Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот dobrin » Сря 15 апр 2009 21:46


:applause: :screwy Не знам само защо е нужно всичко да се предобрява? Дали пък тъпите немци, които са измислили техническата спецификация, не са имали нещо важно предвид, за да ограничат силата на затягане на този болт на 90 нм?




danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот danii » Чет 16 апр 2009 0:27


Ранков написа::beer Готово,старото колело не беше грам разбито и си го оставих,сега имам 1 излишно.болта го лепнах и стегнах как аз си знам на 140nm и няколко градуса на усед че колегата kоито държеше контра на маховика се притесни.

Какво значи:разбито? тук проблемът не е в разбиването на колелото а в това,че когато го стегнеш един път с определените кг., то се деформира (сплесква) по определен начин и не подлежи на повторен монтаж,което важи и за болта,който при първия монтаж се е издължил и т.н,точно на тези деформаций разчитат конструкторите за да не се саморазвива болта.Тук е и отговора на предния пост.(преди моя) :wink:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот fox_vt » Чет 16 апр 2009 19:56


хмм сплесква е малко груба думичка аз се ми се струва че този болт трябва да има твърдост поне 6-7 така че издължаването ще е пренебрежително малко а по принцип болтя би трябвало да се самозатяга от въртенето на двг (за тва не съм мн сигурен който го е развивал да каже каква посока на развиване има)а и по принцип на самия болт няма усилие (въртеливо)то се поема от шпонката-НО докато е здрава като се олуфти тогава болта и той го отнася
така до тук с размисли и страсти относно колегата 140нм при дадени 90 не е добра идея болта е подложен на температурно влияние и ако е пренатегнат се къса другото което е като си си зел нова зъбчатка що не сложи нея тва просто си е правило така и така си я купил :beat_butt2 поне ще знаеш че там всичко е наред


danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот danii » Чет 16 апр 2009 23:38


fox_vt написа:хмм сплесква е малко груба думичка аз се ми се струва че този болт трябва да има твърдост поне 6-7 така че издължаването ще е пренебрежително малко а по принцип болтя би трябвало да се самозатяга от въртенето на двг (за тва не съм мн сигурен който го е развивал да каже каква посока на развиване има)а и по принцип на самия болт няма усилие (въртеливо)то се поема от шпонката-НО докато е здрава като се олуфти тогава болта и той го отнася
така до тук с размисли и страсти относно колегата 140нм при дадени 90 не е добра идея болта е подложен на температурно влияние и ако е пренатегнат се къса другото което е като си си зел нова зъбчатка що не сложи нея тва просто си е правило така и така си я купил :beat_butt2 поне ще знаеш че там всичко е наред

Да колега думичката е груба и за това е в скоби,но практически си е точно на място. А болта си е с нормална резба,което е съобразено с посоката на въртене,ако за това питаш. И незн. с каква твърдост е,но се разтяга достатъчно за да не можеш да го ползваш повече (както и колелото) А това че шпонката поема усилието просто не го казвай на никой. :idea: :lol:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот fox_vt » Пет 17 апр 2009 11:36


чекай сега аз ти говоря че шпонката държи зъбчатката да не превърти а не болта а за удължаването на болта не мога те разбера той колкот и години да стои там даже и да се разтегне (което нещо ме съмнява той ако тай се разтягаше досега да се е развил)после като го завиеш пак и го стегнеш с 90нм той ако ще и с 1 см да се е удължил :screwy ти пак си го стегнал с 90нм както и да гледаш :applause: щото по тая твойта логика тряя да си пристягаме сички болтове по милите ни 10-15г коли че те тея болтове дет ги държат горките треа са се удължили двойно
даже ми дойде сега на ума на джантите болтовете ми от толкова развиване и завиване (и то хайдушката) резбите им са се изтънили бая но като ги гледам така и ще ги изхвърля без ни най малко удължаване :bishop


danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот danii » Пет 17 апр 2009 14:16


fox_vt написа:чекай сега аз ти говоря че шпонката държи зъбчатката да не превърти а не болта а за удължаването на болта не мога те разбера той колкот и години да стои там даже и да се разтегне (което нещо ме съмнява той ако тай се разтягаше досега да се е развил)после като го завиеш пак и го стегнеш с 90нм той ако ще и с 1 см да се е удължил :screwy ти пак си го стегнал с 90нм както и да гледаш :applause: щото по тая твойта логика тряя да си пристягаме сички болтове по милите ни 10-15г коли че те тея болтове дет ги държат горките треа са се удължили двойно
даже ми дойде сега на ума на джантите болтовете ми от толкова развиване и завиване (и то хайдушката) резбите им са се изтънили бая но като ги гледам така и ще ги изхвърля без ни най малко удължаване :bishop

Виж сега аз казвам че болта е направен така,че при стяганетода се разтегне по точно определен начин за да играе ролята на пружина за да не се развива а не,че се разтяга от годините,въртенето или нещо подобно.а това за шпонката пак ти казвам не го казвай на никой щот ти стигнеш ли дотам шпонката да ти държи колелото значи си го закъсал.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот fox_vt » Пет 17 апр 2009 17:35


:D аз бях стигнал горе долу до там шпонката скъсана и няма кой да държи колелото защото пак казвам болта държи колелото да не падне но шпонката не му позволява да ПРЕВЪРТИ СПРЯМО ВАЛА разбираш ли ако мислиш че само болта държи те щяха да го направят гол конус като на ГНП зъбчатката се едно ремъчната шайба на електромотор има шпонка нали а трябва да е излишна щот и нея я държи болт


danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот danii » Пет 17 апр 2009 19:07


fox_vt написа::D аз бях стигнал горе долу до там шпонката скъсана и няма кой да държи колелото защото пак казвам болта държи колелото да не падне но шпонката не му позволява да ПРЕВЪРТИ СПРЯМО ВАЛА разбираш ли ако мислиш че само болта държи те щяха да го направят гол конус като на ГНП зъбчатката се едно ремъчната шайба на електромотор има шпонка нали а трябва да е излишна щот и нея я държи болт

Може и да си прав до някъде,но щом е скъсана шпонката болта е бил хлабав при всички случай.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот emo-gar » Съб 18 апр 2009 16:50


А някой да предполага че си има и термин "умора на материала"?Този болт по препоръка се подменя с НОВ при демонтаж,ползва се и лепило-осигурител за резби,мисля Локтайт 247 ще свърши работа.Иначе много "тъпо" е монтажното решение на тоя възел,неква имитация на шпонка и зъбното колело се държи почти "челно" за вала,не случайно е слабо място,изисква прецизност при монтаж/демонтаж,вижте в руския сайт кви са ги вършили по въпроса...
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =79754&hl=


Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот =TDI= » Пет 08 май 2009 5:48


Колеги извинявам се за тъпият въпрос, но ме интересува 90нм на колко килограма съответстват при използване на динамометричен ключ.
Питам защото вчера в движения този болт ми се скъса и стана тя една.... :cry:
Изхвърча целият възел агренажна + демферна шайба+ удар в двигателя( 1Z).
Белята е голяма- не го пожелавам на никой!


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот kiko946 » Пет 08 май 2009 8:44


Колеги, виждал ли е някой, някъде фрезата виждаща се на линка за лека корекция на вала:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =79754&hl=
79754_01 (2).jpg

Последна промяна от kiko946 на Съб 09 май 2009 14:42, променено общо 1 път.


bobsan
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот bobsan » Пет 08 май 2009 10:31


Колеги искам само да споделя какво означават надписите по болтовете.Значи надписа за който колегата каза "12.9" означава следното 1200Мpa(120t/cm2)якост на скъсване(от опънна сила) и 0.9 x 1200 = 1080Mpa(108t/cm2) якост при която започват пластични деформации(площатка на провлачване).Това по принцип 12.9 е високоякостен болт(специална стомана)с малки линейни удължения затова момента за затягане е изчислен така че да не се достига до пластични деформации съответно има си и коефициенти на сигурност,но за препоръчване е да се спазват. Стандартните болтове са 4.8 и 8.6;високоякостните са 10.9 и 12.9.


bobsan
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот bobsan » Пет 08 май 2009 10:38


На въпроса на =TDI= 1000N = 98.1 kg
тоест 90н.м = 8,8кг приложени на рамо 1 метър или 88кг приложени на рамо 10см


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот emo-gar » Пет 08 май 2009 18:12


Въпрос към =TDI=:колега някаква индикация преди скъсването имаше ли(тракане,пукане..звуци изобщо)?Интервенции имало ли е по възела преди това(откакто е твоя колата)?Нещо съмнения към демпферната шайба да е имало(припискване като от ремък)?


Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Затягане болт на ангренажно колело голф 1.9тд ААЗ

Мнениеот =TDI= » Съб 09 май 2009 6:36


emo-gar написа:Въпрос към =TDI=:колега някаква индикация преди скъсването имаше ли(тракане,пукане..звуци изобщо)?Интервенции имало ли е по възела преди това(откакто е твоя колата)?Нещо съмнения към демпферната шайба да е имало(припискване като от ремък)?

да -> имаше
демферната шайба като бе здрава, без нарушения по гумената пресовка, но поставена на мястото и при работа на двигателя даваше близо 1мм странично отклонение, от там обтегача на пистовият ремък на ниски обороти леко вибрираше.
Скоро обслужвах бастуна на обтегача като смених втулките, смазах и раздвижих обтягащата прожина.
Ако не ми се свидеха пари за нова агренажна ролка + демфер когато забелязах проблема сега нямаше да ме боли главата толкоз.
Просто тази сглобка (както ми разправят) и се убедих е слабо място на на иначе здравите двигатели 1,9 .
Ако греша -поправете ме.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта