Колеги здравейте,
преди бях пуснал една тема "Да изберем кола до 3000 лева". Момента дойде и до 1 седмица трябва да купим кола. Спрях се на Опел Корса 1997-1998година. Иска ми се колата да е икономична и лесна за поддржане(разбирай-евтини части) и затова се спрях на опела. Сега обаче се чудя с какъв мотор да бъде. Колебая се между 1,5 дизел, 1,7 дизел и 1,4 бензин. Колата ще се кара предимно в София, но също така и на дълги разстояния София-Бургас.
Сега искам да ви попитам за мненията ви относно корсите и специално тези двг,, които съм изброил. Какви са плюсовете и минусите им, някой има ли впечатления от тези коли. Не пиша във форума на ОПЕЛ, защото знам, че там ще има да ми хвалят марката, а аз искам обективни мнения.
Давайте акъл за Опел
Re: Давайте акъл за Опел
аз имам добри впечатления от корса 1,7 исузо мотора,проблеми нямат ако ги гледаш,поддръжката не им е скъпа,освен ролките на ангенажния ремък.аз съм за този мотор,не гори много.
- HAMELION
- Мнения: 328
- Регистриран на: Сря 27 фев 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Давайте акъл за Опел
като цяло не са лощи колички но като сяка кола ня стао сичко си е на касмет.ако уцелиш на добар запазен и безпроблемен двигател идеално.
така че колкото акали мнения и савети да се дават сигорен сам че едни много ще хвалят други ще плюят.
разликата мажду двигателите които си изброил е че дизеловите имат малко по скапи консумативи ат кам частите.агренаж ролки ремаци алал бала.
бензинката е малко по лека от кам цифри но гледаики годините предполагам че ще е екотек двигател а аз много много не ги харесвам в смисал много електроника и нещо кат згане рядко се намира няки които да уцели какво е от парвия пат поне в бургас де,а ако случаино има с стария двигател бензика идеално железни са и елементарни и евтини.с една дума харесваи си няква кола и скачаи с двата крака
.ако уцелиш уцелиш ако не ще правиш.
а за форума на опел няма лошо да попиташ могат да ти дадат някои савети поне за какво да се оглеждаш и ослушваш. аре успех.
така че колкото акали мнения и савети да се дават сигорен сам че едни много ще хвалят други ще плюят.
разликата мажду двигателите които си изброил е че дизеловите имат малко по скапи консумативи ат кам частите.агренаж ролки ремаци алал бала.
бензинката е малко по лека от кам цифри но гледаики годините предполагам че ще е екотек двигател а аз много много не ги харесвам в смисал много електроника и нещо кат згане рядко се намира няки които да уцели какво е от парвия пат поне в бургас де,а ако случаино има с стария двигател бензика идеално железни са и елементарни и евтини.с една дума харесваи си няква кола и скачаи с двата крака

а за форума на опел няма лошо да попиташ могат да ти дадат някои савети поне за какво да се оглеждаш и ослушваш. аре успех.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Давайте акъл за Опел
За 1.5 мотора съм чувал че е много икономичен и много куц 

- Nikkolay
- Мнения: 1652
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Давайте акъл за Опел
В петък смятам да ходя на Горубляне по автокъщите да разглеждам 

- stanko_g
- Мнения: 1809
- Регистриран на: Съб 31 мар 2007 16:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Рудозем
Re: Давайте акъл за Опел
за ламарините незнам,но исузо е здравият мотор в опелите според мен



-
- Мнения: 182
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 21:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Давайте акъл за Опел
Карал съм Корса 1.4 моно 60к.с.(като втора семейна кола)-евтини са за подръжка,след 97-98г. не гният,ако намериш 1.4SI(82к.с.) двиг. ти го препоръчвам,за японския дизел знам че съединителя е скъп и скоростите дават дефект.Успех в търсенето.
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Давайте акъл за Опел
Карал съм корса с 1.4 бензин - много слаба машинка 

- Nikkolay
- Мнения: 1652
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Давайте акъл за Опел
lyubobg написа:Карал съм корса с 1.4 бензин - много слаба машинка
Ами те май всичките корси са слаби, 1,7 дизел мотора май е 60 коня.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Давайте акъл за Опел
Спри се на бензин, ако държиш на опел.
- stoyanov6431
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 7:49
- Автомобил: PASSAT B6
- Двигател: CBA C 2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Давайте акъл за Опел
1.7 исузо мотора е най-добрия избор.
3 години карах астра с такъв мотор,януари месец я продадох с изгнили ламарини за доста пари само заради мотора.
3 години карах астра с такъв мотор,януари месец я продадох с изгнили ламарини за доста пари само заради мотора.
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Давайте акъл за Опел
Имал съм 2 Опела с изброените от теб двигатели:
1. Опел Вектра 1.7 Д - беше семеен автомобил в продължение на 9 години с навъртяни над 200 000 км - продадох го с перфектен двигател и купе. Имаше основния проблем на старите опели дизел - при потегляне изпускателната система дрънчеше като пред разпадане. Проблема се реши с ремонт на нафтовата помпа. По спомен беше 56 или 58 к. с. Слаб и здрав двигател, перфектен за дълги пътувания. Раход градско - 7, извънградско - 5. Много евтин за поддръжка.
2. Опел Астра Ф 14NZ - моноинжекцион, 60 к. с. - семеен автомобил в продължение на 4 години и 90 000 км. Много слаб мотор, но пък много евтин за поддръжка с много малки капризи. Най - сериозният проблем, който съм имал с него беше наложилата се подмяна на стартера с нов. Перфектен за газификация. Разход на бензин: градско - 10, извън - 5. На газ: градско - 10, извън - 7.5. Идеален за дълги пътувания. Като разходи за поддръжка го сравнявам с Голф 3 (имат еднакви проблеми и дефекти), а и цените на частите за тях са горе - долу еднакви.
1. Опел Вектра 1.7 Д - беше семеен автомобил в продължение на 9 години с навъртяни над 200 000 км - продадох го с перфектен двигател и купе. Имаше основния проблем на старите опели дизел - при потегляне изпускателната система дрънчеше като пред разпадане. Проблема се реши с ремонт на нафтовата помпа. По спомен беше 56 или 58 к. с. Слаб и здрав двигател, перфектен за дълги пътувания. Раход градско - 7, извънградско - 5. Много евтин за поддръжка.
2. Опел Астра Ф 14NZ - моноинжекцион, 60 к. с. - семеен автомобил в продължение на 4 години и 90 000 км. Много слаб мотор, но пък много евтин за поддръжка с много малки капризи. Най - сериозният проблем, който съм имал с него беше наложилата се подмяна на стартера с нов. Перфектен за газификация. Разход на бензин: градско - 10, извън - 5. На газ: градско - 10, извън - 7.5. Идеален за дълги пътувания. Като разходи за поддръжка го сравнявам с Голф 3 (имат еднакви проблеми и дефекти), а и цените на частите за тях са горе - долу еднакви.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Давайте акъл за Опел
На Isuzu моторите най-скъпата част след нафтовата пома е алтернатора защото на него е монтирана вакуум помпата за сервото на спирачките 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Давайте акъл за Опел
като цяло тъпа и дървена кола. Карам Комбо набор 2006г 1,3 CDTI на 59 к км. Предни накладки ги яде за 30 к км. Смяна на крушки за фар /поне за Комбото/ а и за Корсата мисия почти невъзможна - добре, че има трениг от 155 цата - но там е много по-лесно. На Корса/комбо/ предницата - броня, радиатор , маска, фар, рогове, напречна гредичка - кекаво. Радиатора се държи на 2триъгълни ламаринки в 2 та си края .
1.Имах случай при скорост около 15км в час куче да ми се навре под предната гума / тръгна да лае и да бяга успоредно с колата - пред мен мотокар с гипскартон и гледам мотокара. По едно време кучето изквича и антифриза шурна. оказа се , че едната ламаринка се е повдигнала леко нагоре от кучето и тънката ламаринета скоба на пластмасовият леген се е поотворила .резултат нов радиатор.
2. Случай - Корса прави десен завой с 5-макс 10км / ч , но каката гледа в ляво и не вижда , че има спряла кола, която ще паркира на заден ход .Корсата се удари директно в бронята на Авенсис. Резултат : на Корсата счупен десенфар, мигач, бронята излезе от щипките, преден капак хлътна около 5 см навътре. десен калник в предния край се надигна нагоре. При обстоен оглед в сервиз се оказа, че има сгънат десен рог и предна гредичка и тя .
3. на Комбото вече има поизлязла ръжда - и то на места дето не би трябвало - пр. на покрива .
4. Като мотор 1,3 CDTI засега бива , но чета, че турбото им е консуматив - ще проверим.
4. Гадна скоростна кутия - на 1 ва не може да се включи дори и да се движиш с 5 км/ч , 4-5 и 5-4 не се превключват бързо. Има такива ситуации при които да караш на 1-ва ръмжи и е на високи обороти , а на 2 ра не ще да върви започва да придърпва / същото и за и 3 та.
5. При загасена кола , фаровете остават включени - разчита се на зумера.
6. Слагат се вече много висококачествени материали - задни амортисьори вече са аут / само 59 000км/ , започна да се бели боята по таблото и вънка по водачите на плъзгащата врата и то на места дето няма допир вратата до плъзгачите.
7. Щатни гуми Пирели / явно турски/ 2 те са аут на 35 000 км - неравномерно износване и то на петна . Преницата е добре /проверена е на стед и стенд за амортисьори/.
8. До 45 000км малсо не лапаше, но сега долях около 600 гр за 15 к км/ Явно вече има апетит за масло. Въздушния филтър вече има омасляване от отдушника на м.пари.
9. Ключалка на вратата на водача вече не е много читава - вече се усеща запъване при заключване.
10. Типично за Опел обилно запотяване на прозорците във влажно време
11. Разход градско и на магистрала 7,5 л/100 км. - като се понапъне малко. По участъка Варна Бургас и обратно разхода е 6,5-6,7 л/100. За дизел мисля , че е голям разхода.
12. Колата е с електрическо серво на волана . Питайте Червения от Русе колко е цената на 1 алтернатор 110А
))
вс това за 3г и пробег само 60 000 км.
P.S .В четвъртък бях в Карго Експрес за смяна на консумативи. Случайно чух , че на 1 Астра гаранционна вече за 3 ти път сменят компа
.
1.Имах случай при скорост около 15км в час куче да ми се навре под предната гума / тръгна да лае и да бяга успоредно с колата - пред мен мотокар с гипскартон и гледам мотокара. По едно време кучето изквича и антифриза шурна. оказа се , че едната ламаринка се е повдигнала леко нагоре от кучето и тънката ламаринета скоба на пластмасовият леген се е поотворила .резултат нов радиатор.
2. Случай - Корса прави десен завой с 5-макс 10км / ч , но каката гледа в ляво и не вижда , че има спряла кола, която ще паркира на заден ход .Корсата се удари директно в бронята на Авенсис. Резултат : на Корсата счупен десенфар, мигач, бронята излезе от щипките, преден капак хлътна около 5 см навътре. десен калник в предния край се надигна нагоре. При обстоен оглед в сервиз се оказа, че има сгънат десен рог и предна гредичка и тя .
3. на Комбото вече има поизлязла ръжда - и то на места дето не би трябвало - пр. на покрива .
4. Като мотор 1,3 CDTI засега бива , но чета, че турбото им е консуматив - ще проверим.
4. Гадна скоростна кутия - на 1 ва не може да се включи дори и да се движиш с 5 км/ч , 4-5 и 5-4 не се превключват бързо. Има такива ситуации при които да караш на 1-ва ръмжи и е на високи обороти , а на 2 ра не ще да върви започва да придърпва / същото и за и 3 та.
5. При загасена кола , фаровете остават включени - разчита се на зумера.
6. Слагат се вече много висококачествени материали - задни амортисьори вече са аут / само 59 000км/ , започна да се бели боята по таблото и вънка по водачите на плъзгащата врата и то на места дето няма допир вратата до плъзгачите.
7. Щатни гуми Пирели / явно турски/ 2 те са аут на 35 000 км - неравномерно износване и то на петна . Преницата е добре /проверена е на стед и стенд за амортисьори/.
8. До 45 000км малсо не лапаше, но сега долях около 600 гр за 15 к км/ Явно вече има апетит за масло. Въздушния филтър вече има омасляване от отдушника на м.пари.
9. Ключалка на вратата на водача вече не е много читава - вече се усеща запъване при заключване.
10. Типично за Опел обилно запотяване на прозорците във влажно време
11. Разход градско и на магистрала 7,5 л/100 км. - като се понапъне малко. По участъка Варна Бургас и обратно разхода е 6,5-6,7 л/100. За дизел мисля , че е голям разхода.
12. Колата е с електрическо серво на волана . Питайте Червения от Русе колко е цената на 1 алтернатор 110А

вс това за 3г и пробег само 60 000 км.
P.S .В четвъртък бях в Карго Експрес за смяна на консумативи. Случайно чух , че на 1 Астра гаранционна вече за 3 ти път сменят компа

- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Давайте акъл за Опел
Крис, човека пита за кола 97-98, тогава се правиха коли още бре, а не еднодневки
иначе
вземи читав 1,4 матор на корсата и си ти
мани ги тия стари дизели исузу дъра бъра, скъпи и трощливи-зависи към ти е късмета де
корсата от тия години- последните корси Б- е здрав, евтин и непретенцозен автомобил
идеалната втора кола в семейството

иначе
вземи читав 1,4 матор на корсата и си ти
мани ги тия стари дизели исузу дъра бъра, скъпи и трощливи-зависи към ти е късмета де
корсата от тия години- последните корси Б- е здрав, евтин и непретенцозен автомобил
идеалната втора кола в семейството
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта