Клапа на парното

Техническа и сервизна информация за Passat
go6ou
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 17:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Клапа на парното

Мнениеот go6ou » Сря 17 юни 2009 15:33


Клапата на парното която определя дали да върти само вътрешния или външен въздух не работи.По принцип стои в положение да вкарва въздух отвън.какво я управлява-електромоторче или някакъв вакуум.като я движа на ръка имам чувството че има някаква пружина отдолу но не мога да видя.




Потребителски аватар
sigman
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
Автомобил: BMW
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Клапа на парното

Мнениеот sigman » Сря 17 юни 2009 17:49


go6ou написа:Клапата на парното която определя дали да върти само вътрешния или външен въздух не работи.По принцип стои в положение да вкарва въздух отвън.какво я управлява-електромоторче или някакъв вакуум.като я движа на ръка имам чувството че има някаква пружина отдолу но не мога да видя.

...а кой модел е пасата.. :007: :007: :screwy


go6ou
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 17:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Клапа на парното

Мнениеот go6ou » Сря 17 юни 2009 22:10


В4 .има и климатик.копчето вътре е до това за пускане на климатика със стрелка на него.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Клапа на парното

Мнениеот radotom » Сря 17 юни 2009 22:18


С вакуум , колега


Потребителски аватар
sigman
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
Автомобил: BMW
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Клапа на парното

Мнениеот sigman » Сря 17 юни 2009 22:24


radotom написа:С вакуум , колега

...и според мен е вакуум.. :screwy


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Клапа на парното

Мнениеот suba » Чет 18 юни 2009 8:22


Системата на тая клапа е следната:
Управлява се от вакуук помпа.Като я дръпнеш на ръка се връща защото вакуум помпата го придърпва обратно.
Тази вакум помпа се управлява от ел клапан,който се намира под левият калник до акумулатора.Когато натиснеш бутона,той подава напрежение на клапана и той се отваря.Разреждането (вакуума) се взима от вакуумчетата на клапана на сервото.Ако имаш АБС , директно от всмукателният колектор от отвора където по принцип седи клапана за сервото.
След ел.клапана има един вакуум-акумулатор (съд със форма на няколко слепени топки),той се намира в левият калник зад предна лява гума.
Първо виж дали идва напрежение на клапана за управление.Имай предвид,че той се влияе от температурният датчик над филтъра на купето.

Последна промяна от suba на Чет 18 юни 2009 8:39, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Клапа на парното

Мнениеот Winner25 » Чет 18 юни 2009 8:27


suba написа:Първо виж дали идва напрежение на клапана за управление.Имай предвид,че той се влияе от температурният датчик над филтъра на купето.

При мен клапата си работи независимо от климатика. Работи при -20 работи и при 40 градуса :)


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Клапа на парното

Мнениеот suba » Чет 18 юни 2009 8:40


Не съм 100% сигурен защото тази система е на В3,но доколкото знам с изключение на управлението на ел.клапана (при В3 е автоматично от климата) не се различава.
Колегата zfa159 би казал най-добре как е.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Клапа на парното

Мнениеот zfa159 » Пет 19 юни 2009 11:38


За управлението и сте съвсем прави...а за това дали при по-ниска околна трябва да сработва или не - не мога да кажа понеже съм се борил само с климатроници - при тях ако е под +3 градуса околната температура при включване на клапата сработва само за 15 до 30 секунди (две версии на контролера) и се изключва после самичка.При климатик би трябвало да е същото - иначе започва много зверско изпотяване на стъклата.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ssssl и 33 госта