Никой не говори за плЮене наистина.А за голата истина.
ПД-то е капризно-факт.Трябва да се обслужва с качествено масло и да се налива качествено гориво--факт.
В БГ няма хора които спокойно да се нарекат майстори на дизела и да си вършат качествено работата,тук се учат на чуждите коли на принципа проба-грешка--факт.частите за ПД няма да поевтиняват,най-малкото защото вече и отдавна са спрени от производство този тип двигатели.Откакто аз съм се интересувал цената на една дЮза беше около 1600 лева,сега се върти около 900--е ли това евтино за хора каращи автомобил за 10К лева????За турбини,съединители,маховици,бутала сегменти и т.н. и техните цени при дизела няма смисъл да говорим,там е ясно.
В страните към които се стремим да достигнем стандарта им на живот и от които си внасяме колите, средно на година ако си с дизелов автомобил се изминават 35-50 000 километра.Сами си преценете с каква амортизация идват тези автомобили до гордият си БГ собственик и как се започва очакването за някой и друг ремонт.
Факт е и че всеки който е претърпял някакъв ремонт на дизела си след това поства тема тук с дълги обяснения колко пари е дал и какви главоболия му е донесло това--еми пич,каква я мисли преди да си купиш колата?Като нямаш пари за гребенче,не си пускай брада,нали така.Смешно е да се оплакваш че си хвърлил турбина или съединителят ти е заминал и колко пари е струвало това---все едно да кажеш че са ти изтъркани и стари гумите вече и трябва да купуваш нови.
Ако някой си купува дизел с мисълта че само ще налива гориво от туби и ще кара

...........
Практична кола не съществува,има два вида автомобили--тези които можеш да си позволиш да имаш и поддържаш и всички останали.