Реставрация на Фолксваген Биитъл

Теми свързани с промени по външния вид и интериора на автомобила
Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Реставрация на Фолксваген Биитъл

Мнениеот hooligans » Вто 12 май 2009 16:40


Изображение
Това е моята кола, Фолксваген 1303 от 1973 година. Намерих колата през 1993 г. и се определя от самото начало, за да се възстанови и даде нов живот. Исках да дам на колата уникален облик, за да се откроява и да покажа моя лична идея за добре изглеждащ Фолксваген. Резултатът е показан на картинката по-горе, която беше направена през август 2001 г. на път за годишната среща на VW в Skagen, Дания (Bug Stop Skagen).
За да добиете представа за работата, какво съм вложил в тази кола, ще покажа някои снимки от възстановяването на колата, от началото до финала.
Купих колата на 12 август 1993 година. Преди колата беше златен металик и имаше извървяни само 86,000 km. Колата беше с "един собственик", една стара дама я бе използвала за шофиране по местните магазина всеки ден, така че изглеждаше нова вътре. От външната страна автомобила също изглеждаше добре, но под нея, тя беше "малко" ръждясала.
Изображение
Изображение
Това са снимки , когато просто бях купил кола (новия собственик е щастлив и стои до неговия "реставрационен проект"). По това време аз не знаех, че съм на път да работя по тази кола следващите 2 години и половина! (1993)
Изображение
За да сложа началото "на проекта" (the top of the car was lifted off the frame), за да се намери ръждата и да се улесни работата . Освен това трябваше да се променят отоплителните-канали и в двете страни на колата, така че трябваше да се направят в началото на страницата почти във всеки случай. Но аз исках да направя нещата по правилния начин от самото начало. (1993)
Изображение
Малко по-близо за пример на част от свършената работа по колата. (1993)
Изображение
За да запазя формата на купето, заварихме фиксиращи щанги отвътре. Така ще си гарантирам, че когато върна купето върху шасито, всичко ще пасне. (1993)
Изображение
Купето отново беше качено на шасито, цялата "предница" беше подменена с нова. Забележете, че съм махнал и дръжката от предния капак, за да дам на колата по-гладък вид ,да я направя в стил "Cal Loock"/кал луук/, което означава чиста, гладка изпъната визия, наречена така от якия "калифорнийски изглед" - истински "сърфистки изглед". Също да отбележа, че монтирахме и задните калници.(1994)
Изображение
Задните калници са направени от фибростъкло и е 6см. по-широка от оригиналната. Това прави колата 12см по-широка от оригинален ФВ 1303! (1994)
Изображение
Изображение
Toва е "кучешката колиба" (капак на двигателя). Беше покрита с фин слой чена боя (нямаше нищо половинчато/неизпипано/ във Волвсбургските коли от едно време). Исках частите от двигателя също да са в цвета на купето. За да съм сигурен в перфекно свършеното боядисване, свалих старата боя и изтърках до метал... тежка работа, но си струваше! (1994)
Изображение
Предните калници също са изработени от фибростъкло. Те са 4 cm по-широки от оригиналните такива! Исках стая за по-широки джанти. (1994)
Изображение
Като част от търсения "Cal-look", също запълних лайсните от страните. Така получихме още по-гладка и изтънчена визия. (1995)
Изображение
Тук се вижда, че запълних отворите за оригиналната изпусквателна система, защото планирах да сложа спортна такава - по-голяма, която не се нуждае от отворите. Също направих и визията на задницата още по-загладена. Може да видите, че махнах и оригиналния "VW 1303" надпис от капака. (1995)
Изображение
Изображение
Автомобилът е подготвен за paintjob ....( 1995)
Изображение
Изображение
... и накрая дългоочакваните дни доидоха. Имах цвят, специално направен за колата, бъдете сигурни, че никой друг VW има същия цвят. Просто да се направи колата уникална някакси .... така че това е може би единственият VW в света с точно този цвят! (1995)
Изображение
Изображение
Само няколко снимки от бояджийската работа - без златен металик повече(1995)
Изображение
Изображение
Това са всички малки части, за да добиете представа до каква степен се обръща внимание на дейталите при боядисването. Това са неща като части от мотора, ръчната, скоростна кутия, спойлери, поставка за краката на пасажера и, и, и... Няма всичко да е оранжево. Имам малко хромирани чаркове - някои нитове и болтове по двигателя, заключващите машинки на вратите... (1995)
Изображение
Изображение
Просто свърши сглобяването на двигателя. Изглежда малко различен, тъй като го взех на парчета. (1995)
Изображение
Аз поставих хромирана защитна стена в коша на двигателя, само за да добавя малко хром, така че да не е всичко оранжево. (1995)
Изображение
И двигателят работи отново за първи път от 2 ½ години. На тази снимка на двигателя е монтиран с оригиналната черна пластмаса airfilter. По-ъсно това се промени с малко хром , който се вписва в стила много по-добре. Това бе през януари 1996 година и разбира се аз не я карам , докато времето се затопли, около април-май. Това е истинска sommercar, така че никога не съм я карал през на зимата. Тя се съхранява в загрят гараж цяла зима. Начин на водене на автомобила в добра форма също.
Изображение
Това е снимка от изложение на ФВ в Aars Messecenter, Дания през септември 1997.
Вече имах тези джанти, специална изработка от Дюселдорф, Германия, сложени на колата ми. 15 инчови, оригинален дизайн, 7 инча отпред, 9 отзад, монтирани с хромирани тасове на Порше. Гумите са 195/50 - предни и 225/50 - задни. Колата също беше "смъкната" около 65мм отпред и 100-тина мм отзад. Въпреки разликата във височините, колата запази перфектна стойка (също и заради гумите, които са по-ниски отпред).
Изображение
Това е от 1998 г. Bug Stop Skagen VW среща.
Изображение
Броните са от модел 1960-67. Използвах тях, вместо оригиналните, защото смятам, че придават по-чист вид. Не паснаха на първо време заради широчината им. Трябваше да ги "разтегля", защото бяха и прекалено извити. Щях да имам същия проблем и с тези от 1973-та, ако бях избрал тях. Също замених страничните стъкла с "цели", така че малките триъгълни джамчета отпаднаха.Още една част от прехода към "Cal-look" ФВ.
Изображение
За забавление и визия отвън, направих този куфар за пикник и го сложих в багажника.
Изображение
Това е от друго изложение, наречено Beach n' Bugs("Плаж и Бръмбари/костенурки") в Øster Hurup, Дания, през 1998. Тук получих награда - второ място в клас "Cal-look". Хубав ден за мен, за оценяване на труда, който съм вложил в колата. Оценяващи бяха ФВ експерти. Състезанието си е доста трудно, защото е пълно с много хубави коли. Това в лявo, със синьото яке съм аз, получавайки наградата си. Страхотно изложение :-)

Надявам се ви е било интересно във възтановяването на моя стар ФВ



Статия: http://www.tmhansen.dk/vw.htm


ПП:
Огромни Благодарности на stan4o_mc за превода!

Последна промяна от hooligans на Вто 12 май 2009 18:54, променено общо 12 пъти.




Потребителски аватар
SIMETO1
Мнения: 498
Регистриран на: Вто 10 юни 2008 20:27
Автомобил: Passat B5
Двигател: AJM 1999
Местоположение: Плевен

Re: Реставрация на Фолксваген Биитъл

Мнениеот SIMETO1 » Нед 17 май 2009 17:42


Клега ти си истински фен и ценител на тази марка автомобили евал за това което си направил :да:


Потребителски аватар
pitbula90
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 08 май 2007 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елхово - София
Контакти:

Re: Реставрация на Фолксваген Биитъл

Мнениеот pitbula90 » Пон 18 май 2009 19:11


Браво и от мен.Колата е станала много хубава,нямам думи :bowdown


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Реставрация на Фолксваген Биитъл

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 18 май 2009 22:38


Абе то тва е статия, не го е правил той. :D Но наистина добре изпипана антика :beer



Върни се в “Оптичен тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта