Пасата е 99год.1.9тди highline изпълнение. Проблемът ми е следният :
при загряла кола се чува много странно тропане когато работи климатроника, когато го изключа тропането изчезва. Дайте някакъв съвет.



Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
Провери ли дали ти работи перката на климатроника? Имаш ли фреон?
- Данко
- R.I.P Madcap
- Мнения: 870
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 19:28
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: София/Перник/Радомир
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
колега,ако става въпрос за перката на радиатора работи
а за фреона има ли значение при работа при студено време?
а за фреона има ли значение при работа при студено време?
- Данко
- R.I.P Madcap
- Мнения: 870
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 19:28
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: София/Перник/Радомир
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
а и жената току що ми добави,че несе чува само тропане,а и стържещ звук
- AmW
- Мнения: 3550
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
Би било полезно ако споделиш решението на проблем с нас
- Данко
- R.I.P Madcap
- Мнения: 870
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 19:28
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: София/Перник/Радомир
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
Решението на проблема е със смяна на компресора
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
Колега извинявай че се намъквам в твоята тема, но при наличието на толкова много подобни, не открих отговора на моя проблем.Той е .
При диагностика на климатроника си дава 444 000
но не духа студено.ама изобщо,даже имам чувството че духа топло,днес при 25 градуса изгорех, ами при 40,или на морето като се нагрее на 60-70.Не знам защо при положение,че щом диагностиката си казва че няма проблем значи има фреонче,защо не идва зимата.
При диагностика на климатроника си дава 444 000
но не духа студено.ама изобщо,даже имам чувството че духа топло,днес при 25 градуса изгорех, ами при 40,или на морето като се нагрее на 60-70.Не знам защо при положение,че щом диагностиката си казва че няма проблем значи има фреонче,защо не идва зимата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
feikot написа:Колега извинявай че се намъквам в твоята тема, но при наличието на толкова много подобни, не открих отговора на моя проблем.Той е .
При диагностика на климатроника си дава 444 000
но не духа студено.ама изобщо,даже имам чувството че духа топло,днес при 25 градуса изгорех, ами при 40,или на морето като се нагрее на 60-70.Не знам защо при положение,че щом диагностиката си казва че няма проблем значи има фреонче,защо не идва зимата.
Съвсем не е така,зашото :
-датчика отчита дали има някакво налягане в системата за да знае дали да пусне въобще компресора - може да има 100 грама фреон...налягане колкото да тръгне пак има....може да е пълен и до горе...
-компресора може да не създава достатъчно налягане или дебит за правилната работа на инсталацията и затова дори при наличие на фреон да няма въобще студ - това климатроника не може да ти го каже.
-може да имаш запушен дехидратор или проблем с ТРВ клапан...или байпасен клапан в компресора....и отново да има проблем с наляганията.
Преди да се закачи на машина и да се види какви налягания има в системата никой не може да каже еднозначно защо няма студено....а наляганията не зависят и не бъркат климатроника - той гледа само дали има някакво налягане в системата за да знае дали да пусне компресора.....оттам нататък всичко зависи от количеството фреон (дори 100 грама фреон държат налягане,достатъчно голямо за да тръгне системата....а това е средно 1/6-та част от целия обем на системата),зависи от състоянието на дехидратора,компресора и двата клапана.
Закачи я на диагностика и виж какво става с наляганията - контролера на климатроника си е наред.
Успех!
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
Е те тука в Казанлък, на дали ще имат нещо от изброените с което да ми помогнат.Но утре ще се разтърся да видя.
- naiturseniq
- Мнения: 164
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
- Автомобил: VW Passat 2016
- Двигател: 2000 TDI 150hp
- Местоположение: varna
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
абе и аз съм като теб, и един мой приятел също е така .... за моя знам че му е дозареждан фреон и няма грешки но няма студ 
Трябва да се кара на диагностика явно няма как инъче

Трябва да се кара на диагностика явно няма как инъче
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
Аз поне до 10 дена няма да имам практически възможност да я свърша тая процедура,ако някой я направи нека сподели да знаем какво да търсим.Аз едно нещо научих че освен фреон се сипва и масло.Дано да не забравя да кажа на "майсторчетата" че и те сигурно колкото мен разбират
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
То се налива заедно с фреона - гледа се по спецификация колко фреон и колко фреон се налива...то си пише в Аутодата или в книгата,която имат хората...ако имат такава.Съответно се дърпа всичко старо,стария фреон се рециклира,маслото се изхвърля...и не налива ново масло,оцветител за течове и фреон.Хубаво е преди да се налее системата да се види за теочве - надува се с газ (азот,дехидриран въздух,фреон) и се оставя известно врепе под налягане с цел да се види дали няма изпускане - пада налягането - изпуска...след това се вакуумира с цел проверка за течове по обратния ред - гумените О-пръстени имат свойството да упълтняват при натиск и съответно при вакуум да не тече а при налягане да изпуска и обратно.После след вакуума си се зарежда системата и се прави диагностика на високото и ниското налягане дали са в норма и се мери вътрешната температура в купето..и това е.Ако го направят за по-малко от един час все едно нищо не са направили...трябва да имаш поне 15-тина мунути вакуум,поне 20-тина минути надуване за течове и останалото и то отнема още към 20-тина минути.
Принципно аз се занимавам с това и други неща по охладителните и климатичните системи (без ремонт на компресори поне засега) ама съм в София...и май нямам с какво да помогна в случая
Успех!
Принципно аз се занимавам с това и други неща по охладителните и климатичните системи (без ремонт на компресори поне засега) ама съм в София...и май нямам с какво да помогна в случая

Успех!
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
Ако искаш на ЛС ми дай някаква оферта, все пак колата е движима собственост, мисля че разходката до СФ с цел качествена работа е по смислена постъпка от колкото някой да се учи на нея.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на Пасат б5 колеги помагайте
feikot написа:Ако искаш на ЛС ми дай някаква оферта, все пак колата е движима собственост, мисля че разходката до СФ с цел качествена работа е по смислена постъпка от колкото някой да се учи на нея.
Имаш ЛС....иначе офертата я има и във форума в раздел сервизи - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=141552
Общо взето дали ще закачите колата на моята машина или на друга...е съвсем все едно.Важното е човека зад машината да иска да си свърши работата като хората.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта