Климатик или Климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот zfa159 » Пет 17 апр 2009 20:43


Maste-pro написа:Е щом климатроника е малко по-скъп колко излиза профилактиката или смяната на филтри и доливане на фреон ?

Дефакто за климатроник и за климатик това е едно и също...и това е поддръжката на климатика дефакто....другото сис е води ремонт понеже е свързано с дефект.
Сега малко за цените - филтър за купето - струва средно между 15 и 40 лв според колата (може да има и по-скъпи за по-новите коли - незнам)
-по повод фреона - най-разпространени са две цени за доливане на 100грама фреон - 5лв и 10лв - според майстора.
-по повод профилактиката на системата - общо взето един пълен цикъл на системата е :
- източване на стария фреон и масло от системата
- вакуумиране на системата
- наливане на оцветителен агент ако има съмнения за течове по системата.
- наливане на ново масло в системата
- тестване на наляганията при работеща система
Като консумативи това като цена зависи според типа и количеството на маслото - средната цена на маслото,която е в магазините е по 30-35лв на 250мл...една система рядко се нуждае от повече от 50мл...т.е. 5-6лв е разхода за маслото....мисля,че за тази услуга цената би трябвало да е около 50-60лв

Сумарно какво се получава - за една изцяло проверена и профилактирана система,която е била напълно празна (максималния вариант) цена от около 50-60лв фреон + 60лв за труд и масло + филтър и т.н. каквото трябва - грубо около 150-160лв....ако попаднете на по-скъп сервиз би трябвалод а ви струва около 200лв.
Отделно вече ако се сменя дехидратор + цената му и някаква сума за труда по смяната му (някой се сменят само с развиване и завиване,други се режат и се запояват наново).
Общо взето е това.
Дехидратора се сменя ако се отваря системата за по-дълго време или ако е седяла без фреон доста време - събира само 5 капки вода и после спира да дехидрира - компресора прави воден удар и климатика приключва дотам.

Фреоновата част е еднаква на кола с климатик и климатроник - само управлението и е различно...и съответно поддръжката е еднаква ;)




Потребителски аватар
Maste-pro
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот Maste-pro » Пет 17 апр 2009 21:11


Благодаря за отговора колега ;)


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот dj_tuhla » Пет 17 апр 2009 23:15


И по принцип това с доливането не трябва да се налага. Ако е изпуснала системата, има теч и той следва да се отстрани. Защо никой не си долива фреон на хладилника в къщи примерно mhihi
От друга страна вече на 3-та кола съм свидетел, как влиза в България със напълно празна система. По закон в ЕС ако ще седи в автокъща или ще се превозва с автовоз ги задължават да изсмучат фреона заради екологията. Така че ако избираш кола и ти хареса, само климатика е празен накарай джамбаза да викне има едни мобилни пълначи климатикаджии, идват на място с микробус и ще кажат как е.


mimi4441
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот mimi4441 » Съб 18 апр 2009 6:38


Благодаря за изчерпателните обяснения колеги-напълно съм съгласен с вас че с климатроник си е по гот - темата я пуснах защото сега тая кола където сега карам съм с климатроник и бая проблеми ми създаде -то моторче ли не горя то клапи за външна -вътрешна циркулация на въздуха не работеха джамовете се се потеха,пуснем го да духа студено като захладнее навън го пуснада духа вътре топло на дисплея показва че съм увеличил градусите а продължава вътре да духа студено и обратно некой път духа топло и реша да го пусна да дуа по студено нанай си абе изобщо приключения по кви ли майсторчета не ходих климатикаджий - електротехници и дървото от всекъде всеки разбирач на приказки раздувки и теорий царе но никой не ми оправи проблема какво ли не правих и сменявах - то небеха мъркучи радиаторчета моторчета под жабката реостати за перките бъза-бавна скорост па с разните му там спреиове от Практикер вътре в системата пръсках антифриз 2-3 пъти сменявах а от синия а от жълтия Руския накрая я от червения ,па колко пъти ми закачваха колата на стенд па на компютърна диагностика па фреона и маслото колко пъти ми сменяваха само аз си знам направиха ми колата на учебна па сменявах термостат па некви други четириъгълни кубчета спо 4-5 крачета реостати ли са кви са незнам па лагер на компресора щот шумел и там незнам си какво било накрая за капак ми смениха и компресора и такова яко дърво гризнах от всекъде че ми идеше да се обеся и реших да удавя тая тежка мъка с какво .....с алкохол разбира се но на 4-5то питие получих прозрение няма нужда да се беся бе си рекох просто съм объркал марката на автомобила и страната производител що не зема да ги сменя и така колеги реших да се спра на Passat В5 голяма широка добре стоящта на пътя здрава и хубава кола Надявам които прочете горното ще разбере защо и реших да пусна тая тема с това питане за климатик или климатроник.Няма да споменавам марката и страната производител на колата за коятоставаше въпрос по горе но предполагам много от вас ще се досетят без проблем.Аре за сега чао че минава 7.30 сутринта а в 9часа трябва да съм пред вратата на една автокъща за да капарирам един Passat Hi Line1.9 TDI-1999г 110к-старичък като година но за по нов нема свежа пара.Днеска е убав ден празник аре па дано да имам късмет с колата която ще купя.Амин.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот zfa159 » Съб 18 апр 2009 9:16


О колега....рзбирам те...аз преди да се спра на VW карах кола,на която трябваше да сменям предните носачи през 3000км понеже само една марка ги произвеждаше - разбира се менте :)
Та по повод климатроника - проблема на твоя преди това вероятно е бил или дефектен модул или никой не се е стеил да види дали вътре датчика за температурата мери вярно - ако той показва 30 градуса колкото и да вдигаш температурата от контролера винаги ще ти духа студено и то бая студено.Ако пък показва неки ненормални стойности е нормално контролера да прави глупости.
Общо взето при VW няма такива проблеми....пък и контролера може да се самодиагностицира или да се чете със софтуер за грешките му и сам си казва какво точно му е.Моя както казах е на 17 години....всичко му работи перфектно и досега не съм правил нищо по него (освен да си оправя клапите понеже им беше изгнил дунапрена след толкова много гориди вярна служба)...а температурата си я държи +- 1 градус от зададената.
За такава голяма и хубава кола истината е климатроник - още през 90-те години VW слагат климатрониците на Valeo а те пък са доста интелигентни -> ако искаш да вее топло вее в краката понеже там дефакто е най-студения въздух....ако пък искаш студено вее горе понеже там се събира най-топлия (в режим Ауто е това).
Взимай си климатроник и няма да имаш проблеми....а по фреоновата част както казах дефектите и ремонтите са еднакви и за двете - там никой не е застрахован.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот valerius » Пон 20 апр 2009 9:48


Карал съм и с климатик и с климатроник, но явно съм старомоден и съм с двете ръце за климатика. натискаш копчето и работи, врътваш копчето и ти духа по студено или по топло. Климатроника все включен, неможе да разбереш кога работи и кога не, понякога ненужно товари мотора. Като врътнеш ключа все трябва да го регулираш или спираш. Климатик - бързо, лесно, ефективно! :да:


Потребителски аватар
sigman
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
Автомобил: BMW
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот sigman » Пон 20 апр 2009 17:23


valerius написа:Климатик - бързо, лесно, ефективно! :да:

...+1


Потребителски аватар
toman44o
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 10:14
Автомобил: VW VENTO
Двигател: ABS
Местоположение: The Earth

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот toman44o » Пон 20 апр 2009 17:37


климатроник :да:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот Stivi » Пон 20 апр 2009 17:58


Карам на тъста Королата /климатроник/ и моя Голф /климатик/ и в общи линии ми е все тая какви копчета/врътки има на таблото-важното е да духа студено в жегата,мога да преживея 5-6 посягания за регулиране на климатика :wink:


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот velinsl » Вто 21 апр 2009 15:11


В заключение и двете са по-добре от нищо.Едва ли ще има някой, `дето се е набутал, а не си признава и да напише:
"Имам климатик, ама климатроник е по-добре" или "Имам климатроник, ама климатик е по-добре". Всеки си хвали това, което има.
От тук вече въпроса добива вида "Левски-ЦСКА", докато в България имаше футбол.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот hitman0013 » Вто 08 юни 2010 20:14


velinsl написа:В заключение и двете са по-добре от нищо.Едва ли ще има някой, `дето се е набутал, а не си признава и да напише:
"Имам климатик, ама климатроник е по-добре" или "Имам климатроник, ама климатик е по-добре". Всеки си хвали това, което има.
От тук вече въпроса добива вида "Левски-ЦСКА", докато в България имаше футбол.

С климатик съм и не искам климатроник.
Браво на колегата с изключително изчерпателните отговори.
Имам само 1 въпрос-представете си зимно време, една кола с климатик и друга с кл.троник.И двата се развалят/или вариант да ти загасне дисплея на климатр. и повече да не светне/.Ако на климатика врътвам на червено врътките за топло от радиаторчето, то на климатроника откъде да пусна топло да духа?
Не се заяждам, нито пък завиждам на тези които имат климатроник.Предполагам че с едно разглобяване на цялото табло и парички може и да се присади по-модерния вариант, но не ме вълнува.


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот OvivO » Вто 08 юни 2010 21:59


Карам две коли - едната с климатик, другата с климатроник.
Обичам да карам "другата" ;-)


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот vw16v » Чет 10 юни 2010 13:39


С климатроник със сигурност е по-добре и удобно,а не на последно място и централната конзола на пасат с климатроник изглежда доста по-добре от такава с климатик,която с тея кръгли с груба външност въртоци е меко казано грозна .Няма такова нещо като постоянно включен и товарещ мотора.Това дали ще е включен или не си зависи от водача.Е по-сложно се управлява и затова и в САЩ повечето са с климатици,че онея трудно се оправят с копчалък и скорости mhihi.Има си режим напълно изключен,вкл. и вентилацията в купето с бутон OFF или пък от бутона "-"на вентилатора,има и режим "ECON",при който работи вентилацията,но компресора е изключен ,като същия бутон заедно с бутона "AUTO" ти осигурява зададената температура в случаите,когато това е възможно само от степените на вентилатора и насочването на въздушния поток от клапите,без включване на компресора,т.е. зимата поддържа топло според зададеното,но лятото естествено без компресора няма как да направи студено/нещо като добрия стар термотроник :) /Дали ще се развали или не е божа работа,чисто хипотетично има по-голяма вероятност заради повечето чаркалък в управлението,но на практика си е доста надеждна система ,което се доказва и от мненията на колегите с 15-17 годишни коли с работещи климатроници с неизгоряла електроника :) .Въпроса какво правим зимата като изгори дисплея ,съвсем не е основателна причина ,при наличен избор между двете ,да се предпочете климатик,тъй като това е една съвсем хипотетична и почти невероятна ситуаця ,за разлика да речем от прецакания термостат ,от който зимата им става студено в колите на доста повече хора ,включително и без климатик или климатроник или други повреди,които водят до сибирски студ в колата без непременно да имат връзка с климатроника примерно :wink:


Потребителски аватар
Nikolai Roev
Мнения: 124
Регистриран на: Нед 14 юни 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Поморие

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот Nikolai Roev » Чет 10 юни 2010 20:23


Аз съм с киматик на моя паско, но не е заводски правен е можеби в Италия... направих му ремонт миналата година сменях някъкво уплътнение на компресора мисля беше около 100 кинта налях фреон и малко пипане и настройка тук таме и да ви кажа не виждам разлика с на брат ми пасата който е заводски с климатроник охлаждането е еднакво...


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот dandan » Чет 10 юни 2010 22:21


а не на последно място и централната конзола на пасат с климатроник изглежда доста по-добре от такава с климатик,която с тея кръгли с груба външност въртоци е меко казано грозна

Е тва е за последно място. Типично е за източно-европейския лагер ,за да не кажа само български. Както съм казвал и преди , колата е да вози(в случая и да прави студено), не да спиш с нея, или то е обратното, колата добре да изглежда пък другото...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта