Здравейте!
Искам да попитам има ли някой съфорумец с допълнително монтиран климатик,който има перка на самия радиатор на климатика отпред след бронята?Искам да разбера да ли тази перка се върти постоянно щом е пуснат климатика.



Допълнително слаган климатик!!!
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Допълнително слаган климатик!!!
тази перка е на едно с първа степен и тръгва при 12 или 14 бара налягане на фреона, тоест почти веднага
- mltz
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/Пловдив
Re: Допълнително слаган климатик!!!
И се върти постоянно без да спира или не?
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Допълнително слаган климатик!!!
Постоянно се върти докато ти е пуснат климатика
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Допълнително слаган климатик!!!
mltz написа:И се върти постоянно без да спира или не?
Пуска се от ключ за налягане в зависимост от това и колко фреон имаш може и да се гаси, също дали си спрял или в движение .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Допълнително слаган климатик!!!
Принципно ако тръгне компресора трябва да тръгва и перка за охлаждане на фреона....независимо дали колата е в движение или на място.При пресостата идеята е ако налягането мине 14-18 бара (според системата) да се пуска втора степен на ел.мотора с цел да се компенсира загряването...което е пряко влияещо на ефективността.Съответно ако не се пуска перка направо с пускането на компресора много бързо се достига високо налягане в системата (лоша ефективност)...след което перката тръгва и го сваля...после спира и то пак се покачва и така...
Принципно оптималния вариант е с тръгването на компресора да тръгва 1-ва степен...от пресостата да се пуска и гаси 2-ра степен (над 14-18 бара).Тогава ефективността на климатика е най-добра и най-слабо се товари охладителната сиситема...която не е мислена за климатичен радиатор отпред
Принципно оптималния вариант е с тръгването на компресора да тръгва 1-ва степен...от пресостата да се пуска и гаси 2-ра степен (над 14-18 бара).Тогава ефективността на климатика е най-добра и най-слабо се товари охладителната сиситема...която не е мислена за климатичен радиатор отпред

Re: Допълнително слаган климатик!!!
Не искам да се изразя неподготвен, но мисля, че перката на климатика е там за да вдига налягането на фреона. Кондензатора за това е кондензатор (Радиатора дето му викате)... Ако бъркам нека да ме поправят знаещите.
Re: Допълнително слаган климатик!!!
suba написа:Постоянно се върти докато ти е пуснат климатика
Не мисля така. Включва се за да коригира налягането. Особенно добре можете да го видите (чуете) при спряла кола. Естественно темп. на водата да е под моментра на включване на перката (ако е една перка за кондензатора на климатика и радиатора на водата)

- mltz
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/Пловдив
Re: Допълнително слаган климатик!!!
Значи, ще трябва да търся някой електротехник да ми оправи токовите.Перката, която е отпред да върти постоянно а тази на охлаждането когато пресостата я включи или датчика на радиатора.Няма ли някой колега така да е с перка на самия радиатор отпред и другата от вътре, кадето си е на охлаждането да помогне?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Допълнително слаган климатик!!!
ам....а каква е колата?
Това е от значение за това коя перка да тръгва,кога точно и т.н.
Каква точно е,с какъв двигател...къде какви перки има?
Това е от значение за това коя перка да тръгва,кога точно и т.н.
Каква точно е,с какъв двигател...къде какви перки има?
- mltz
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/Пловдив
Re: Допълнително слаган климатик!!!
Колега zfa159,колата е Пасат 1.9тди 1Z двигател и има две перки.Едната е на самия радиатор на климатика поставена, а другата си е вътре на радиатора на охлаждането на самата кола.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Допълнително слаган климатик!!!
mltz написа:Колега zfa159,колата е Пасат 1.9тди 1Z двигател и има две перки.Едната е на самия радиатор на климатика поставена, а другата си е вътре на радиатора на охлаждането на самата кола.
A...година?

Ако е Б4 не е редно да е така ама...така са го реализирали....тогава трябва да тръгва само предната с климатика....а тази на охлаждането като прецени датчика за охлаждането на радиатора.
Ако е Б5 тогава принципно пак не е така заводски....ама там има и виско перка....и една електрическа...и двете на охладителния радиоатор.
Принципно при работа на климатика е необходимо охлаждане на климатичния радиатор - негоава трябва да се върти винаги....а охладителната се завърта само при нужда по преценка на датчика на радиатора.
Ако перката е само една както са заводски колите без климатик с насаждан тогава перката се прави да тръгва или на 1-ва или на 2-ра стеен заедно с компресора....съответно ако колата е голям двигател с малък радиатор - направо 2-ра степен...ако е с по-големия радиатор - може и 1-ва....така или иначе на която и да тръгне датчика за високото налягане на фреона и този за охлаждането на антифриза ще компенсират разликите в температурните режими на двете системи.
- mltz
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/Пловдив
Re: Допълнително слаган климатик!!!
Извинявам се, че съм забравил да кажа, че колата е Б4 (11.94г.)Това означава, че перката която е на самия радиатор на климатика, трябва да върти постоянно щом се пусне климатика.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Допълнително слаган климатик!!!
mltz написа:Извинявам се, че съм забравил да кажа, че колата е Б4 (11.94г.)Това означава, че перката която е на самия радиатор на климатика, трябва да върти постоянно щом се пусне климатика.

Иначе оригинално са две отвътре и се въртят една от друга с ремък

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта