Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
element77
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 06 мар 2009 22:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот element77 » Пон 01 юни 2009 16:29


Значи имам следния проблем,купих си голф 4 тди помпа дюза с 6 скорости 116 коня,но колата е вкарана от Германия с гръмнало турбо и са го сменили с турбо от шкода октавия,като ми обясниха че турбото е едно и също,но проблема е че колата върви до 3000 оборота и после сякаш спира и вдига максимална скорост от 170-180 км.след като минах много проверки и смени на какво ли не(дебитомери и още много други неща са слагани нови за проба и сичко по старо му си продължава).Така че вече реших да сменя турбото и ме интерасува кой торбини стават за моята кола,казаха ми че мога да сложа от голф 4 тди 110 коня с 5 скорости.но искам да проверя тук в форума някои по компетентен какво мнение ще има по този въпрос.
въпросите ми са:
На кой модели коли и двигатели турбото е абсолютно същото?
Какъв е номера на турбото което трябва да търся?
Каква е цената на турбото ново и каква е цената на която може да се намери втора ръка?
благодаря ви предварително и се надявам да ми помогнете защото вече ми се реве от тази кола. :cry: :banghead: :banghead: :banghead:

Ако е нужен номера на двигателя ще го напиша и него само свирнете и ще го потърся по колата защото е писана в талона без номер.




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот ifidik » Пон 01 юни 2009 19:05


кода на двигателя ти е AJM.турбото е същото и не го сменяй.каквото и турбо да в сложено (с променлива геометрия), ако всичко друго е нормално,колата ще върви.не ти трябва друго турбо , а ти трябва майстор.колегата Добромирски е от Плевен, мисля че може да ти помогне


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот gomez » Пон 01 юни 2009 19:12


Колега турбото от шкода октавия е като на голф 4. Отиди при компетентен човек за да види какъв ти е проблема. На 110 коня е VNT 15 или GT 1749. На 131 коня е GT 1749 VA. На 150 коня е GT 1749 VB.
Мой съвет е ако се наложи да сменяш турбина(малко вероятно) купи си нова !

Колегата ifidik ти е написал най-доброто решение !


element77
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 06 мар 2009 22:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот element77 » Пон 01 юни 2009 19:29


значи колега ifidik имаш предвид че просто ми трябва някой да ми настрои турбото???защото това не е като света.сичко сме подменяли с ново за проба и не тръгва и не тръгва,на сичкото от горе колата беше закачена на компютър и единственото нередно бешече че реалното налягане на турбото не достигаше зададеното. и се покачваше по бавно.
какво ще рече променливата геометрия???
че може да се настрои според двигателя ли???
или се бъркам???
:banghead:


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот SACHO7803 » Пон 01 юни 2009 20:30


ако реалното налягане не достига исканото дори и във високите обороти....мисля че имаш пропуск по турбо пътищата някъде.има ли пушаци зад теб???дори и турбото-геометрията да има нужда от настройка---във високите обороти би трябвало да си достигаш исканото налягане.


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот sasho_mf » Пон 01 юни 2009 21:08


ето за променливата геометрия http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... etrie.html
element77 написа:...какво ще рече променливата геометрия???
че може да се настрои според двигателя ли???
или се бъркам???
:banghead:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот morfei1 » Пон 01 юни 2009 22:54


Невиждам какво те притеснява, стоково ТДИ ПД неможе да върви след 3000 оборота, по скоро само ръмжи отколкото да върви. Моята също вървеше до 170 ~ 180км. в стоково положение а е 130к.с. След чипирането (от @Brezel) нещата се промениха и то много :Mr Green Fun

Така че, не сменяй части на посоки, просто направи лог файлове на 1,3,8,10,11 канал с пълна газ. Сложи ги във форума да се види как е колата и след това я чипирай, ако всичко и е наред r riudt od lc,lr mfle'e fj 180км и да набира след 3000оборота :wink: .

http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=27&t=15


Потребителски аватар
soxy__
Мнения: 425
Регистриран на: Нед 03 май 2009 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот soxy__ » Пон 01 юни 2009 23:02


[quote="morfei1"]Невиждам какво те притеснява, стоково ТДИ ПД неможе да върви след 3000 оборота, по скоро само ръмжи отколкото да върви. Моята също вървеше до 170 ~ 180км. в стоково положение а е 130к.с. След чипирането (от @Brezel) нещата се промениха и то много :Mr Green Fun

аз съм с неговия мотор AJM и не съм съгласен че след 170-180 не върви, мойта си направи 210 без проблем ама мен ме хвана страх за повече, все пак не е S600 :D


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот eeedddeee » Вто 02 юни 2009 6:59


Здравейте, да опиша накратко своите неволи и дам съвет а колегата сам решава.
Колата ми е със същия AJM мотор 116кс 6скорости, сложих "пауърбокс" покарах известно време доволно, но в 1 слънчев ден турбото буквално гръмна. Смениха го с едно което ставало и било същото ДА ставаше ала същото НЕ(разбрах впоследствие). Покарах малко и като се поотпуснах от случката сложих пак пауърбоха иии колата започна да забива, пак в гаража и ядове. Свалих пауърбокса и си карам , но усетил повече тяга всеки иска още. Размисли и страсти известно време И накрая се реших свързах се с Brezel и Andonov пипнаха те колата имайки 1 наум за новото турбо което се оказа за ATD мотор( и като почетох доста за турбините разбрах : "ДА ама НЕ" всяко турбо се изчислява за съответния мотор регион еконорми и т.н. съответно дебит на въздуха обем на охлювите , абе цяла наука си е това). Така моя съвет е : Иди при колега който наистина се СЕЩА да настрои турбината и софтуера както трябва. Някои му казват чипиране , както ти каза morfei1 а и аз бих те насочил към Brezel.За пауърбокса забравих и не ми трябва, сега колата си върви доволно без забивания и подобни проблеми. Успех и дано не съм дотегнал с дългото писане :oops: .

П.П. И както често става НЕзабравяй да напишеш след като си решиш проблема да ни опишеш как е станало това независимо кой е майстора и метода.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот sashot » Вто 02 юни 2009 7:04


И аз не съм съгласен много с тези 170-180. Пасатът е доста по-тежък от голфа, а и в моят случай е с пълно задвижване, което означава допълнителни загуби, а 200 не са проблем, при 130 кс под капака. На 6-та предавка това са точно 4 000 оборота. При 3000 (150 км/ч на 6-та) при натоскане на газта колата ускорява осезаемо. Някъде имах графика на въртящия момент, в зависимост от оборотите. Независимо, че максимумът в при около 1900 об/мин и при 3-4000 положението не е никак зле.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот morfei1 » Вто 02 юни 2009 21:14


То @Brezel не случайно е писъл за ефекта на Powerbox-а и последствията от него, жалко че ти си ги изпитъл на гърба си.

Бе моята може и да е куц кон заради прекалено широките гуми 235/45/17. Факт е че с тези гуми в стоков вариант набира до 180 и оттам на сетне и е трудно. Факт е че чипирана със същите гуми 4-ри човека в колата + два сака в багажника, половин резервоар 180 ~ 200 си ги прави като стой та гледай :Mr Green Fun .

На 3000оборота на 6 предавка съм точно на 170км. Колега пак ти казвам ПД мотор в стоково положение си е жив мъртвец след 3000 оборота, по обясними причини.


element77
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 06 мар 2009 22:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот element77 » Вто 02 юни 2009 22:24


значи да поясна че и аз съм с 225/45/17.може ли да е поради тая причина???но пак не ми се вярва да не иска повече от 170 км. сам в колата?
ще кача и снимка на колата с дянтите които съм.
Прикачени файлове
PIC_2212lllll.JPG


element77
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 06 мар 2009 22:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот element77 » Вто 02 юни 2009 22:33


а що се отнася за колегата Брезел.сам се насочил и аз на там но след като отстраня този проблем за да върви първо като стокова пак после да и сложа и чипа от брезел.

Един приятел щеше да ме води на някъде за чип но след прочетеното за колегата брезел и положителните отзиви спрямо него и качеството което дава ще говоря и с него по този въпрос за чипа но искам да я оправя първо.
че на които му дам да я кара и ми казва -БАААААА С МОЯ че е 90 коня ще те прескачам........
:banghead: :banghead: :banghead:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот morfei1 » Вто 02 юни 2009 23:20


Най-общо казано, специално на тези мотори (PD) това е ефекта - започва да върви и след 3000оборота :wink: .

Вземи и направи лог файлове на 1,3,8,10,11 канал на 3,4,5 предавка с пълна газ след 2500оборота, да се види какви стойности дава.

90к.с неможе да те накаже ако колата ти наистина върви до 3000оборота.


element77
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 06 мар 2009 22:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Помощ.Проблем с турбото на голф 4 тди.

Мнениеот element77 » Вто 02 юни 2009 23:30


колега-лошото е ше тези лог файлове ми звучат като ядрена физика и не знам наистина нямам представа как да ги направя...
:banghead:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта