Климатик или Климатроник
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Климатик или Климатроник
Колеги на пазара се предлагат коли с климатик и с климатроник разликата ми е ясна горе долу ква е, интересуваме кое е за предпочитане ,кое е по капризно кое ще ми дава повече проблеми и ядове абе с две думи кое е за предпочитане и въобще трябва ли да се обръща съществено внимание на това дали колата е .с климатик или климатроник.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Климатик или Климатроник
Логичният отговор е по-капризното е климатроник.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Климатик или Климатроник
от гледна точка на използване по-добре е климатроника, за сигурност и по-малко неща за разваляне - климатик.
- to4ko
- Мнения: 112
- Регистриран на: Вто 09 окт 2007 17:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик или Климатроник
аз мога да ти кажа с кое ще се разболяваш по-малко.На мен лично не ми допада климатика заради константната сила на студа
Re: Климатик или Климатроник
Климатроника е по-скъп за ремонт от към електрониката(а тя ррядко се поврежда). Иначе го предпочитам, не само защото го имам.
Просто му задаваш температурата и караш без да мислиш много много за температурата в колата дали е хладно да спираш климатика или не. Не че има голяма разлика. Примерно за 100км събаря с две деления степените на вентилатора. И двете са подходящи за извънградско каране обаче, в града просто няма смисъл.
Просто му задаваш температурата и караш без да мислиш много много за температурата в колата дали е хладно да спираш климатика или не. Не че има голяма разлика. Примерно за 100км събаря с две деления степените на вентилатора. И двете са подходящи за извънградско каране обаче, в града просто няма смисъл.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик или Климатроник
По принцип климатроника е по-сложен от гледна точка на управляваните клапи - част от тях са с вакуум,другите са електрически (поне при по-старите е така....при новите може и всичко да е ел.).Проблема идва от следното - може да изгори или да се повреди ел.моторче,което управялва някоя клапа и тогава се ръсиш за ново (идея нямам колко струват).
Иначе климатроника е по-удобен за дълги птъувания понеже минаваш през места с ралзична температура а в купто винаги се поддържа една и съща.
Климатроника рядко дава проблеми и повечето са свързани с проблемите и на климатика - датчик за налягане,някое реле,съединител за компресора,липса на фреон и бля бля....хубавото на климатроника е,че сам си казва какво му е - пускаш диагностика и си пее всичко
Аз лично съм с климатроник на 16 годишна кола - всичко му работи перфектно и температурата в купето е +- 1 градус спрямо зададената....с бутончета вместо с врътките е много по-удобно и личното ми мнение е твърдо за климатроника....по-новите имат копче Екон и така реално стават като климатика (палиш си и си гасиш комресора когато си искаш).
Общо взето е това
Иначе климатроника е по-удобен за дълги птъувания понеже минаваш през места с ралзична температура а в купто винаги се поддържа една и съща.
Климатроника рядко дава проблеми и повечето са свързани с проблемите и на климатика - датчик за налягане,някое реле,съединител за компресора,липса на фреон и бля бля....хубавото на климатроника е,че сам си казва какво му е - пускаш диагностика и си пее всичко

Аз лично съм с климатроник на 16 годишна кола - всичко му работи перфектно и температурата в купето е +- 1 градус спрямо зададената....с бутончета вместо с врътките е много по-удобно и личното ми мнение е твърдо за климатроника....по-новите имат копче Екон и така реално стават като климатика (палиш си и си гасиш комресора когато си искаш).
Общо взето е това

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик или Климатроник
rudoni написа:климатроник разбира се !![]()
Така,така

Re: Климатик или Климатроник
Колега,с климатроник нямаш проблеми 4 сезона,но за поддръшка нищо не мога да ти кажа
само знам,че е по капризен 


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик или Климатроник
съвсем не е капризен - трябва само да спазваш това да не пускаш компресора при по-високи обороти на двигателя - същото важи и за да климатик.Трябва да си го доливаш с фреон от време на време и периодично да се сменя маслото в системата за да не даде фира компресора...което е и за климатик.
Само дето трябва да си сменяш по-често филтъра за купето понеже климатроника си регулира сам скоростите на мотора и не му е гот да е задръстен филтъра.
Отделно трябва да оказваш посоката на въздушната струя само ако вентилатора не е на максималните си обороти - тогава затормозяваш клапите и може да се счупи някоя.
Иначе не е капризен изобщо - даже сам си казва какво му е като даде фира.
Само дето трябва да си сменяш по-често филтъра за купето понеже климатроника си регулира сам скоростите на мотора и не му е гот да е задръстен филтъра.
Отделно трябва да оказваш посоката на въздушната струя само ако вентилатора не е на максималните си обороти - тогава затормозяваш клапите и може да се счупи някоя.
Иначе не е капризен изобщо - даже сам си казва какво му е като даде фира.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатик или Климатроник
Като пуснах търсачката отри 115 резултата за климатроник във форума за Пасат и почти наполовина за климатик. Мисля че отговора е ясен.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Климатик или Климатроник
И аз съм с климатроник (фабричен) на 17 годишна кола, на който всичко му работи. Имал съм 1 по-сериозен ремонт, който ми излезе около 100лв, но комфорта който създава си струва разходите, ако изобщо се наложи нещо специфично като ремонт, което при климатик не би се наложило. При климатика пък има едни врътки дето им се чупят държачите на жилата до колкото знам
Мнението ми е, че който е карал кола с климатроник, не би карал кола с прост климатик. Казвам го от опит. Карал съм и една Мазда с обикновен климатик, и за целия път до Варна не минаваха и 15 минути да не ми се налага да коригирам от плъзгачите посоката и температурата на духането и пак ме болеше врата накрая. Е това ти е спестено с климатроника и комфорта е несравним. Важи и за през зимата като духа топло. Друго си е да ти направи 24 градуса, а не да спираш пускаш постоянно парното. Общо взето който има обикновен климатик естествено че ще гледа да омаловажи климатроника, изкарвайки съмнителни факти, нооо ... гроздето е кисело дет се вика
.
Отварям една скоба относно насажданите италиански климатроници Диавия - е това първо не може да охлади колкото заводски климатроник, щото нямало място да се насади достатъчно голям радиатор в купето, и второ често не е насадено като хората и води след себе си проблеми по охладителната система, прегрявания и т.н. Отделно има проблем с резервните части, и с майстор да му разбира. Така че такова изобщо не бих си взел лично аз.
А иначе на наще щайги слабото им място не е толкоз в електрониката, ами по климатичната част - радиатора отпред често е корозирал и изпуска, маркучите и те от О пръстените и т.н., но това е еднакво и при простия климатик и при климатроника. Ако автора оглежда кола в момента, изпускането изглежда като омасляване, покрито с прах. Да гледа ниско долу на климатичния радиатор в лявата част на колата, както и там където влизат тръбите в купето (забравих името на кубичната джаджа дето е там). След палене на колата и пускане на климатика тръбата трябва да стане много студена за около 10 секунди - да не можеш да си държиш ръката чак от студ. Най-добре на топъл двигател да се прави този тест. Имай предвид, че дори да е останал съвсем малко фреон в системата, пак ще духа студено вътре, но тръбата отвън металната няма да става много студена. Като инфо за цени на евентуален ремонт, пълна профилактика на климатичната част, включваща нов радиатор отпред, всички уплътнения, нов дехидратор, профилактика на компресора, промивка на системата и пълнене със 134а на мен ми излезе миналата година около 450лв. Естествено сега няма такива филми като допълване и т.н. и се надявам докато колата е моя да не ме занимава този проблем.
Поздрави.

Мнението ми е, че който е карал кола с климатроник, не би карал кола с прост климатик. Казвам го от опит. Карал съм и една Мазда с обикновен климатик, и за целия път до Варна не минаваха и 15 минути да не ми се налага да коригирам от плъзгачите посоката и температурата на духането и пак ме болеше врата накрая. Е това ти е спестено с климатроника и комфорта е несравним. Важи и за през зимата като духа топло. Друго си е да ти направи 24 градуса, а не да спираш пускаш постоянно парното. Общо взето който има обикновен климатик естествено че ще гледа да омаловажи климатроника, изкарвайки съмнителни факти, нооо ... гроздето е кисело дет се вика

Отварям една скоба относно насажданите италиански климатроници Диавия - е това първо не може да охлади колкото заводски климатроник, щото нямало място да се насади достатъчно голям радиатор в купето, и второ често не е насадено като хората и води след себе си проблеми по охладителната система, прегрявания и т.н. Отделно има проблем с резервните части, и с майстор да му разбира. Така че такова изобщо не бих си взел лично аз.
А иначе на наще щайги слабото им място не е толкоз в електрониката, ами по климатичната част - радиатора отпред често е корозирал и изпуска, маркучите и те от О пръстените и т.н., но това е еднакво и при простия климатик и при климатроника. Ако автора оглежда кола в момента, изпускането изглежда като омасляване, покрито с прах. Да гледа ниско долу на климатичния радиатор в лявата част на колата, както и там където влизат тръбите в купето (забравих името на кубичната джаджа дето е там). След палене на колата и пускане на климатика тръбата трябва да стане много студена за около 10 секунди - да не можеш да си държиш ръката чак от студ. Най-добре на топъл двигател да се прави този тест. Имай предвид, че дори да е останал съвсем малко фреон в системата, пак ще духа студено вътре, но тръбата отвън металната няма да става много студена. Като инфо за цени на евентуален ремонт, пълна профилактика на климатичната част, включваща нов радиатор отпред, всички уплътнения, нов дехидратор, профилактика на компресора, промивка на системата и пълнене със 134а на мен ми излезе миналата година около 450лв. Естествено сега няма такива филми като допълване и т.н. и се надявам докато колата е моя да не ме занимава този проблем.
Поздрави.
Re: Климатик или Климатроник
относно насажданите италиански климатроници Диавия - е това първо не може да охлади колкото заводски климатроник
Не бъди толкова сигурен...

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик или Климатроник
velinsl написа:относно насажданите италиански климатроници Диавия - е това първо не може да охлади колкото заводски климатроник
Не бъди толкова сигурен...
Миожеш да бъдеш напълно сигурен....при заводския климатик/троник вътрешния радиатор е разположен по диагонал на въздушния поток в кожуха на вентилацията и така се осигурява максимално охлаждане на въздуха - при Диавия това не е така.
При заводския климатик/троник охладителния радиатор дори на малък двигател (1.8 примерно за Пасат) се слага най-големия охладителен радиатор и задължително две охлаждащи перки - при 90% от насадените климатици колата си остава с нейния си заводски радиатор и едната перка,което води до проблеми със загряването на двигателя и съответно с охлаждането на фреона в кондензатора отпред - в резултат на което ако колата работи на едно място охлаждането на въздуха в купето е силно затруднено а КПД-то на системта е под всякаква критика.
Проблема на по-стария климатик/троник основно е в това,че ако системата е само допълвана без да е правена цялостна профилактика фреона е точно ама маслото не е колкото трябва.....повечето коли от средно 50-60мл масло имат само по 10-20...което води до зверско износване на компресора и изпускане на фреона от гумички и т.н. понеже не се омасляват и изсъхват.
Съответно това важи и за климатик и за климатроник.
Аз лично съм с две ръце за климатроника - далеч по-комфортен е и не се налага само да го ръчкаш - гласиш си температура и си гледаш кефа / пътя и си караш.
При по-новите има диагностични букси и го закачаш на софтуера и си казва сам какво му е.
Общо взето климатроника се различава от климатика само по електронното управление на клапите вътре и на вентилатора....иначе всичко е едно и също с климатика....и компресор и дехидратор и всичко.
Re: Климатик или Климатроник
Е щом климатроника е малко по-скъп колко излиза профилактиката или смяната на филтри и доливане на фреон ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта