Климатик или Климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
mimi4441
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Климатик или Климатроник

Мнениеот mimi4441 » Сря 15 апр 2009 18:17


Колеги на пазара се предлагат коли с климатик и с климатроник разликата ми е ясна горе долу ква е, интересуваме кое е за предпочитане ,кое е по капризно кое ще ми дава повече проблеми и ядове абе с две думи кое е за предпочитане и въобще трябва ли да се обръща съществено внимание на това дали колата е .с климатик или климатроник.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот L&R » Сря 15 апр 2009 18:18


Логичният отговор е по-капризното е климатроник.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот IvanMan » Сря 15 апр 2009 19:59


от гледна точка на използване по-добре е климатроника, за сигурност и по-малко неща за разваляне - климатик.


Потребителски аватар
to4ko
Мнения: 112
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот to4ko » Сря 15 апр 2009 20:27


аз мога да ти кажа с кое ще се разболяваш по-малко.На мен лично не ми допада климатика заради константната сила на студа


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот velinsl » Сря 15 апр 2009 20:44


Климатроника е по-скъп за ремонт от към електрониката(а тя ррядко се поврежда). Иначе го предпочитам, не само защото го имам.
Просто му задаваш температурата и караш без да мислиш много много за температурата в колата дали е хладно да спираш климатика или не. Не че има голяма разлика. Примерно за 100км събаря с две деления степените на вентилатора. И двете са подходящи за извънградско каране обаче, в града просто няма смисъл.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот zfa159 » Сря 15 апр 2009 21:06


По принцип климатроника е по-сложен от гледна точка на управляваните клапи - част от тях са с вакуум,другите са електрически (поне при по-старите е така....при новите може и всичко да е ел.).Проблема идва от следното - може да изгори или да се повреди ел.моторче,което управялва някоя клапа и тогава се ръсиш за ново (идея нямам колко струват).
Иначе климатроника е по-удобен за дълги птъувания понеже минаваш през места с ралзична температура а в купто винаги се поддържа една и съща.
Климатроника рядко дава проблеми и повечето са свързани с проблемите и на климатика - датчик за налягане,някое реле,съединител за компресора,липса на фреон и бля бля....хубавото на климатроника е,че сам си казва какво му е - пускаш диагностика и си пее всичко ;)
Аз лично съм с климатроник на 16 годишна кола - всичко му работи перфектно и температурата в купето е +- 1 градус спрямо зададената....с бутончета вместо с врътките е много по-удобно и личното ми мнение е твърдо за климатроника....по-новите имат копче Екон и така реално стават като климатика (палиш си и си гасиш комресора когато си искаш).
Общо взето е това ;)


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот rudoni » Сря 15 апр 2009 21:12


климатроник разбира се ! :D :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот zfa159 » Сря 15 апр 2009 21:35


rudoni написа:климатроник разбира се ! :D :да:

Така,така ;)


Потребителски аватар
Maste-pro
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот Maste-pro » Чет 16 апр 2009 21:50


Колега,с климатроник нямаш проблеми 4 сезона,но за поддръшка нищо не мога да ти кажа :) само знам,че е по капризен ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот zfa159 » Чет 16 апр 2009 22:26


съвсем не е капризен - трябва само да спазваш това да не пускаш компресора при по-високи обороти на двигателя - същото важи и за да климатик.Трябва да си го доливаш с фреон от време на време и периодично да се сменя маслото в системата за да не даде фира компресора...което е и за климатик.
Само дето трябва да си сменяш по-често филтъра за купето понеже климатроника си регулира сам скоростите на мотора и не му е гот да е задръстен филтъра.
Отделно трябва да оказваш посоката на въздушната струя само ако вентилатора не е на максималните си обороти - тогава затормозяваш клапите и може да се счупи някоя.
Иначе не е капризен изобщо - даже сам си казва какво му е като даде фира.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот dandan » Пет 17 апр 2009 4:01


Като пуснах търсачката отри 115 резултата за климатроник във форума за Пасат и почти наполовина за климатик. Мисля че отговора е ясен.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот dj_tuhla » Пет 17 апр 2009 11:01


И аз съм с климатроник (фабричен) на 17 годишна кола, на който всичко му работи. Имал съм 1 по-сериозен ремонт, който ми излезе около 100лв, но комфорта който създава си струва разходите, ако изобщо се наложи нещо специфично като ремонт, което при климатик не би се наложило. При климатика пък има едни врътки дето им се чупят държачите на жилата до колкото знам :)

Мнението ми е, че който е карал кола с климатроник, не би карал кола с прост климатик. Казвам го от опит. Карал съм и една Мазда с обикновен климатик, и за целия път до Варна не минаваха и 15 минути да не ми се налага да коригирам от плъзгачите посоката и температурата на духането и пак ме болеше врата накрая. Е това ти е спестено с климатроника и комфорта е несравним. Важи и за през зимата като духа топло. Друго си е да ти направи 24 градуса, а не да спираш пускаш постоянно парното. Общо взето който има обикновен климатик естествено че ще гледа да омаловажи климатроника, изкарвайки съмнителни факти, нооо ... гроздето е кисело дет се вика :applause: .

Отварям една скоба относно насажданите италиански климатроници Диавия - е това първо не може да охлади колкото заводски климатроник, щото нямало място да се насади достатъчно голям радиатор в купето, и второ често не е насадено като хората и води след себе си проблеми по охладителната система, прегрявания и т.н. Отделно има проблем с резервните части, и с майстор да му разбира. Така че такова изобщо не бих си взел лично аз.

А иначе на наще щайги слабото им място не е толкоз в електрониката, ами по климатичната част - радиатора отпред често е корозирал и изпуска, маркучите и те от О пръстените и т.н., но това е еднакво и при простия климатик и при климатроника. Ако автора оглежда кола в момента, изпускането изглежда като омасляване, покрито с прах. Да гледа ниско долу на климатичния радиатор в лявата част на колата, както и там където влизат тръбите в купето (забравих името на кубичната джаджа дето е там). След палене на колата и пускане на климатика тръбата трябва да стане много студена за около 10 секунди - да не можеш да си държиш ръката чак от студ. Най-добре на топъл двигател да се прави този тест. Имай предвид, че дори да е останал съвсем малко фреон в системата, пак ще духа студено вътре, но тръбата отвън металната няма да става много студена. Като инфо за цени на евентуален ремонт, пълна профилактика на климатичната част, включваща нов радиатор отпред, всички уплътнения, нов дехидратор, профилактика на компресора, промивка на системата и пълнене със 134а на мен ми излезе миналата година около 450лв. Естествено сега няма такива филми като допълване и т.н. и се надявам докато колата е моя да не ме занимава този проблем.

Поздрави.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот velinsl » Пет 17 апр 2009 13:48


относно насажданите италиански климатроници Диавия - е това първо не може да охлади колкото заводски климатроник


Не бъди толкова сигурен... :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот zfa159 » Пет 17 апр 2009 16:06


velinsl написа:
относно насажданите италиански климатроници Диавия - е това първо не може да охлади колкото заводски климатроник


Не бъди толкова сигурен... :wink:

Миожеш да бъдеш напълно сигурен....при заводския климатик/троник вътрешния радиатор е разположен по диагонал на въздушния поток в кожуха на вентилацията и така се осигурява максимално охлаждане на въздуха - при Диавия това не е така.
При заводския климатик/троник охладителния радиатор дори на малък двигател (1.8 примерно за Пасат) се слага най-големия охладителен радиатор и задължително две охлаждащи перки - при 90% от насадените климатици колата си остава с нейния си заводски радиатор и едната перка,което води до проблеми със загряването на двигателя и съответно с охлаждането на фреона в кондензатора отпред - в резултат на което ако колата работи на едно място охлаждането на въздуха в купето е силно затруднено а КПД-то на системта е под всякаква критика.
Проблема на по-стария климатик/троник основно е в това,че ако системата е само допълвана без да е правена цялостна профилактика фреона е точно ама маслото не е колкото трябва.....повечето коли от средно 50-60мл масло имат само по 10-20...което води до зверско износване на компресора и изпускане на фреона от гумички и т.н. понеже не се омасляват и изсъхват.
Съответно това важи и за климатик и за климатроник.
Аз лично съм с две ръце за климатроника - далеч по-комфортен е и не се налага само да го ръчкаш - гласиш си температура и си гледаш кефа / пътя и си караш.
При по-новите има диагностични букси и го закачаш на софтуера и си казва сам какво му е.
Общо взето климатроника се различава от климатика само по електронното управление на клапите вътре и на вентилатора....иначе всичко е едно и също с климатика....и компресор и дехидратор и всичко.


Потребителски аватар
Maste-pro
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот Maste-pro » Пет 17 апр 2009 18:55


Е щом климатроника е малко по-скъп колко излиза профилактиката или смяната на филтри и доливане на фреон ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта