъците и предимствата.Ето ги и тях - стандартн всички инвертори се правят с обикновенни трансформатори а не с импулсни с цел да се постигне горе-долу синосуидален сигнал с честота 50Hz на изхода...и напрежение около 200-230V ....това води до кофти момент - дори при максималното КПД от 90-95% на целия инверотр за да харчих примерно 200W на изхода трябва да харчиш и 220W на входа - при 12V това си е бая ток - около 18.3А ...което води до много сериозни кабели и доста як разряд на акумулатора - ако колата работи не е проблем - алтернатора има запас и няма да усеща ама иначе не трябва да прекаляваш
.
По повод смия инвертор - аз си имах трансформатор и не ме слушаше и главата и си го правих сам - стана добре ама без товар вади около 350V понеже няма обратна връзка,която да контролира какво има на изхода
...и общо 4 яки транзистора,работещи 2 по 2 с цел по-голям ток....зарханва се от 6мм2 кабели понеже на изхода може да постигне до около 1000W (пускал съм флекс 1050W ) и му трябва сериозно захранване на входа при такива консумации (над 1000W напрежението на изхода пада до към 180V и нещата приключват).
Лично според мен вместо да си правиш инвертор иди и си купи един UPS с мощността,която искаш да консумираш и ако намериш 2-ра ръка с прецакани батерии още по-добре....те работят с една или с две батерии,свързани паралелно при по-маломощните...т.е. на 12V входно напрежение.
Съответно ти разглобяваш UPS-a,изкормяш му батерията и го преправяш да е с дебели кабели извън кутията - може да си преправиш куплунга за вход от мрежата на изход от бившите акумулатори (така или иначе няма да се захранва с 220V никога
)...правиш си подходяща инсталация в колата за него - задължително с як предпазител и поне 4мм2 кабел в силиконов шлаух и си готов - от изхода на UPS-a си взимаш сигнал за контакта - който можеш да монтираш където искаш като го пуснеш по 3 проводен кабел ШВПС (многожилен) до желаното от теб място - може да ползваш 1.5мм2 или 2.5мм2 ама това е според мощността на товара - 1.5мм2 до 600W няма грижи.
Самия UPS е много удачен вариант понеже :
-няма да преправяш почти нищо вътре.
-има си сериозни контроли на изходното напрежение и стабилна обратна връзка и винаги осигурява добро изходно напрежение и сравнително стабилни характеристики на честотата.
-може да работи без проблем половин,един,две,три часа...без да му стане нищо.
-осигурява напълно достатъчно мощност (600W UPS е идеален за теб) при доста добро КПД за такъв тип техника.
-струва не повече от 80-90-100лв като нов (не ти трябва марков все пак
).
-доста компактни размери - 100% влиза под седалката на колата (макар,че не прочетох каква е).
Хубаво е само да помислиш за вентилация - да може да се провертява и за едно реле,което със стилно копче,изведено някъде по колата да се пали и гаси цялата тази работа.
С малко преправки на самия UPS може да се направи като му се подаде захранване от батериите да тръгва веднага без да трябва да ровиш да цъкаш нещо по панела му и т.н....а може и неговия си панел да ползваш за пускане и гасене.Не е лошо да му премахнеш и пищялката понеже при липса на напрежение ще ти опищи главата.
Като си купуваш задължително гледай дали може да се пусне направо без преди това да е имал подадено напрежение от мрежата....т.е. го вадиш от кашона,цъкаш му копчето и той тръгва да работи
Успех!

По повод смия инвертор - аз си имах трансформатор и не ме слушаше и главата и си го правих сам - стана добре ама без товар вади около 350V понеже няма обратна връзка,която да контролира какво има на изхода

Лично според мен вместо да си правиш инвертор иди и си купи един UPS с мощността,която искаш да консумираш и ако намериш 2-ра ръка с прецакани батерии още по-добре....те работят с една или с две батерии,свързани паралелно при по-маломощните...т.е. на 12V входно напрежение.
Съответно ти разглобяваш UPS-a,изкормяш му батерията и го преправяш да е с дебели кабели извън кутията - може да си преправиш куплунга за вход от мрежата на изход от бившите акумулатори (така или иначе няма да се захранва с 220V никога

Самия UPS е много удачен вариант понеже :
-няма да преправяш почти нищо вътре.
-има си сериозни контроли на изходното напрежение и стабилна обратна връзка и винаги осигурява добро изходно напрежение и сравнително стабилни характеристики на честотата.
-може да работи без проблем половин,един,две,три часа...без да му стане нищо.
-осигурява напълно достатъчно мощност (600W UPS е идеален за теб) при доста добро КПД за такъв тип техника.
-струва не повече от 80-90-100лв като нов (не ти трябва марков все пак

-доста компактни размери - 100% влиза под седалката на колата (макар,че не прочетох каква е).
Хубаво е само да помислиш за вентилация - да може да се провертява и за едно реле,което със стилно копче,изведено някъде по колата да се пали и гаси цялата тази работа.
С малко преправки на самия UPS може да се направи като му се подаде захранване от батериите да тръгва веднага без да трябва да ровиш да цъкаш нещо по панела му и т.н....а може и неговия си панел да ползваш за пускане и гасене.Не е лошо да му премахнеш и пищялката понеже при липса на напрежение ще ти опищи главата.
Като си купуваш задължително гледай дали може да се пусне направо без преди това да е имал подадено напрежение от мрежата....т.е. го вадиш от кашона,цъкаш му копчето и той тръгва да работи

Успех!
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Колеги, много от вас са прави,някои може би не. Тук си купих инвертор 800W продължителна и 1600W за 10 мин. Нещо са започнали май да ги правят с широчинно импулсна модулация да правят сунусоида защото нещото е с размери около 20х10х5см (не ми се слиза да го меря).Прави си 110V 60Hz (тука е толкоз) пробвах и прахосмукачката , няма грешка. И което е много важно: струва около 55 лева. Трафчето е пренебрежимо малко. Има го същият вариант само че по-малък и наполовина мощност и малко по-евтин.
Другото което си купих прилича на зарядно за GSM дето се включва в запалката само дето е малко по-широко отзад заради гнездото за щепсела: 60W продължителна мощност 75W 10мин. пробвано работи по-стар лаптоп. Цена около 18лв.
Друго което видях скоро с размерите на цигарена кутия, водят го ultraslim design , 130W продължително,175W 10мин. има кабел за запалка и щипки за акумулатор. цена около 32лв. Предназначено е за лаптоп и малка прахосмукачка.Има и USB изход с 5V.
Всичките дават 110V 60Hz.
Колегата дето има 2000W прахосмукачка да измери тока за да се увери че това не е верно. Ватовете често са завишени с чисто рекламна цел.
Дано тези неща скоро дойдат и в БГ ще им се радвате истински.
Повечето лаптопи и импулсни захранвания за фото и разни др. работят и на 110V. Ако някой мисли че нещо от изброените неща може да му свършат работа да се обади, мога да взема няколко лятото към БГ.
Другото което си купих прилича на зарядно за GSM дето се включва в запалката само дето е малко по-широко отзад заради гнездото за щепсела: 60W продължителна мощност 75W 10мин. пробвано работи по-стар лаптоп. Цена около 18лв.
Друго което видях скоро с размерите на цигарена кутия, водят го ultraslim design , 130W продължително,175W 10мин. има кабел за запалка и щипки за акумулатор. цена около 32лв. Предназначено е за лаптоп и малка прахосмукачка.Има и USB изход с 5V.
Всичките дават 110V 60Hz.
Колегата дето има 2000W прахосмукачка да измери тока за да се увери че това не е верно. Ватовете често са завишени с чисто рекламна цел.
Дано тези неща скоро дойдат и в БГ ще им се радвате истински.
Повечето лаптопи и импулсни захранвания за фото и разни др. работят и на 110V. Ако някой мисли че нещо от изброените неща може да му свършат работа да се обади, мога да взема няколко лятото към БГ.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
И още нещо относно UPS-ите, не стават за продължителна работа при по-голяма мощност(или поне не всички). Преди време си купих такъв за вкъщи защото като спреше тока отиваше на кино много работа. Сложих му акумулатор от кола и уж всичко ОК но веднъж се наложи да поработи повече време- около 1ч и трафа се запали. UPS-а беше 800VA но реално компа и останалите неща дето бях навързал не харчеха повече от 400. Иначе този същия си въртеше помпата на камината без ограничение(45W). Също така сработва им защитата при голям пусков ток и реално не може да се използва за такива консуматори. Аз например не можах да подкарам монитора да тръгне.
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Много зависи от самия UPS...ако е от по-старите модели и е нещи истинско като APC примерно няма такива проблеми - моя е работил на пълно натоварване (2 компютъра с CRT монитори) около 3 часа и даже не беше загрялособено много (900VA) .А за защитата - стартовия ток на монитора е огромен ако не е LCD понеже с пускането сработва размагнитването на кинескопа - едни бая много ампери,които подават як импулс на рамка около кинескопа за да го размагнити - това води до рязкото повишаване на консумацията и сработването на защитата на UPS-а...и наистина не може да бъде избегнато.
По повод тези джаджи - за 100V е по-лесно понеже тока в изхода е 9 пъти по-малък отколкото на входа...а при 220V разликата е двойна .т.е 18 пъти по-голям ток на входа отколкото на изхода за поддържане на една и съща мощност.Вярно,че 600W пеи 110V са грубо 6А а при 220V са около 3А ама все пак.
Иначе може да са решили да ги правят по друга технолгоия - вдигат напрежението импулсно (много голямо КПД с много малки размери)...полученото напрежение го изправят и го накъдрят синосуидлано с два мощни транзистора и малко RC вериги накрая...дефакто размера няма да голям освен заради двата транзистора.Иначе с ШИМ могат до използват импулсен трансформатор и да получат желаното напрежение ама то освен синосуидата ще има и доста хармоници с висока честота заради ШИМ-а и няма да може да захранва какъвто и да е уред...а ако окъсят паразитите от ШИМ-а в изхода след трафа КПД-то ще се срине много ниско.
По повод тези джаджи - за 100V е по-лесно понеже тока в изхода е 9 пъти по-малък отколкото на входа...а при 220V разликата е двойна .т.е 18 пъти по-голям ток на входа отколкото на изхода за поддържане на една и съща мощност.Вярно,че 600W пеи 110V са грубо 6А а при 220V са около 3А ама все пак.
Иначе може да са решили да ги правят по друга технолгоия - вдигат напрежението импулсно (много голямо КПД с много малки размери)...полученото напрежение го изправят и го накъдрят синосуидлано с два мощни транзистора и малко RC вериги накрая...дефакто размера няма да голям освен заради двата транзистора.Иначе с ШИМ могат до използват импулсен трансформатор и да получат желаното напрежение ама то освен синосуидата ще има и доста хармоници с висока честота заради ШИМ-а и няма да може да захранва какъвто и да е уред...а ако окъсят паразитите от ШИМ-а в изхода след трафа КПД-то ще се срине много ниско.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
От старите модели е защото го ползвах 2000г. По това време имаше и други но бяха маса пари. Да не говорим че ЛСД-та по това време нямаше много пък и не ми вършеха работа. Принципа му беше да работи на 50Hz правоъгълно на входа на трафа който си беше голям.
При тези неща дето описвах по-горе принципа им е както го е описал колагата Добромирски(да ме извини ама сега го прочетох цялото) и имат плавно пускане, т.е. не може да има такива пикове че да сработи защита.
Относно напрежението мисля че е все тая дали е 110 или 220 защото на входа тока е един и същи при еднаква мощност, пък то там е проблема при големите мощности при 1200W да комутираш 100А си е зор.
При тези неща дето описвах по-горе принципа им е както го е описал колагата Добромирски(да ме извини ама сега го прочетох цялото) и имат плавно пускане, т.е. не може да има такива пикове че да сработи защита.
Относно напрежението мисля че е все тая дали е 110 или 220 защото на входа тока е един и същи при еднаква мощност, пък то там е проблема при големите мощности при 1200W да комутираш 100А си е зор.
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Бг- Монтреал.Canada
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Всеки да си направи равносметка на разхода и да вземе по голям инвентор или юпс-ясно е че при консомация по голяма от предвиденото ще се яви проблем
.
В нашта компания всички камиони имат и хладилник, микровълнова и телевизор с видео- нчмали сме до сега грижи.
Имам предвид,че при дадена мощност 500 вата а ти изкаш да ползваш 1000вата се получава претоварване а от там и проблеми.
б.а НЕ може с трици маимуни да се ловят...

В нашта компания всички камиони имат и хладилник, микровълнова и телевизор с видео- нчмали сме до сега грижи.
Имам предвид,че при дадена мощност 500 вата а ти изкаш да ползваш 1000вата се получава претоварване а от там и проблеми.

б.а НЕ може с трици маимуни да се ловят...

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13538
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Oт началото на 2006 г използвам Jensen 300W взет от Канадско -храни Тошко, зарядни зa ГСМ ми i dr. , но спазвам стриктно да не превишавам мощността му.Има си и хеликоптерче за охлаждане.
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Току що си купих инвертор БЕЛКИН 300 wata от техномаркет Варна за 59лв.
ще го тествам какво може и какво не, и ще пиша след известно време.
1. Първото което му включих беше лаптопчето от Мтел и една 15ватова уредбичка за компютар също на 220 волта.- Работят си но когато спре музиката се чува леко едно -ззззз. Но, когато се пусне музиката не се чува изобщо пробвах го на запалката незнам как ще е ако е на акомулатора.
2. дрелка от 650вата не тръгва-изпробвано.
П. П. пускайте инвертора само след като сте стартирали двигателя или когато е изгасена колата. 10 секунди след това крайното устройство.
Понеже при запалване двигателя консумира доста ток и нивото на ток рязко пада, особенно при стар или средноизтощен акомулатор e възможно да изгорите или инвертора или крайното устройство, - препоръчвам ползването на лаптоп само с извадена батерия или с такава при запален мотор възможно е при старт на двигателя да изгори зареждащия модул на ноутбука.
( Тук в този пост ще побликувам това което съм пробвал ).
ще го тествам какво може и какво не, и ще пиша след известно време.
1. Първото което му включих беше лаптопчето от Мтел и една 15ватова уредбичка за компютар също на 220 волта.- Работят си но когато спре музиката се чува леко едно -ззззз. Но, когато се пусне музиката не се чува изобщо пробвах го на запалката незнам как ще е ако е на акомулатора.
2. дрелка от 650вата не тръгва-изпробвано.
П. П. пускайте инвертора само след като сте стартирали двигателя или когато е изгасена колата. 10 секунди след това крайното устройство.
Понеже при запалване двигателя консумира доста ток и нивото на ток рязко пада, особенно при стар или средноизтощен акомулатор e възможно да изгорите или инвертора или крайното устройство, - препоръчвам ползването на лаптоп само с извадена батерия или с такава при запален мотор възможно е при старт на двигателя да изгори зареждащия модул на ноутбука.
( Тук в този пост ще побликувам това което съм пробвал ).
Последна промяна от maznia на Пет 17 апр 2009 11:25, променено общо 2 пъти.
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Ето аз какво съм направил(не е на VW , но не мисля че има голямо значение),взех си малък инвертор(китайски естествено) 150W(300W max) и си го вградих в колата отпред при мен като съм му пуснал + директно от акумулатора(даже сложих по-дебел кабел ако реша да слагам по-мощен инвертор) . Главно ми трябва за зареждане на навигация, Pocket PC, лаптопа и още 2-3подобни играчки, засега работи перфектно и нямам забележки имам и друг инвертор 600W но него няма смисъл да го вграждам(а и нямам къде) защото го ползвам доста рядко и съм направил кабелите за захранването с щипки и го връзвам само когато ми трябва. Лошото е че тези инвертори за да са евтини не са и много качествени(не правят синусоида а по-скоро импулсите са правоъгълни) и за товари като бормашини, флексове и др. т.е с електромотори не са хич подходящи. Има и качествени естествено но са сигурно 5 пъти по-скъпи.Естествено всеки решава за какво ще го използва и дали ще му трябва сешоар и нещо подобно(чул съм за хора с мощни инвертори с които са захранвали и телоподаващо), но аз го взех заради това че трудно се намират качествени зарядни на 12v за нещата които имам, такова уж оригинално едно ми изгоря друго ми развали един покет и вече не ми се рискува.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Лошото е че тези инвертори за да са евтини не са и много качествени(не правят синусоида а по-скоро импулсите са правоъгълни) и за товари като бормашини, флексове и др. т.е с електромотори не са хич подходящи.
Изобщо не го бърка флекса какви са му импулсите. Колекторните мотори вървят без грешка. Дори и асинхронен ел.мотор работи но малко ръмжи по особено, там не съм го пробвал колко може да издържи(мотора де).
А иначе инверторите дето ги имам си имат защита от претоварване и прегряване.
Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Бърка ги тия инвертори флексове и ел двигателни машини. Просто първо пусковият им ток е по висок от работният, а и найстина тук променливото напрежение е модифицирана синусоида. Понеже се формира от накъсване на постояният ток и преобразуването му в импулсен.
Та поради това трябва доста мощен инвертор за да се захрани малък флекс.
Някой има ли преки наблюдения от това как се държи малък флекс -1400 вата примерно при инвертор 2000 вата ? Става ли или не ?
Е тоя може ли да захрани флекса ?
http://www.alo.bg/888946?show_tab=div_message#message_error
Ами тоя дали е наистина 3000 вата ???
http://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%E2%80%938097954/%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81-%D0%B8%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-12v-%D0%B8-24v-220v-3000w-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BC%D0%BE%D1%89%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D1%88%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D1%81-3-%D0%B1%D1%80-%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8
Та поради това трябва доста мощен инвертор за да се захрани малък флекс.
Някой има ли преки наблюдения от това как се държи малък флекс -1400 вата примерно при инвертор 2000 вата ? Става ли или не ?
Е тоя може ли да захрани флекса ?
http://www.alo.bg/888946?show_tab=div_message#message_error
Ами тоя дали е наистина 3000 вата ???
http://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%E2%80%938097954/%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81-%D0%B8%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-12v-%D0%B8-24v-220v-3000w-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BC%D0%BE%D1%89%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D1%88%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D1%81-3-%D0%B1%D1%80-%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта