За Голф 4 автоматик-типтроник

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот rosy » Сря 13 май 2009 12:58


Прекрасна скоростна кутия, но някой ако знае с точност сменя ли се масло или не?
От Порше Бг ми казват, че по принцип на тази скоростна кутия не се сменя маслото, но казват и, че по принцип е хубаво да се смени :roll:
Ако се сменя са нужни 6 литра х 40 лв + 130 лв труд.
Искам да кажа, че засеага нямам никакви проблеми, но километрите се трупат и не искам баш скоростната кутия да се прецака.
Та ако има някой колега с такава, моля да сподели опит.




Потребителски аватар
Ицку®
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
Автомобил: 2xTouran TDI
Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
Местоположение: Поморие

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот Ицку® » Сря 13 май 2009 22:00


Уж не се сменя, пък било хувабо да се смени. :applause:
Би трябвало да се сменя, с едно и също масло едва ли ще е добре да караш 10 години и над 300 хил.км примерно. Поне аз така мисля.


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот Dead man » Сря 13 май 2009 22:58


Ако имаш намерение да я караш още поне 5 години-смени си маслото и да ти е мирна главата.
Иначе такива като твоята скоростна кутия втора ръка няма...Само нова...А цената е... :banghead: :screwy
Ти си прецени...
Поздрави. :beer


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот Чудомир » Сря 13 май 2009 23:43


Мързи ме да ти търся немските линкове...Накратко:

(1)На типтроник кутията VW казват, че маслото не трябва да се сменя. Тва по принцип.
(2)За последните модели на пасат 5.5 четох преди два дни, че били ревизирали твърдението от (1) и били казали на 60 000 да се сменя заедно с филтъра.

Айде от мен да мине, то се е видяло, че требе линка, че и снимки имаше:
Цък

Имай предвид, че 6 литра (при пасата) са само тия, дето изтичат при "лесната" смяна (не ме питай кво значи тва, не се задълбочих да разбера), "трудната" смяна включва промиване, за да може да излезе маслото от "Wandler"-a (<- как е тва на БГ?), общо били към 11 л.Колко има смисъл да прелееш 6 нови към 5 стари литра оставям на теб да си прецениш. За "трудната" смяна бях пуснал линкове тук


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот rosy » Чет 14 май 2009 8:05


Вкарахте ме в размисли :roll:
А хипотетично дали ако се задава някакъв проблем със скоростната кутия компа ще ме предупреди, както любезно го прави за всичко останало? Или там няма датчик за масло :roll:


Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот kickd0wn » Чет 14 май 2009 13:23


Тук ще намериш всички отговори, ако ти се чете разбира се: http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=574


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот rosy » Чет 14 май 2009 14:35


kickd0wn написа:Тук ще намериш всички отговори, ако ти се чете разбира се: http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=574

Благодаря, но за съжаление няма как да разбера нещо от написаното. Дали ако не е много нахално от моя страна можеш да синтезираш в от едно до няколко изречения отговора на въпроса ми :roll: Благодаря


Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот kickd0wn » Чет 14 май 2009 18:35


Силно синтезирано, от VW твърдят, че маслото не се сменя, но под това твърдение се има предвид периода докато автомобила е в гаранция или 100 000 КМ.

Хората във vwvortex масово си сменят маслото. Това бих те посъветвал да направиш и ти ако смяташ да я караш дълго тая кола.

Последен съвет, не ходи в сервиза за автоматици на бул. "Черни връх" посоко околовръстното. Абсолютни мърлячи са и само гледат да взимат пари.


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот rosy » Пет 15 май 2009 8:16


Мерси :beer
Мисля да ходя в Порше Изток сервиза, там поне трябва да разбират :roll:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот morfei1 » Пет 15 май 2009 15:33


Аз знам, че се сменя на 60000км. Кутията събира 11л., но немогат да се източат повече от 5 ~ 6л. Друг е въпроса от какво ще се износи тази синтетика в скоростната кутия, че да си изгуби смазочните качества...... :roll:


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот rosy » Пет 15 май 2009 15:51


morfei1 написа:Аз знам, че се сменя на 60000км. Кутията събира 11л., но немогат да се източат повече от 5 ~ 6л. Друг е въпроса от какво ще се износи тази синтетика в скоростната кутия, че да си изгуби смазочните качества...... :roll:

Ми на мен от Порше ми казаха, че тази кутия събирала 7 литра :roll:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот morfei1 » Пет 15 май 2009 17:53


Ми най вероятно, понеже иначе трябва да ти кажат, че кутията е 10 ~ 11литра, но те немогат да източат цялото, а ще източат само толкова колкото могат, без да свалят кутията (щото иначе панаира е голям) и следователно ще налеят толкова колкото са изтокли и ще ти сменят филтъра.

Ако ти кажат, че при смяна на двигателното масло, което в случая събира 4л., те са в състояние да източат 2л. и съответно със старите 2л. да ти смесят и новите 2л., дали ще се навиеш да си смениш маслото при тях :roll: ?

Чесно казано, ако нямаш никакви оплаквания от кутията..... шумове, превключва си от свободна на директна и задна без да потскача, без да се чуди, скърца или нещо от сорта. Превключва си скоростите нормално, при по-голямо натоварване, няма някакво придърпване (защото аз съм се возил в пасат тази година с проблемна кутия, който при голямо натоварване (пълна газ) в диапазона 3000 ~ 4000 оборота) се получава кофти придърпване) си карай колата и си свиркай и не се вкаравай във филми, че може здравата кутия да ти я развалят.

Пак повтарям, невиждам как това масло може да се износи и да изгуби смазочните си свойства, ако няма течове, то маслото няма къде да отиде.


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот rosy » Пет 15 май 2009 19:08


Скърцане леко има само назаден :roll: Дали е от скоростната кутия :roll: Другото което ми казаха от Порше, че филтър на тази кутия не се сменял, само масло. Струва всичко с труд 370 лв. Не е проблем да ги дам поне да съм спокоен. Ама от Порше да ми я прецакат...ще се караме с тях :roll:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот niks76 » Пет 15 май 2009 21:50


сменяи маслото и да си спокоен
п.с за типтроник има 4асти прави се ако се с4упи(все пак е успокоение :lol: )


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За Голф 4 автоматик-типтроник

Мнениеот VWGT » Чет 28 май 2009 14:29


rosy, смени ли маслото ? Има ли промяна (от към онова скърцане или друго)?

То че е хубаво да смени, сигурно е така, ама:
Смяната на половината масло (ако старото е заминало като такова) може ли да се нарече смяна ?
Няма ли новото да се смеси със старото и по този начин да не си направил нищо накрая ?
Работата на самата кутия, предполага ли маслото да си загуби свойствата ?
Лампа/датчик за ниско ниво/лошо качество на маслото в ск. кутия има ли ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 73 госта