Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот maznia » Пет 03 апр 2009 19:50


някви нови наблюдения или похвали а било то и разучерования има ли че съм на крачка от закопуването на инвертор 150W от техномаркет за колата




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот Dobromirski » Съб 04 апр 2009 8:29


Който е чел постовете ми, знае, че никога не твърдя нещо в което не съм 100% сигурен. След няколкото цветущи изказвания ще се наложи да обеснявам по-подробно.
Тъй като напрежението е 12V DC за да се трансформира(през трансформатор) се прави на пулсиращо, като се "клати" с два транзистора през 2 първични намотки на трансформатора.От другият край на трафа излиза променлив ток , с нужното напрежение.
Всичко щеше да е супер, ако при 50Hz и 1000W мощност трафа не излизаше с големината на веф и тегло на торба цемент :Mr Green Fun . Тъй като коефициента на трансформашия е функция на честотата- варианта е да е вдигне честотата в пъти (30-40 кHz). Тъй като с тази честота е не използваемa, се изправя е DC. След това с 4 транзистори се накъсва с честота 50Hz и 35% коефициент на запълване , за да се наподоби синусуидален сигнал. Това е и изхода на ивертора.
Входа на всеки електронен консуматор вече е с иmпулсно захранване.
220V AC се изправят на DC и се накъсват с транзистор през траф отново с висока честота поради същите причини описани горе.(вефа и цемента).
Повечето UPS-и си спестяват последната част (накъсването на 50 Hz) и пускат дирекно около 350V DC.
Зарядното на лаптопа ще тръгне,Телевизора също, но не и дрелката.


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот maznia » Съб 04 апр 2009 9:52


жалко, искаше ми се поне за прахосмукачка да може да развърта и да не изгори.
А настолен компютар с монитор ще може ли да захранва или ще ми трябва 350W=
Колегата е писал в по горните постове че е закачал и принтер но каточели ми трябват още един два гласа да потвардят казаното .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7907
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот zfa159 » Пон 06 апр 2009 9:10


Признавам,че не съм чел цялата тема (точно в момента съм малко зле с очите и ми е малко трудно да чета добре ситните буквички...за което се извинявам и ако имам правописни грешки..) ама преди време си правих сам инвертор и съм запознат с недостатъците и предимствата.Ето ги и тях - стандартн всички инвертори се правят с обикновенни трансформатори а не с импулсни с цел да се постигне горе-долу синосуидален сигнал с честота 50Hz на изхода...и напрежение около 200-230V ....това води до кофти момент - дори при максималното КПД от 90-95% на целия инверотр за да харчих примерно 200W на изхода трябва да харчиш и 220W на входа - при 12V това си е бая ток - около 18.3А ...което води до много сериозни кабели и доста як разряд на акумулатора - ако колата работи не е проблем - алтернатора има запас и няма да усеща ама иначе не трябва да прекаляваш ;) .
По повод смия инвертор - аз си имах трансформатор и не ме слушаше и главата и си го правих сам - стана добре ама без товар вади около 350V понеже няма обратна връзка,която да контролира какво има на изхода ;) ...и общо 4 яки транзистора,работещи 2 по 2 с цел по-голям ток....зарханва се от 6мм2 кабели понеже на изхода може да постигне до около 1000W (пускал съм флекс 1050W ) и му трябва сериозно захранване на входа при такива консумации (над 1000W напрежението на изхода пада до към 180V и нещата приключват).
Лично според мен вместо да си правиш инвертор иди и си купи един UPS с мощността,която искаш да консумираш и ако намериш 2-ра ръка с прецакани батерии още по-добре....те работят с една или с две батерии,свързани паралелно при по-маломощните...т.е. на 12V входно напрежение.
Съответно ти разглобяваш UPS-a,изкормяш му батерията и го преправяш да е с дебели кабели извън кутията - може да си преправиш куплунга за вход от мрежата на изход от бившите акумулатори (така или иначе няма да се захранва с 220V никога ;) )...правиш си подходяща инсталация в колата за него - задължително с як предпазител и поне 4мм2 кабел в силиконов шлаух и си готов - от изхода на UPS-a си взимаш сигнал за контакта - който можеш да монтираш където искаш като го пуснеш по 3 проводен кабел ШВПС (многожилен) до желаното от теб място - може да ползваш 1.5мм2 или 2.5мм2 ама това е според мощността на товара - 1.5мм2 до 600W няма грижи.
Самия UPS е много удачен вариант понеже :
-няма да преправяш почти нищо вътре.
-има си сериозни контроли на изходното напрежение и стабилна обратна връзка и винаги осигурява добро изходно напрежение и сравнително стабилни характеристики на честотата.
-може да работи без проблем половин,един,две,три часа...без да му стане нищо.
-осигурява напълно достатъчно мощност (600W UPS е идеален за теб) при доста добро КПД за такъв тип техника.
-струва не повече от 80-90-100лв като нов (не ти трябва марков все пак ;) ).
-доста компактни размери - 100% влиза под седалката на колата (макар,че не прочетох каква е).
Хубаво е само да помислиш за вентилация - да може да се провертява и за едно реле,което със стилно копче,изведено някъде по колата да се пали и гаси цялата тази работа.
С малко преправки на самия UPS може да се направи като му се подаде захранване от батериите да тръгва веднага без да трябва да ровиш да цъкаш нещо по панела му и т.н....а може и неговия си панел да ползваш за пускане и гасене.Не е лошо да му премахнеш и пищялката понеже при липса на напрежение ще ти опищи главата.
Като си купуваш задължително гледай дали може да се пусне направо без преди това да е имал подадено напрежение от мрежата....т.е. го вадиш от кашона,цъкаш му копчето и той тръгва да работи ;)

Успех!


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот dandan » Вто 07 апр 2009 0:17


Колеги, много от вас са прави,някои може би не. Тук си купих инвертор 800W продължителна и 1600W за 10 мин. Нещо са започнали май да ги правят с широчинно импулсна модулация да правят сунусоида защото нещото е с размери около 20х10х5см (не ми се слиза да го меря).Прави си 110V 60Hz (тука е толкоз) пробвах и прахосмукачката , няма грешка. И което е много важно: струва около 55 лева. Трафчето е пренебрежимо малко. Има го същият вариант само че по-малък и наполовина мощност и малко по-евтин.
Другото което си купих прилича на зарядно за GSM дето се включва в запалката само дето е малко по-широко отзад заради гнездото за щепсела: 60W продължителна мощност 75W 10мин. пробвано работи по-стар лаптоп. Цена около 18лв.
Друго което видях скоро с размерите на цигарена кутия, водят го ultraslim design , 130W продължително,175W 10мин. има кабел за запалка и щипки за акумулатор. цена около 32лв. Предназначено е за лаптоп и малка прахосмукачка.Има и USB изход с 5V.
Всичките дават 110V 60Hz.
Колегата дето има 2000W прахосмукачка да измери тока за да се увери че това не е верно. Ватовете често са завишени с чисто рекламна цел.
Дано тези неща скоро дойдат и в БГ ще им се радвате истински.
Повечето лаптопи и импулсни захранвания за фото и разни др. работят и на 110V. Ако някой мисли че нещо от изброените неща може да му свършат работа да се обади, мога да взема няколко лятото към БГ.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот dandan » Вто 07 апр 2009 15:47


И още нещо относно UPS-ите, не стават за продължителна работа при по-голяма мощност(или поне не всички). Преди време си купих такъв за вкъщи защото като спреше тока отиваше на кино много работа. Сложих му акумулатор от кола и уж всичко ОК но веднъж се наложи да поработи повече време- около 1ч и трафа се запали. UPS-а беше 800VA но реално компа и останалите неща дето бях навързал не харчеха повече от 400. Иначе този същия си въртеше помпата на камината без ограничение(45W). Също така сработва им защитата при голям пусков ток и реално не може да се използва за такива консуматори. Аз например не можах да подкарам монитора да тръгне.


valeri_m
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Бг- Монтреал.Canada

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот valeri_m » Вто 07 апр 2009 16:08


Ето аз какво намерих в магазините по този въпрос;


Изображение


Изображение


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7907
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот zfa159 » Вто 07 апр 2009 22:40


Много зависи от самия UPS...ако е от по-старите модели и е нещи истинско като APC примерно няма такива проблеми - моя е работил на пълно натоварване (2 компютъра с CRT монитори) около 3 часа и даже не беше загрялособено много (900VA) .А за защитата - стартовия ток на монитора е огромен ако не е LCD понеже с пускането сработва размагнитването на кинескопа - едни бая много ампери,които подават як импулс на рамка около кинескопа за да го размагнити - това води до рязкото повишаване на консумацията и сработването на защитата на UPS-а...и наистина не може да бъде избегнато.
По повод тези джаджи - за 100V е по-лесно понеже тока в изхода е 9 пъти по-малък отколкото на входа...а при 220V разликата е двойна .т.е 18 пъти по-голям ток на входа отколкото на изхода за поддържане на една и съща мощност.Вярно,че 600W пеи 110V са грубо 6А а при 220V са около 3А ама все пак.
Иначе може да са решили да ги правят по друга технолгоия - вдигат напрежението импулсно (много голямо КПД с много малки размери)...полученото напрежение го изправят и го накъдрят синосуидлано с два мощни транзистора и малко RC вериги накрая...дефакто размера няма да голям освен заради двата транзистора.Иначе с ШИМ могат до използват импулсен трансформатор и да получат желаното напрежение ама то освен синосуидата ще има и доста хармоници с висока честота заради ШИМ-а и няма да може да захранва какъвто и да е уред...а ако окъсят паразитите от ШИМ-а в изхода след трафа КПД-то ще се срине много ниско.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот dandan » Сря 08 апр 2009 0:18


От старите модели е защото го ползвах 2000г. По това време имаше и други но бяха маса пари. Да не говорим че ЛСД-та по това време нямаше много пък и не ми вършеха работа. Принципа му беше да работи на 50Hz правоъгълно на входа на трафа който си беше голям.
При тези неща дето описвах по-горе принципа им е както го е описал колагата Добромирски(да ме извини ама сега го прочетох цялото) и имат плавно пускане, т.е. не може да има такива пикове че да сработи защита.
Относно напрежението мисля че е все тая дали е 110 или 220 защото на входа тока е един и същи при еднаква мощност, пък то там е проблема при големите мощности при 1200W да комутираш 100А си е зор.


valeri_m
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Бг- Монтреал.Canada

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот valeri_m » Сря 08 апр 2009 18:58


Всеки да си направи равносметка на разхода и да вземе по голям инвентор или юпс-ясно е че при консомация по голяма от предвиденото ще се яви проблем :screwy .
В нашта компания всички камиони имат и хладилник, микровълнова и телевизор с видео- нчмали сме до сега грижи.
Имам предвид,че при дадена мощност 500 вата а ти изкаш да ползваш 1000вата се получава претоварване а от там и проблеми. :banghead:


б.а НЕ може с трици маимуни да се ловят... :012:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13538
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот kris11 » Нед 12 апр 2009 19:04


Oт началото на 2006 г използвам Jensen 300W взет от Канадско -храни Тошко, зарядни зa ГСМ ми i dr. , но спазвам стриктно да не превишавам мощността му.Има си и хеликоптерче за охлаждане.


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот maznia » Пон 13 апр 2009 17:48


Току що си купих инвертор БЕЛКИН 300 wata от техномаркет Варна за 59лв.
ще го тествам какво може и какво не, и ще пиша след известно време.
1. Първото което му включих беше лаптопчето от Мтел и една 15ватова уредбичка за компютар също на 220 волта.- Работят си но когато спре музиката се чува леко едно -ззззз. Но, когато се пусне музиката не се чува изобщо пробвах го на запалката незнам как ще е ако е на акомулатора.
2. дрелка от 650вата не тръгва-изпробвано.


П. П. пускайте инвертора само след като сте стартирали двигателя или когато е изгасена колата. 10 секунди след това крайното устройство.
Понеже при запалване двигателя консумира доста ток и нивото на ток рязко пада, особенно при стар или средноизтощен акомулатор e възможно да изгорите или инвертора или крайното устройство, - препоръчвам ползването на лаптоп само с извадена батерия или с такава при запален мотор възможно е при старт на двигателя да изгори зареждащия модул на ноутбука.
( Тук в този пост ще побликувам това което съм пробвал ).

Последна промяна от maznia на Пет 17 апр 2009 11:25, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
g06ko
Мнения: 90
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот g06ko » Вто 14 апр 2009 15:00


Ето аз какво съм направил(не е на VW , но не мисля че има голямо значение),взех си малък инвертор(китайски естествено) 150W(300W max) и си го вградих в колата отпред при мен като съм му пуснал + директно от акумулатора(даже сложих по-дебел кабел ако реша да слагам по-мощен инвертор) . Главно ми трябва за зареждане на навигация, Pocket PC, лаптопа и още 2-3подобни играчки, засега работи перфектно и нямам забележки имам и друг инвертор 600W но него няма смисъл да го вграждам(а и нямам къде) защото го ползвам доста рядко и съм направил кабелите за захранването с щипки и го връзвам само когато ми трябва. Лошото е че тези инвертори за да са евтини не са и много качествени(не правят синусоида а по-скоро импулсите са правоъгълни) и за товари като бормашини, флексове и др. т.е с електромотори не са хич подходящи. Има и качествени естествено но са сигурно 5 пъти по-скъпи.Естествено всеки решава за какво ще го използва и дали ще му трябва сешоар и нещо подобно(чул съм за хора с мощни инвертори с които са захранвали и телоподаващо), но аз го взех заради това че трудно се намират качествени зарядни на 12v за нещата които имам, такова уж оригинално едно ми изгоря друго ми развали един покет и вече не ми се рискува.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот dandan » Чет 16 апр 2009 1:18


Лошото е че тези инвертори за да са евтини не са и много качествени(не правят синусоида а по-скоро импулсите са правоъгълни) и за товари като бормашини, флексове и др. т.е с електромотори не са хич подходящи.

Изобщо не го бърка флекса какви са му импулсите. Колекторните мотори вървят без грешка. Дори и асинхронен ел.мотор работи но малко ръмжи по особено, там не съм го пробвал колко може да издържи(мотора де).
А иначе инверторите дето ги имам си имат защита от претоварване и прегряване.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3

Мнениеот kossis » Сря 21 яну 2015 16:08


Бърка ги тия инвертори флексове и ел двигателни машини. Просто първо пусковият им ток е по висок от работният, а и найстина тук променливото напрежение е модифицирана синусоида. Понеже се формира от накъсване на постояният ток и преобразуването му в импулсен.
Та поради това трябва доста мощен инвертор за да се захрани малък флекс.

Някой има ли преки наблюдения от това как се държи малък флекс -1400 вата примерно при инвертор 2000 вата ? Става ли или не ?
Е тоя може ли да захрани флекса ?
http://www.alo.bg/888946?show_tab=div_message#message_error

Ами тоя дали е наистина 3000 вата ???

http://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%E2%80%938097954/%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81-%D0%B8%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-12v-%D0%B8-24v-220v-3000w-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BC%D0%BE%D1%89%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D1%88%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D1%81-3-%D0%B1%D1%80-%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта