

Ранков написа::beer Готово,старото колело не беше грам разбито и си го оставих,сега имам 1 излишно.болта го лепнах и стегнах как аз си знам на 140nm и няколко градуса на усед че колегата kоито държеше контра на маховика се притесни.
fox_vt написа:хмм сплесква е малко груба думичка аз се ми се струва че този болт трябва да има твърдост поне 6-7 така че издължаването ще е пренебрежително малко а по принцип болтя би трябвало да се самозатяга от въртенето на двг (за тва не съм мн сигурен който го е развивал да каже каква посока на развиване има)а и по принцип на самия болт няма усилие (въртеливо)то се поема от шпонката-НО докато е здрава като се олуфти тогава болта и той го отнася
така до тук с размисли и страсти относно колегата 140нм при дадени 90 не е добра идея болта е подложен на температурно влияние и ако е пренатегнат се къса другото което е като си си зел нова зъбчатка що не сложи нея тва просто си е правило така и така си я купилпоне ще знаеш че там всичко е наред
fox_vt написа:чекай сега аз ти говоря че шпонката държи зъбчатката да не превърти а не болта а за удължаването на болта не мога те разбера той колкот и години да стои там даже и да се разтегне (което нещо ме съмнява той ако тай се разтягаше досега да се е развил)после като го завиеш пак и го стегнеш с 90нм той ако ще и с 1 см да се е удължилти пак си го стегнал с 90нм както и да гледаш
щото по тая твойта логика тряя да си пристягаме сички болтове по милите ни 10-15г коли че те тея болтове дет ги държат горките треа са се удължили двойно
даже ми дойде сега на ума на джантите болтовете ми от толкова развиване и завиване (и то хайдушката) резбите им са се изтънили бая но като ги гледам така и ще ги изхвърля без ни най малко удължаване
fox_vt написа::D аз бях стигнал горе долу до там шпонката скъсана и няма кой да държи колелото защото пак казвам болта държи колелото да не падне но шпонката не му позволява да ПРЕВЪРТИ СПРЯМО ВАЛА разбираш ли ако мислиш че само болта държи те щяха да го направят гол конус като на ГНП зъбчатката се едно ремъчната шайба на електромотор има шпонка нали а трябва да е излишна щот и нея я държи болт
emo-gar написа:Въпрос към =TDI=:колега някаква индикация преди скъсването имаше ли(тракане,пукане..звуци изобщо)?Интервенции имало ли е по възела преди това(откакто е твоя колата)?Нещо съмнения към демпферната шайба да е имало(припискване като от ремък)?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта