Привет,
днес бях свидетел на смяната на сензора за темп. на охладителната течност при моя пасат. Заговорих се с момчето дето прави смяната и в разговора се породиха следните въпроси:
1. Не си спомням дали моя пасат някога съм го чувал да върти няква охладителна перка, като изключа двигателя. Момчето ми обясняваше, че при дизелите трябвало да се чува перка, а за "големия" бензинов двг като моя не бил сигурен, защото нещо (май за перката спомена) си било не електрическо, ами "виско-не-нам-кво-си". Прави ми впечатление, че като изключа двг и след 10-15 мин искам да погледна нещо под капака, поради липса на въртене на перката на охлаждането, под капака е адска жега, един вид двг отделя все още топло, обаче понеже липсва възд. струя, която е налична, когато колата е в движение, просто темп. са адски, когато колата е на място. Та конкретно въпроса ми е как да разбера, дали при моя двигател е замислено дали няква перка трябва отпред да върти, като колата е изключена?
2. Възможно ли е сменения датчик (ту даваше сигнал, ту не) да има връзка с това, че колата ми харчи на бензин 2 пъти повече отколкото друг пасат със същия двг и същата газова уредба? Разхода за последните 35-40 хил км ми е към 1л. на 100, а на другия пич е само 0,5 л/100 км. Профилите на каране да речем, че са еднакви - и двамата сме предимно на магистралата...
Пасат 5.5: Работа на перка при изключен двигател
- paco70
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 15 апр 2008 14:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Montreal
Re: Пасат 5.5: Работа на перка при изключен двигател
Привет 4удомире,и при мен това ми направи впе4итление прди няколко дена. беше доста горещето през деня а за капак ме хвана задрастване на магистралата.когато я прибрах в подземния гараж слязах за нешто бес да я гася и мноо ясно 4ух 4е перката работи,но след като я загасих и тя спря.доста се замислих дали е редно но при нас яв
но е така,и аз сам с v6 2.8 но б5.а колкото за горенето под 17/100 не падам.но пак с тоя мотор шофирането си е едно истенско удоволствие
но е така,и аз сам с v6 2.8 но б5.а колкото за горенето под 17/100 не падам.но пак с тоя мотор шофирането си е едно истенско удоволствие

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат 5.5: Работа на перка при изключен двигател
Погледни дали перката се задвижва от ремък!Ако ДА си с виско муфа-при загасен двигател няма какво да я върти.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат 5.5: Работа на перка при изключен двигател
Чудомир написа:...нещо (май за перката спомена) си било не електрическо, ами "виско-не-нам-кво-си". ...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат 5.5: Работа на перка при изключен двигател
Чудомир написа:Чудомир написа:...нещо (май за перката спомена) си било не електрическо, ами "виско-не-нам-кво-си". ...
Е ,явно си разбрал-като загасиш,ще грееш!


- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат 5.5: Работа на перка при изключен двигател
Чудомир написа:Привет,
днес бях свидетел на смяната на сензора за темп. на охладителната течност при моя пасат. Заговорих се с момчето дето прави смяната и в разговора се породиха следните въпроси:
1. Не си спомням дали моя пасат някога съм го чувал да върти няква охладителна перка, като изключа двигателя. Момчето ми обясняваше, че при дизелите трябвало да се чува перка, а за "големия" бензинов двг като моя не бил сигурен, защото нещо (май за перката спомена) си било не електрическо, ами "виско-не-нам-кво-си". Прави ми впечатление, че като изключа двг и след 10-15 мин искам да погледна нещо под капака, поради липса на въртене на перката на охлаждането, под капака е адска жега, един вид двг отделя все още топло, обаче понеже липсва възд. струя, която е налична, когато колата е в движение, просто темп. са адски, когато колата е на място. Та конкретно въпроса ми е как да разбера, дали при моя двигател е замислено дали няква перка трябва отпред да върти, като колата е изключена?
2. Възможно ли е сменения датчик (ту даваше сигнал, ту не) да има връзка с това, че колата ми харчи на бензин 2 пъти повече отколкото друг пасат със същия двг и същата газова уредба? Разхода за последните 35-40 хил км ми е към 1л. на 100, а на другия пич е само 0,5 л/100 км. Профилите на каране да речем, че са еднакви - и двамата сме предимно на магистралата...
АЗ не разбрах,за какъв двигател става въпрос,само,че е голям-3.3,4.8,5.5 или още по-голям не знам,но какъвто и да е разход от 1л/100км е по-вече от приличен

Относно перката за охлаждане тя наистина е виско,но има и ел.перка,която се включва на първа скорост при задействане на климатика,а има и втора скорост,която задейства при повишаване на налягането в кл.система,та въпросната перка сработва и при изключен климатик,ако темп.на охл.течност се е повишила много.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат 5.5: Работа на перка при изключен двигател
Колега, става въпрос за 2,8 двигател бензин с газова уредба, който харчи 1л на 100 бензин във фазата преди превключване на газ.
А проблема май го открих - статистиката на горивото ми е такава, че между 2 зареждания на бензин минавам повече от 5000 км. Винаги имам обаче едно каране в този интервал, което е 50-100 км на бензин, и оттам средното ниво на 100 км се качва.
Вчера като си актуалисирах статистиката разхода падна на 0,75...Май съм забравил един резервоар бензин някъде...
Както и да е, повече няма да го мисля...
А проблема май го открих - статистиката на горивото ми е такава, че между 2 зареждания на бензин минавам повече от 5000 км. Винаги имам обаче едно каране в този интервал, което е 50-100 км на бензин, и оттам средното ниво на 100 км се качва.
Вчера като си актуалисирах статистиката разхода падна на 0,75...Май съм забравил един резервоар бензин някъде...
Както и да е, повече няма да го мисля...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта