Допълнително слаган климатик!!!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mltz
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево/Пловдив

Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот mltz » Пон 18 май 2009 19:02


Здравейте!
Искам да попитам има ли някой съфорумец с допълнително монтиран климатик,който има перка на самия радиатор на климатика отпред след бронята?Искам да разбера да ли тази перка се върти постоянно щом е пуснат климатика.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот L&R » Пон 18 май 2009 19:06


тази перка е на едно с първа степен и тръгва при 12 или 14 бара налягане на фреона, тоест почти веднага


Потребителски аватар
mltz
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево/Пловдив

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот mltz » Пон 18 май 2009 19:41


И се върти постоянно без да спира или не?


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот suba » Пон 18 май 2009 19:57


Постоянно се върти докато ти е пуснат климатика


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот L&R » Пон 18 май 2009 20:14


mltz написа:И се върти постоянно без да спира или не?

Пуска се от ключ за налягане в зависимост от това и колко фреон имаш може и да се гаси, също дали си спрял или в движение .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот zfa159 » Пон 18 май 2009 22:13


Принципно ако тръгне компресора трябва да тръгва и перка за охлаждане на фреона....независимо дали колата е в движение или на място.При пресостата идеята е ако налягането мине 14-18 бара (според системата) да се пуска втора степен на ел.мотора с цел да се компенсира загряването...което е пряко влияещо на ефективността.Съответно ако не се пуска перка направо с пускането на компресора много бързо се достига високо налягане в системата (лоша ефективност)...след което перката тръгва и го сваля...после спира и то пак се покачва и така...
Принципно оптималния вариант е с тръгването на компресора да тръгва 1-ва степен...от пресостата да се пуска и гаси 2-ра степен (над 14-18 бара).Тогава ефективността на климатика е най-добра и най-слабо се товари охладителната сиситема...която не е мислена за климатичен радиатор отпред :)


Потребителски аватар
barkod
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 06 май 2009 21:38
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот barkod » Пон 18 май 2009 22:21


Не искам да се изразя неподготвен, но мисля, че перката на климатика е там за да вдига налягането на фреона. Кондензатора за това е кондензатор (Радиатора дето му викате)... Ако бъркам нека да ме поправят знаещите.


Потребителски аватар
barkod
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 06 май 2009 21:38
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот barkod » Пон 18 май 2009 22:28


suba написа:Постоянно се върти докато ти е пуснат климатика

Не мисля така. Включва се за да коригира налягането. Особенно добре можете да го видите (чуете) при спряла кола. Естественно темп. на водата да е под моментра на включване на перката (ако е една перка за кондензатора на климатика и радиатора на водата) :)


Потребителски аватар
mltz
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево/Пловдив

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот mltz » Пон 18 май 2009 22:51


Значи, ще трябва да търся някой електротехник да ми оправи токовите.Перката, която е отпред да върти постоянно а тази на охлаждането когато пресостата я включи или датчика на радиатора.Няма ли някой колега така да е с перка на самия радиатор отпред и другата от вътре, кадето си е на охлаждането да помогне?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот zfa159 » Пон 18 май 2009 22:53


ам....а каква е колата?
Това е от значение за това коя перка да тръгва,кога точно и т.н.
Каква точно е,с какъв двигател...къде какви перки има?


Потребителски аватар
mltz
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево/Пловдив

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот mltz » Вто 19 май 2009 9:44


Колега zfa159,колата е Пасат 1.9тди 1Z двигател и има две перки.Едната е на самия радиатор на климатика поставена, а другата си е вътре на радиатора на охлаждането на самата кола.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот zfa159 » Сря 20 май 2009 1:23


mltz написа:Колега zfa159,колата е Пасат 1.9тди 1Z двигател и има две перки.Едната е на самия радиатор на климатика поставена, а другата си е вътре на радиатора на охлаждането на самата кола.

A...година? :)
Ако е Б4 не е редно да е така ама...така са го реализирали....тогава трябва да тръгва само предната с климатика....а тази на охлаждането като прецени датчика за охлаждането на радиатора.
Ако е Б5 тогава принципно пак не е така заводски....ама там има и виско перка....и една електрическа...и двете на охладителния радиоатор.
Принципно при работа на климатика е необходимо охлаждане на климатичния радиатор - негоава трябва да се върти винаги....а охладителната се завърта само при нужда по преценка на датчика на радиатора.
Ако перката е само една както са заводски колите без климатик с насаждан тогава перката се прави да тръгва или на 1-ва или на 2-ра стеен заедно с компресора....съответно ако колата е голям двигател с малък радиатор - направо 2-ра степен...ако е с по-големия радиатор - може и 1-ва....така или иначе на която и да тръгне датчика за високото налягане на фреона и този за охлаждането на антифриза ще компенсират разликите в температурните режими на двете системи.


Потребителски аватар
mltz
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево/Пловдив

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот mltz » Сря 20 май 2009 9:14


Извинявам се, че съм забравил да кажа, че колата е Б4 (11.94г.)Това означава, че перката която е на самия радиатор на климатика, трябва да върти постоянно щом се пусне климатика.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Допълнително слаган климатик!!!

Мнениеот zfa159 » Чет 21 май 2009 21:07


mltz написа:Извинявам се, че съм забравил да кажа, че колата е Б4 (11.94г.)Това означава, че перката която е на самия радиатор на климатика, трябва да върти постоянно щом се пусне климатика.

:да:
Иначе оригинално са две отвътре и се въртят една от друга с ремък ;)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony, railfan и 46 госта