ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM маховик+съединител

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот morfei1 » Съб 13 юни 2009 17:13


http://www.olyslager-lubricants.nl/Fuch ... select.asp

Интересното е че Аутодата дава масло за ръчни 75W90 :roll:

Вярно че беше фи 228.




Потребителски аватар
Evil_Master
Мнения: 100
Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Evil_Master » Нед 14 юни 2009 5:27


Наскоро аз си търсих масло за кутията на голфа 6 степена е - и както всичко обикновенно ме озадачи тъпотията на българския магазинер, а именно освен че се оказа че такава кутия намало и че наи вероятно са били 6 скоростите ама със задната се оказа че и маслото е просто диф.масло 75W80 което не е мноо дале4 от истината но има и спецификация VW G51 syntetic oil 2,3L SAE 75W80 и тук в търново такова животно нема и никои не е и чувал съответно поне от тея 10 магазина в който ходих (специализирани магазини)и таака.Мотора е ПД AJM маслото е същото и за останалите пд мотори само на някой след 2004 е 2,6 литра и е г50.А относно цената около 90 лв е за смяната щото се купуват 3 литра.Не см госменял още но ми се струва че трябва поради незнаито му количество вътре и евентуалните 800 000 км :)
Дано не съм сбъркал нещо.

Transaxle, manual 02M/1 Capacity 2,3 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 30000 km
TITAN SINTOFLUID 75W-80


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Нед 14 юни 2009 16:21


Еvil_Master и аз видях че за 6 ск. кутии е G51,а за 5 степенните е G50
А иначе намерих такова масло 75w80 в един магазин,но никъде не видях да пише на него спецификациите G50 и G51 и не го взех и май ще си го взема от Porshe BG и ще се надявам да е такова каквото трябва,защото все пак човека ми иска номер на рамата и по нея ми каза че има маслото което ми трябва и е по 15,50лв. литъра. 8)
Като го купя ще пиша какво съм взел.


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот SACHO7803 » Нед 14 юни 2009 18:47


за твоята кола трябва задължително 75-90.пълна синтетика.аз от година карам с ето това http://www.prospeed.bg/cat/product_info ... ts_id=4119


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Пон 15 юни 2009 19:55


Ето какво масло взех днес от Porshe BG :

Изображение

Изображение

Изображение
Голяма дилема беше с това масло дали да го взема тъй като знам че маслото трябва да е синтетика,а това което ми дават е минерално.В крайна сметка го взех защото човека ми каза че това е посоченото масло за моята ск.кутия и няма какво друго да ми даде.
След голямо търсене в нета разбрах че спецификациите G050,G052 и G055 които са синтетики вече несе препоръчват и в тяхна заняма се предлага G070 което се води най-новото препоръчано от VW и което е новия заместител на другите 3 спецификации.От което излиза че са ми дали правилното масло :D :D
Ако на някой му се занимава може да разгледа това което намерих с Google за маслата за ск.кутия на Г4:
:arrow: http://translate.google.bg/translate?hl ... %26tl%3Den
:arrow: http://translate.google.bg/translate?hl ... %26tl%3Den


martines78
Мнения: 37
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 7:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот martines78 » Вто 16 юни 2009 8:17


На колко хляди се сменя маслото в скоростите :?: 1,9 тди 131кс 6ск


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот morfei1 » Вто 16 юни 2009 10:24


martines78 написа:На колко хляди се сменя маслото в скоростите :?: 1,9 тди 131кс 6ск


Не се сменя, по принцип.

@Dorian, какъв е вискозитете на маслото което си взел?


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Вто 16 юни 2009 16:52


Маслото се сменя на всеки 30х,километра :!: :!:
А на това което го взех никъде не пише какъв вискозитет е,а само спецификация G 070 726 A2 :roll:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Adnan » Вто 16 юни 2009 16:56


Dorian написа:Маслото се сменя на всеки 30х,километра :!: :!:

Сигурен ли си това да не е за Автоматична скороста кутия ?


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот SACHO7803 » Вто 16 юни 2009 17:18


Dorian написа:Маслото се сменя на всеки 30х,километра :!: :!:
А на това което го взех никъде не пише какъв вискозитет е,а само спецификация G 070 726 A2 :roll:
по принцип масло в механична ск.кутия не се сменя никога а само се долива при нужда.но когато веднъж смениш оригиналното-заводско наистина производителите препоръчват смяна на 30 000км.каквото и масло да й налееш на ск.кутия--дори от 2лв да е литъра няма проблем---нищо няма да се счупи--важното е да ИМА МАСЛО.примерно аз карам с масло от 45лв литъра и дори и при -18 градуса скоростите влизат както при 40 градуса.а ако сложиш по-гадно масло тогава при по студено време ще се чудиш що ти се удървя лоста и не влаза :lol: :lol: но НИЩО НЯМА ДА СЕ СЧУПИ ИМАШ ЛИ МАСЛО.друг е въпроса при автоматиците но.....ние сме с ръчни :D сипвай го това и газззззз


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Вто 16 юни 2009 17:44


Не съм сигурен но вчера се рових доста из нета и гледах че пишеше препоръчителна смяна на 30х.км.А за това че се сменя съм повече от сигурен защото няма вечни неща
За автоматиците пишеше смяна 40-80х.км


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот fox_vt » Вто 16 юни 2009 19:00


факт е че когато смених маслото на скоростите и започна да се обажда един синхронизатор,факт е че преди тва не се е обаждал и факт е че тва дето го источих не беше масло а някво кафяво лайно.Имаче тука у форума мн теми и още толкова спорове трябва или не да се сменя тва масло-един даже твърдеше че маслото било изчислено да издържи живота на ск кутия :shock ,но има логика в тва.След незнайно колко хиляди км маслото станало на боза ,вероятно почва да "издъхва" и да не може да си върши работата като хората и тогава лека полека скоростите почват да се износват-докато един прекрасен ден хррррр mhihi .И тогава като си сменяш кутията и си мислиш "брей тва масло надживя кутията" Ама ко да се прай тя и консервата с боба се разваля ако ще и след 10 г ,па кво остава за тая кутия която даже не е херметична.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот viktoris » Чет 18 юни 2009 21:12


DORIAN ,какво направи със съединителя и маховика,смени ли ги ...изчезна ли тресенето....че и аз маи съм със същия проблем ....тресе много като се набирам и чакам удобен момент да ходя до Варна до IFIDIK да я види дали 100 % е от маховика...че тук в София не можах да намеря кои да я погледне...или тези които я гледат се чудят за тампони ,карета,или от сместа на горивото...та си е добре да я види човек дето разбира...
Ще пробаме другата седмица с Dani 96 от монтана да я пипне тук там да видим може ли с VAG KOM да се поуправи ...там да се прекодира на автоматик или да се пипне по помпата ..там сместа ли не знам точно..демек да се залъже за известно време положението доколкото ви разбирам...


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Пет 19 юни 2009 13:27


Днес ходих при колегата ifidik да сменям всичко.Маховика стария си беше тотално заминал,съединителя и притискателя можеха да искарат още,но аз взех коплекта с маховика всичко да ми е ново :mrgreen:
Тъй като карах колата близо година на автомат бях забравил за тресенето като спирам,а имах леко тресене като я запаля и на стой на свободна.Като смениха всичко я върнахме на ръчни и отидох да тествам колата и освен че педала на съединителя стана супер мек,отлепя маалко по-отдолу,зацепва по-рязко,и колата върви и се наема по-леко,но има съвсем малко претрисане преди да спра точно,което е минимално но все пак се усеща и което вече както и ме предупреди Ifidik e някаква софтуерна глупост която се оправя лесно с едно чипче на Brezel или малко настойки от него.Просто самия софтуер на инженерите от VW е недомислен и има такива бъгове при AHF-мотора със стокови настройки.
При мен комбинацията от разбит маховик и недомисления софтуер се изразяваше в голямо лашкане и дъвчене по крастовищата,сега ми го направи 1-2 пъти и 1-2 не но пак казвам си беше почти незабележимо но го имаше.Като се свали маховика видяхме че лагера който е в маховика е разбит и двете части на маховика са се търкали и стържели една в друга и затова при мен имаше и едно гадно изреваване при тръгване на 1-ва :twisted:
Също така сложихме и новото масло за което писах по-горе и комбинацията с нов съединител скоростите влизат доста по-лесно и точно 8)
Ето и малко снимки на чаркуляците:
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8376
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Stivi » Пет 19 юни 2009 13:36


Все пак остава въпроса защо тази софтуерна недомислица се появява при нашите коли след като навъртят над 200 000км ?? Може би е вирус който се активира след изминаването на определени километри :lol: Важното в случая е че е почти доказано че смяната на маховика не премахва проблема или поне не напълно докато софтуерното лекуване /независимо прекодиране или чип/ го елиминира изцяло !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 51 госта