Имам следния проблем с климатроника. Паркирам си го пред къщи работещ и след само седмица, няма и помен да е работил.
Интересува ме как мога да разбера с подръчни средства какъв е проблема, тъй като и без това не ми е основна кола и не ми се хвърлят пари и по нея.
Тази година не е минавал профилактика.



Климатроник Б3
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатроник Б3
Изпуска фреона отнякъде
Проверява се с уред, имаше тема някъде из форумите как става и в домашни условия потърси я 


Re: Климатроник Б3
Забравих да допиша че клтр е допълнително монтиран, а не оригинален.

А относно темата търсих вчера доста, но без резултат.

А относно темата търсих вчера доста, но без резултат.
- tihony_audio
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Климатроник Б3
Така като гледам контролния панел е подобен на моя.Имах подобен проблем ,оказа се от оплътнение на компресора което е довело до изпускане на фреона 

Re: Климатроник Б3
Благодаря за съветите. Това уплътнение го сменях преди 4 години. Днес се оправи от само себе си. Това не е за първи път така нещо по колата да спира и после да се пуска от само себе си.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник Б3
Ако си спира и си се пуска от само себе си по-скоро е електрически проблем...или има страшно малко фреон в системата...понеже при по-топло време налягането му се повишава достатъчно за да успява да тръгне.
За да разбереш откъде изпуска най-лесно е да се надуе с някакъв газ,беден на влага и да се види теча било то с веро или нещо подобно.
При садените климатици 90% от изпускането са или от осевия уплътнител на компресора (въпросния о горните мнения) или от маркучите (запресовките им към накрайниците) - ето ти идеи къде да търсиш
Принципно около мястото,където е изпускало е силно омаслено...понеже във фреона се съдържа и масло...а ако е наливана и с оцветител (както е редно ако е обслужвана в БГ) гледаш с UV лампа и се вижда ясно и отчетливо къде точно е теча.
Успех!
За да разбереш откъде изпуска най-лесно е да се надуе с някакъв газ,беден на влага и да се види теча било то с веро или нещо подобно.
При садените климатици 90% от изпускането са или от осевия уплътнител на компресора (въпросния о горните мнения) или от маркучите (запресовките им към накрайниците) - ето ти идеи къде да търсиш

Успех!
Re: Климатроник Б3
Именно това челно уплътнение го сменях като го взех 2005г. Обаче ми е чудно вече още повече, че точно в големите жеги не работи, а вчера към 19 часа тръгна от самосебе си - просто го пуснах за т`шак, а то взе че тръгна нормално.
Този пасат е така - разваля се и после от само себе си се оправя(в повечето случаи).
Този пасат е така - разваля се и после от само себе си се оправя(в повечето случаи).
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник Б3
velinsl написа:Именно това челно уплътнение го сменях като го взех 2005г. Обаче ми е чудно вече още повече, че точно в големите жеги не работи, а вчера към 19 часа тръгна от самосебе си - просто го пуснах за т`шак, а то взе че тръгна нормално.
Този пасат е така - разваля се и после от само себе си се оправя(в повечето случаи).
Я хвърли вътре един термометър и виж като реши да работи каква температура вади (мериш на централния отвор при пусната вътрешна циркулация и макс. скорост на парното)..мерни и външна за да знам,че е важна и тя принципно.
А иначе тръгва ли поне за кратко или въобще не иска да тръгне..понеже също е от значение.
Щом тръгва веорято фреона си е в ред..ама мери с термометъра - всичко ще си каже. По-скоро проблема ти е или електро или с датчика за наляането ама трудно може да се определи еднозначно от разстояние....също така виж в жегите дали не тръгва за съвсем кратко време (компресора имам в предвид) и след малко да спира сам - може да има лошо охлаждане и да вдига авариино налягане и пресостата да го гаси....въобще наблюдавай компресора какво прави...не гледай вътре какво вее за да съдиш кога тръгва и кога не


Re: Климатроник Б3
Така и ще направя ще поставя термометъри каквото сабя покаже. Няма к,во да го карам на дигностика и глупости. То сливенски майстори на климатици прогониха всички с тая екстра в Ямбол.
Остана един-единствен непроверен.
Остана един-единствен непроверен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: sklimoto и 41 госта