Това е моята кола, Фолксваген 1303 от 1973 година. Намерих колата през 1993 г. и се определя от самото начало, за да се възстанови и даде нов живот. Исках да дам на колата уникален облик, за да се откроява и да покажа моя лична идея за добре изглеждащ Фолксваген. Резултатът е показан на картинката по-горе, която беше направена през август 2001 г. на път за годишната среща на VW в Skagen, Дания (Bug Stop Skagen).
За да добиете представа за работата, какво съм вложил в тази кола, ще покажа някои снимки от възстановяването на колата, от началото до финала.
Купих колата на 12 август 1993 година. Преди колата беше златен металик и имаше извървяни само 86,000 km. Колата беше с "един собственик", една стара дама я бе използвала за шофиране по местните магазина всеки ден, така че изглеждаше нова вътре. От външната страна автомобила също изглеждаше добре, но под нея, тя беше "малко" ръждясала.


Това са снимки , когато просто бях купил кола (новия собственик е щастлив и стои до неговия "реставрационен проект"). По това време аз не знаех, че съм на път да работя по тази кола следващите 2 години и половина! (1993)

За да сложа началото "на проекта" (the top of the car was lifted off the frame), за да се намери ръждата и да се улесни работата . Освен това трябваше да се променят отоплителните-канали и в двете страни на колата, така че трябваше да се направят в началото на страницата почти във всеки случай. Но аз исках да направя нещата по правилния начин от самото начало. (1993)

Малко по-близо за пример на част от свършената работа по колата. (1993)

За да запазя формата на купето, заварихме фиксиращи щанги отвътре. Така ще си гарантирам, че когато върна купето върху шасито, всичко ще пасне. (1993)

Купето отново беше качено на шасито, цялата "предница" беше подменена с нова. Забележете, че съм махнал и дръжката от предния капак, за да дам на колата по-гладък вид ,да я направя в стил "Cal Loock"/кал луук/, което означава чиста, гладка изпъната визия, наречена така от якия "калифорнийски изглед" - истински "сърфистки изглед". Също да отбележа, че монтирахме и задните калници.(1994)

Задните калници са направени от фибростъкло и е 6см. по-широка от оригиналната. Това прави колата 12см по-широка от оригинален ФВ 1303! (1994)


Toва е "кучешката колиба" (капак на двигателя). Беше покрита с фин слой чена боя (нямаше нищо половинчато/неизпипано/ във Волвсбургските коли от едно време). Исках частите от двигателя също да са в цвета на купето. За да съм сигурен в перфекно свършеното боядисване, свалих старата боя и изтърках до метал... тежка работа, но си струваше! (1994)

Предните калници също са изработени от фибростъкло. Те са 4 cm по-широки от оригиналните такива! Исках стая за по-широки джанти. (1994)

Като част от търсения "Cal-look", също запълних лайсните от страните. Така получихме още по-гладка и изтънчена визия. (1995)

Тук се вижда, че запълних отворите за оригиналната изпусквателна система, защото планирах да сложа спортна такава - по-голяма, която не се нуждае от отворите. Също направих и визията на задницата още по-загладена. Може да видите, че махнах и оригиналния "VW 1303" надпис от капака. (1995)


Автомобилът е подготвен за paintjob ....( 1995)


... и накрая дългоочакваните дни доидоха. Имах цвят, специално направен за колата, бъдете сигурни, че никой друг VW има същия цвят. Просто да се направи колата уникална някакси .... така че това е може би единственият VW в света с точно този цвят! (1995)


Само няколко снимки от бояджийската работа - без златен металик повече(1995)


Това са всички малки части, за да добиете представа до каква степен се обръща внимание на дейталите при боядисването. Това са неща като части от мотора, ръчната, скоростна кутия, спойлери, поставка за краката на пасажера и, и, и... Няма всичко да е оранжево. Имам малко хромирани чаркове - някои нитове и болтове по двигателя, заключващите машинки на вратите... (1995)


Просто свърши сглобяването на двигателя. Изглежда малко различен, тъй като го взех на парчета. (1995)

Аз поставих хромирана защитна стена в коша на двигателя, само за да добавя малко хром, така че да не е всичко оранжево. (1995)

И двигателят работи отново за първи път от 2 ½ години. На тази снимка на двигателя е монтиран с оригиналната черна пластмаса airfilter. По-ъсно това се промени с малко хром , който се вписва в стила много по-добре. Това бе през януари 1996 година и разбира се аз не я карам , докато времето се затопли, около април-май. Това е истинска sommercar, така че никога не съм я карал през на зимата. Тя се съхранява в загрят гараж цяла зима. Начин на водене на автомобила в добра форма също.

Това е снимка от изложение на ФВ в Aars Messecenter, Дания през септември 1997.
Вече имах тези джанти, специална изработка от Дюселдорф, Германия, сложени на колата ми. 15 инчови, оригинален дизайн, 7 инча отпред, 9 отзад, монтирани с хромирани тасове на Порше. Гумите са 195/50 - предни и 225/50 - задни. Колата също беше "смъкната" около 65мм отпред и 100-тина мм отзад. Въпреки разликата във височините, колата запази перфектна стойка (също и заради гумите, които са по-ниски отпред).

Това е от 1998 г. Bug Stop Skagen VW среща.

Броните са от модел 1960-67. Използвах тях, вместо оригиналните, защото смятам, че придават по-чист вид. Не паснаха на първо време заради широчината им. Трябваше да ги "разтегля", защото бяха и прекалено извити. Щях да имам същия проблем и с тези от 1973-та, ако бях избрал тях. Също замених страничните стъкла с "цели", така че малките триъгълни джамчета отпаднаха.Още една част от прехода към "Cal-look" ФВ.

За забавление и визия отвън, направих този куфар за пикник и го сложих в багажника.

Това е от друго изложение, наречено Beach n' Bugs("Плаж и Бръмбари/костенурки") в Øster Hurup, Дания, през 1998. Тук получих награда - второ място в клас "Cal-look". Хубав ден за мен, за оценяване на труда, който съм вложил в колата. Оценяващи бяха ФВ експерти. Състезанието си е доста трудно, защото е пълно с много хубави коли. Това в лявo, със синьото яке съм аз, получавайки наградата си. Страхотно изложение

Надявам се ви е било интересно във възтановяването на моя стар ФВ
Статия: http://www.tmhansen.dk/vw.htm
ПП:
Огромни Благодарности на stan4o_mc за превода!