Климатроник Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Климатроник Б3

Мнениеот velinsl » Сря 27 май 2009 20:12


Имам следния проблем с климатроника. Паркирам си го пред къщи работещ и след само седмица, няма и помен да е работил.
Интересува ме как мога да разбера с подръчни средства какъв е проблема, тъй като и без това не ми е основна кола и не ми се хвърлят пари и по нея.
Тази година не е минавал профилактика.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатроник Б3

Мнениеот Теодор » Сря 27 май 2009 20:20


Изпуска фреона отнякъде :idea: Проверява се с уред, имаше тема някъде из форумите как става и в домашни условия потърси я :wink:


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатроник Б3

Мнениеот velinsl » Чет 28 май 2009 22:15


Забравих да допиша че клтр е допълнително монтиран, а не оригинален.

Изображение

А относно темата търсих вчера доста, но без резултат.


Потребителски аватар
tihony_audio
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Климатроник Б3

Мнениеот tihony_audio » Пон 01 юни 2009 10:15


Така като гледам контролния панел е подобен на моя.Имах подобен проблем ,оказа се от оплътнение на компресора което е довело до изпускане на фреона :012:


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатроник Б3

Мнениеот velinsl » Пон 01 юни 2009 18:39


Благодаря за съветите. Това уплътнение го сменях преди 4 години. Днес се оправи от само себе си. Това не е за първи път така нещо по колата да спира и после да се пуска от само себе си.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроник Б3

Мнениеот zfa159 » Вто 02 юни 2009 0:02


Ако си спира и си се пуска от само себе си по-скоро е електрически проблем...или има страшно малко фреон в системата...понеже при по-топло време налягането му се повишава достатъчно за да успява да тръгне.
За да разбереш откъде изпуска най-лесно е да се надуе с някакъв газ,беден на влага и да се види теча било то с веро или нещо подобно.
При садените климатици 90% от изпускането са или от осевия уплътнител на компресора (въпросния о горните мнения) или от маркучите (запресовките им към накрайниците) - ето ти идеи къде да търсиш ;) Принципно около мястото,където е изпускало е силно омаслено...понеже във фреона се съдържа и масло...а ако е наливана и с оцветител (както е редно ако е обслужвана в БГ) гледаш с UV лампа и се вижда ясно и отчетливо къде точно е теча.
Успех!


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатроник Б3

Мнениеот velinsl » Вто 02 юни 2009 18:19


Именно това челно уплътнение го сменях като го взех 2005г. Обаче ми е чудно вече още повече, че точно в големите жеги не работи, а вчера към 19 часа тръгна от самосебе си - просто го пуснах за т`шак, а то взе че тръгна нормално.
Този пасат е така - разваля се и после от само себе си се оправя(в повечето случаи).


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроник Б3

Мнениеот zfa159 » Вто 02 юни 2009 22:51


velinsl написа:Именно това челно уплътнение го сменях като го взех 2005г. Обаче ми е чудно вече още повече, че точно в големите жеги не работи, а вчера към 19 часа тръгна от самосебе си - просто го пуснах за т`шак, а то взе че тръгна нормално.
Този пасат е така - разваля се и после от само себе си се оправя(в повечето случаи).

Я хвърли вътре един термометър и виж като реши да работи каква температура вади (мериш на централния отвор при пусната вътрешна циркулация и макс. скорост на парното)..мерни и външна за да знам,че е важна и тя принципно.
А иначе тръгва ли поне за кратко или въобще не иска да тръгне..понеже също е от значение.
Щом тръгва веорято фреона си е в ред..ама мери с термометъра - всичко ще си каже. По-скоро проблема ти е или електро или с датчика за наляането ама трудно може да се определи еднозначно от разстояние....също така виж в жегите дали не тръгва за съвсем кратко време (компресора имам в предвид) и след малко да спира сам - може да има лошо охлаждане и да вдига авариино налягане и пресостата да го гаси....въобще наблюдавай компресора какво прави...не гледай вътре какво вее за да съдиш кога тръгва и кога не ;)
:beer


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатроник Б3

Мнениеот velinsl » Сря 03 юни 2009 20:01


Така и ще направя ще поставя термометъри каквото сабя покаже. Няма к,во да го карам на дигностика и глупости. То сливенски майстори на климатици прогониха всички с тая екстра в Ямбол.
Остана един-единствен непроверен.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DxV_pRo, humanic и 43 госта