Maste-pro написа:Е щом климатроника е малко по-скъп колко излиза профилактиката или смяната на филтри и доливане на фреон ?
Дефакто за климатроник и за климатик това е едно и също...и това е поддръжката на климатика дефакто....другото сис е води ремонт понеже е свързано с дефект.
Сега малко за цените - филтър за купето - струва средно между 15 и 40 лв според колата (може да има и по-скъпи за по-новите коли - незнам)
-по повод фреона - най-разпространени са две цени за доливане на 100грама фреон - 5лв и 10лв - според майстора.
-по повод профилактиката на системата - общо взето един пълен цикъл на системата е :
- източване на стария фреон и масло от системата
- вакуумиране на системата
- наливане на оцветителен агент ако има съмнения за течове по системата.
- наливане на ново масло в системата
- тестване на наляганията при работеща система
Като консумативи това като цена зависи според типа и количеството на маслото - средната цена на маслото,която е в магазините е по 30-35лв на 250мл...една система рядко се нуждае от повече от 50мл...т.е. 5-6лв е разхода за маслото....мисля,че за тази услуга цената би трябвало да е около 50-60лв
Сумарно какво се получава - за една изцяло проверена и профилактирана система,която е била напълно празна (максималния вариант) цена от около 50-60лв фреон + 60лв за труд и масло + филтър и т.н. каквото трябва - грубо около 150-160лв....ако попаднете на по-скъп сервиз би трябвалод а ви струва около 200лв.
Отделно вече ако се сменя дехидратор + цената му и някаква сума за труда по смяната му (някой се сменят само с развиване и завиване,други се режат и се запояват наново).
Общо взето е това.
Дехидратора се сменя ако се отваря системата за по-дълго време или ако е седяла без фреон доста време - събира само 5 капки вода и после спира да дехидрира - компресора прави воден удар и климатика приключва дотам.
Фреоновата част е еднаква на кола с климатик и климатроник - само управлението и е различно...и съответно поддръжката е еднаква
