


Клапа на парното
Клапа на парното
Клапата на парното която определя дали да върти само вътрешния или външен въздух не работи.По принцип стои в положение да вкарва въздух отвън.какво я управлява-електромоторче или някакъв вакуум.като я движа на ръка имам чувството че има някаква пружина отдолу но не мога да видя.
- sigman
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
- Автомобил: BMW
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Клапа на парното
go6ou написа:Клапата на парното която определя дали да върти само вътрешния или външен въздух не работи.По принцип стои в положение да вкарва въздух отвън.какво я управлява-електромоторче или някакъв вакуум.като я движа на ръка имам чувството че има някаква пружина отдолу но не мога да видя.
...а кой модел е пасата..



Re: Клапа на парното
В4 .има и климатик.копчето вътре е до това за пускане на климатика със стрелка на него.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Клапа на парното
С вакуум , колега
- sigman
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
- Автомобил: BMW
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Клапа на парното
radotom написа:С вакуум , колега
...и според мен е вакуум..

- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Клапа на парното
Системата на тая клапа е следната:
Управлява се от вакуук помпа.Като я дръпнеш на ръка се връща защото вакуум помпата го придърпва обратно.
Тази вакум помпа се управлява от ел клапан,който се намира под левият калник до акумулатора.Когато натиснеш бутона,той подава напрежение на клапана и той се отваря.Разреждането (вакуума) се взима от вакуумчетата на клапана на сервото.Ако имаш АБС , директно от всмукателният колектор от отвора където по принцип седи клапана за сервото.
След ел.клапана има един вакуум-акумулатор (съд със форма на няколко слепени топки),той се намира в левият калник зад предна лява гума.
Първо виж дали идва напрежение на клапана за управление.Имай предвид,че той се влияе от температурният датчик над филтъра на купето.
Управлява се от вакуук помпа.Като я дръпнеш на ръка се връща защото вакуум помпата го придърпва обратно.
Тази вакум помпа се управлява от ел клапан,който се намира под левият калник до акумулатора.Когато натиснеш бутона,той подава напрежение на клапана и той се отваря.Разреждането (вакуума) се взима от вакуумчетата на клапана на сервото.Ако имаш АБС , директно от всмукателният колектор от отвора където по принцип седи клапана за сервото.
След ел.клапана има един вакуум-акумулатор (съд със форма на няколко слепени топки),той се намира в левият калник зад предна лява гума.
Първо виж дали идва напрежение на клапана за управление.Имай предвид,че той се влияе от температурният датчик над филтъра на купето.
Последна промяна от suba на Чет 18 юни 2009 8:39, променено общо 2 пъти.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Клапа на парното
suba написа:Първо виж дали идва напрежение на клапана за управление.Имай предвид,че той се влияе от температурният датчик над филтъра на купето.
При мен клапата си работи независимо от климатика. Работи при -20 работи и при 40 градуса

- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Клапа на парното
Не съм 100% сигурен защото тази система е на В3,но доколкото знам с изключение на управлението на ел.клапана (при В3 е автоматично от климата) не се различава.
Колегата zfa159 би казал най-добре как е.
Колегата zfa159 би казал най-добре как е.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Клапа на парното
За управлението и сте съвсем прави...а за това дали при по-ниска околна трябва да сработва или не - не мога да кажа понеже съм се борил само с климатроници - при тях ако е под +3 градуса околната температура при включване на клапата сработва само за 15 до 30 секунди (две версии на контролера) и се изключва после самичка.При климатик би трябвало да е същото - иначе започва много зверско изпотяване на стъклата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта