
За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
- emohrisstov
- Мнения: 1487
- Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Село София
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Колега yoan4o евала! Страхотен пост. Много полезен. Правил съм всичко с изключение на чистенето на дебитометъра. Кажи моля те малко повече, къде точно се намира, как се сваля, как се чисти и т.н. Ако можеш и да го щракнеш ще съм ти много благодарен 

- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
yoan4o написа:И запомнете - с пръдня боя не става. Аз съм дал за поддръжка по колата за една година точно толкова, колкото дадох за нея. Затова не ме е страх да карам по магистралата с 200, пък и вече мога.......![]()




- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
emohrisstov написа:Колега yoan4o евала! Страхотен пост. Много полезен. Правил съм всичко с изключение на чистенето на дебитометъра. Кажи моля те малко повече, къде точно се намира, как се сваля, как се чисти и т.н. Ако можеш и да го щракнеш ще съм ти много благодарен
Колега, значи, доколкото знам от богопомазаните майстори има 2 вида дебитомера за тия животни. Моя е ХИТАЧИ и е една малка правоъгълна кутийка, която стои на дебелия въздуховод - отгоре, точно след кутията.
Ако твоя е същия ще се радвам да се видиме на по

- zloby3400
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AEK 1996
- Местоположение: София/Ямбол
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Това за дебитомера трябва да се пробва с малко помощ от познат, че аз съм с 2 леви ръце. Някъде бях писал че за 6 месеца съм отделил 1200 лв за чаркове (ама съм го сметнал с ГО,данък и прехвърляне)и ми се изсмяха че на година повече от 200 лв. не било нормално или нещо такова. Всеки според възможностите,ама за кво ги вземаме тези коли - да ги направиме хептен на каруци? Евала на колегата за по-горния пост, как не го домързя да изпише толкова
За такива като мене който допреди 6 месеца са карали само служебни автомобили и освен гориво да слагат, друго не са правили,тази информация е много полезна.




- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
До emohrisstov и който има нужда де
Значи, първо се сваля кутията с филтъра.
целия блок на дебитомера е захванат за долната част на кутията, ако не се лъжа с 4 болта.
След като демонтираш кутията и болтовете, остава само самия дебитомер. От страната, от която влиза въздуха, има една решетка, която се демонтира много лесно - просто се държи с един прекъснат опръстен, който изпълнява ролята на пружина.
След като махнеш решетката - е това цилиндърче, дето вътре има 2 жички е тоя прословут дебитомер. Пръскаш жичките без да прекаляваш с ВД и толкова. Подсушаваш и сглобяваш по обратната процедура.
Това е, айде пиши има ли резултат!!!

Значи, първо се сваля кутията с филтъра.
целия блок на дебитомера е захванат за долната част на кутията, ако не се лъжа с 4 болта.
След като демонтираш кутията и болтовете, остава само самия дебитомер. От страната, от която влиза въздуха, има една решетка, която се демонтира много лесно - просто се държи с един прекъснат опръстен, който изпълнява ролята на пружина.
След като махнеш решетката - е това цилиндърче, дето вътре има 2 жички е тоя прословут дебитомер. Пръскаш жичките без да прекаляваш с ВД и толкова. Подсушаваш и сглобяваш по обратната процедура.
Това е, айде пиши има ли резултат!!!
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Xa#r0 написа:Малко тъп въпрос ама кво ще рече ВД![]()
![]()
Е тва:

Напиши в гоогле WD 40 и ще разбереш

- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
А бе момци тоя филтър за какво е?Закачен е на стъпковото моторче и колектора. 

- overapac
- Мнения: 712
- Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...






Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
-
Последна промяна от jims на Сря 11 юни 2025 8:55, променено общо 1 път.
- theerazor
- Мнения: 186
- Регистриран на: Вто 25 мар 2008 16:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Има го на АЕК да, аз лично съм го чистил това с вряла вода и прах за пране, изкара толкова масло колкото, баба ми няма бели косми на косата си
. Съветвам колегите да го почистят. Също така колегите с АЕК закарайте колите си да ви почистят, с ултразвук ли с кво го чистиха моето
"Стъпково Моторче"
.
Застанете до двигателя и се ослушвайте за ,случайно изпускане на въздух от някъде, тва също е проблем и вдига разхода много... Аз една седмица се чудих защо ми вдигна разхода , а то имаше едно маркуче цепнато точно на свръзката и съска ли съска, вика смени ме
.



Застанете до двигателя и се ослушвайте за ,случайно изпускане на въздух от някъде, тва също е проблем и вдига разхода много... Аз една седмица се чудих защо ми вдигна разхода , а то имаше едно маркуче цепнато точно на свръзката и съска ли съска, вика смени ме

- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
theerazor написа:Има го на АЕК да, аз лично съм го чистил това с вряла вода и прах за пране, изкара толкова масло колкото, баба ми няма бели косми на косата си. Съветвам колегите да го почистят. Също така колегите с АЕК закарайте колите си да ви почистят, с ултразвук ли с кво го чистиха моето
"Стъпково Моторче"
.
Застанете до двигателя и се ослушвайте за ,случайно изпускане на въздух от някъде, тва също е проблем и вдига разхода много... Аз една седмица се чудих защо ми вдигна разхода , а то имаше едно маркуче цепнато точно на свръзката и съска ли съска, вика смени ме.
Къде е това маркуче ?
Тоя филтър за какво служи? Сваля ли се при почистването ...
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
-
Последна промяна от jims на Сря 11 юни 2025 8:53, променено общо 1 път.
- plachkov
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 14:54
- Автомобил: шкода рапид 2019
- Двигател: 1000
- Местоположение: Пловдив
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Колегата yoan4o е много прав.Карам AFT от 3 години и съм газов инжекцион.От начало всичко беше на 6,обаче от време-на време взе да губи мощност и се започна палец,дистибутор,кабели,ланда,катализатор,комутатор и диагностики къде ли не......и накрая се оказа хлабав пин(или беше пинк
)на дебитомера(бях тръгнал и него да купувам 442лв)Повярвайте ми...колата върви ...абе като нова.Дано да съм помогнал.Да са живи и здрави в автосервиз НЕМО КАР в Пловдив 


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: der_Totenkopf, Google [Bot] и 168 госта